(hele) simpele website maken...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rickert86

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2014
Berichten
10
Beste mensen,

Ik sta op het punt te beginnen met een (eenvoudige) website. Echter ik word knetter van alle pakketten waaruit ik moet kiezen. Zowel de gratis als de betaalde software.

Ik zal meteen even een beeld geven hoe het er ongeveer uit moet zien.
- boven aan de pagina een afbeelding over de gehele breedte (zoals hier op helpmij.nl)
- daaronder een balk met knoppen (links) naar verschillende pagina's

Zoals je ziet, niet al te ingewikkeld. Nu is het punt dat mijn vader zodra de site klaar is, daar fijn zijn hobby foto's op kan zetten. Hij is een beetje van het niveau Wix.com.
Daar is uiteraard niks mis mee maar hij kan er net te weinig mee zegt hij en ik zit niet te springen om elke keer langs te moeten komen zodra er een kleurtje anders moet.

Ik ben dus een beetje op een gratis (of goedkope) 'editor' waar je bestaande elementen een ander kleurtje kan geven, eenvoudig een knopje kan maken en ergens naar toe kan slepen.
Eventueel een tabelletje toevoegen,.. dat is het wel.

Wie heeft er suggesties?

Doelgroep 65+


Groeten,

Rick
 
ik raad aan als editor Notepad++ te gebruiken.
daarna kan je html 5 editor for notepad ofzo gebruiken? je zal ook wel echt wat moeten leren codes schrijven, wat echt ,niet moeilijk, is. kijk mss even op youtube: how to make a website from scratch. als je eentje van tinkernut tegenkomt, doe die best eerst, anders, klik je een andere

Nog vragen? stel ze!
groetjes, pcexpert.
Ik en de andere devvers helpen je graag
 
Dan zie je toch niet meteen hoe dat er uit komt te zien en moet je aangeven wat waar precies komt te staan ipv gewoon op je beeld slepen en uitlijnen?
Heel handig om even snel iets in html te doen,... maar mij pa moet echt drag en drop hebben zeg maar.
 
dan ga je dokken, en, met css position eno, kan je al veel, met weinig kennis... en html kan gepreviewd worden in eenn browser
 
Als je echt iets in html wil maken met een soort word-interface raad ik je sharepoint desinger 2007 aan. Gratis te downloaden van de microsoft site en is erg simpel in gebruik.
 
Code kloppen als advies voor iemand die er niks van snapt en het nog eens moet overbrengen aan iemand die er helemaal niks van snapt.

Ik stel voor om iets als WordPress of Joomla te nemen. Met de beschikbare gratis templates knutsel je binnen een uur iets moois in elkaar. Verder zijn er mooie add-ons voor foto albums e.d.. Voordeel is dat je met rollen kunt werken. Iemand kun je dan toestemming geven om bijv. artikelen en foto's aan te passen, maar niet om de achterliggende code te bewerken. Wel zo makkelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan