• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hele regel laten oplichten tijdens het invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.
zie bijlage

Bijlagen

nee

Nee, dat is niet wat ik bedoel.
Als ik op cel c 66 klik dan wil ik dus dat hij horizontaal naar links En naar rechts oplicht.
In jouw geval gaat hij alleen naar links, en als ik in het gekleurde gedeelte klik dan krijg de de bewerking van een figuur te zien (groter kleiner slepen,draaien.)
Ik wil dus in de regel die oplicht gegevens invoeren en uitlezen zonder dat ik van links naar rechts de fout maak om van regel te wisselen.

Je kan enkel cellen selecteren dmv de pijltjestoetsen en dan invullen. Het is of wel op deze manier ofwel door de regel zelf te kleuren, maar dan ben je al je eigen kleuropmaak kwijt ( behalve VW)

oke

Rudi. Jij bedankt voor alle moeite.
Dan ga ik voor de VW van Danny. Krijg ik het goede resultaat mee.
Iedereen bedankt voor het meedenken :-)

Laatst bewerkt:
je kan anders die lijn die nu de volledige hoogte van die rij is verkleinen, bv tot 1/3 van de rijhoogte. Als je dan de cel aanklikt in de onderste 2/3 dan ben je er ook. Stoei anders even met die /3, misschien /4 of ...

Code:
   MaakShape "Draadkruis_Horizontaal"                     'kijk of horizontaal draadkruis bestaat, zoniet aanmaken
    With .Shapes("Draadkruis_Horizontaal")                 'aanpassen horizontaal draadkruis
      .Visible = True
      .Select
      With Selection.ShapeRange
        .Left = 0                                          'TL.Left                                    'links=links van toplinks-cel
        .Width = AC.Left                                   ' - TL.Left                         'ruim kiezen voor het geval je zou zoomen naar bv 25%
        .Top = ActiveCell.Top                              'top=top van huidige cel
        .Height = ActiveCell.Height[COLOR="black"][COLOR="red"][B] / 3[/B][/COLOR][/COLOR]                      'hoogte=hoogte huidige cel
      End With
    End With

merci

Ga ik nog mee aan de gang.
Als ik vragen heb meld ik me.

Toch nog een probleem

@ danny
Ik zie in vba de opmerking >>> Option Explicit << staan.
Waarvoor dient die??

En vervolgens als ik 2 bestanden open dan loopt de oplichtende regel mee in beide bestanden tegelijk.

Dus als ik regel 10 aanklik van bestand 1 dan licht ook de regel in bestand 2 op.
Is dat te scheiden, zodat ze per bestand op verschillende regel kunnen oplichten?

Laatst bewerkt:
Beste kuin047 ;)

Option Explicit, deze zorgt ervoor dat als je variabelen ingeeft, dat deze een melding geeft dat je variabelen moet declareren.

Groetjes Danny. :thumb:

euhh

Dus als ik een bestand heb met op blad 1 en 2 (van het VBAproject) de volgende regels>>

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Application.ScreenUpdating = True
End Sub <<

dan hoeft dat op het blad > ThisWorkbook < >> Option Explicit << niet te staan?

Hij werkt verder prima.

En vraag 2 >>

Als ik 2 bestanden open dan loopt de oplichtende regel mee in beide bestanden tegelijk.

Dus als ik regel 10 aanklik van bestand 1 dan licht ook de regel in bestand 2 op.
Is dat te scheiden, zodat ze per bestand op verschillende regel kunnen oplichten?

Laatst bewerkt:
kuin047 ,
Dan ga ik voor de VW van Danny. Krijg ik het goede resultaat mee.
dan stel je aan Danny de vraag
@ danny
Ik zie in vba de opmerking >>> Option Explicit << staan.
Waarvoor dient die??
Maar waarschijnlijk ben je nu bezig met het bestandje van Cow18 .
en dan de vraag
Als ik 2 bestanden open dan loopt de oplichtende regel mee in beide bestanden tegelijk.
Zijn dit aparte bestandjes ? of zijn dit tabbladen in dezelfde werkmap ?

2 bestanden

Dit zijn twee aparte bestanden (werkmappen)met meerdere tabbladen.

Als ik ze beide geopend heb, dan loopt de oplichtende regel met het geopende tabblad van de tweede werkmap mee.
Is het mogelijk om ze onafhankelijk van de twee werkmappen te laten werken?

Laatst bewerkt:
Dit zijn twee aparte bestanden (werkmappen)met meerdere tabbladen.

Als ik ze beide geopend heb, dan loopt de oplichtende regel met het geopende tabblad van de tweede werkmap mee.
Is het mogelijk om ze onafhankelijk van de twee werkmappen te laten werken?

En is dit via de macro ( VBA ) of via de voorwaardelijke opmaak ( VWO ) ? met welk bestandje ben je nu bezig ?
Als je het via VBA doet zal je waarschijnlijk With workbook , Worksheets , Sheet of gewoon with activesheet en dan de code .

ff werken

k moet ff werken. kom later terug met een bestandje.

Bestand Danny

end sub

hiermee ben ik bezig.
Deze regels staan op blad 1 en 2 van de vba.
Verder gebruik ik de voorwaardelijke opmaak.
Nu moet ik inderdaad de term alleen deze pagina oid er in frommelen.

(Antwoord via mijn mobiel).

Laatst bewerkt:
lukt niet

Ik ben dus bezig met de code als boven. En de voorwaardelijke opmaak.
Op het blad van VBA kan ik Algemeen of worksheet selcteren , maar dat is niet de oplossing.
Moet ik de code Active sheet of iets dergelijks er in zetten, hoe en waar?

De code
Code:
end sub
Die zorgt ervoor dat bij een wijziging in het tabblad er geen geflikker komt , heeft niks met je VWO te maken , daar moet je het niet gaan zoeken . Werk je met twee schermen ? of deel je gewoon je scherm in twee ?

twee bestanden

Ik open twee verschillende bestanden in een excelscherm.

Ik heb er een bestandje uitgepakt , de macro's verwijderd en deze van mij ingebracht , test nu eens of je dat nog krijgt . Als je de optie pakt van het venster in twee te splitten dan zal het er terug zijn , je werkt dan op een exacte kopie van het bestand .Op deze manier kan je ook een deel van een kolom kleuren , nl de kolom van de active cell ( Target Column ) .
Heb er een kruis vwo bestandje bij gedaan kan je al eens kijken , enige nadeel de vwo werkt ook als je buiten de range een cel selecteert , kan zijn dat dit nog op te lossen is door ALS(RIJ()<??;KOLOM()=$A$2 of iets in die zin , maar nu is het bedtijd .

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ok

ik ga m bekijken. moet nu even gaan werken. Bedankt voor je tijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan