(hele) slechte internet verbinding via UTP kabel (35 meter)

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolfunner

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2010
Berichten
193
hallo,

wij hebben thuis de kpn experia box staan, toen ik vorig jaar naar zolder ben verhuist kwam ik erachter dat er we geen draadloos internet op zolder kunnen halen. dus hebben we een kabel moeten trekken. maar nu komt het verhaal, ik heb af en toe last dat paginas er heel lang doen over om te laden en meestal dan niet laden. en ik speel rakion waarbij ik heel erg lag, terwijl ik gewoon dan de europeese server heb, er zou geen een probleem moeten zijn maar toch duurt het 10 minuten om daar een goede game te hebben waar ik niet uit gepleurd wordt met het bericht dat je internet verbinding te slecht is.

na aanleiding daarvan heb ik via speedtest een test gedaan hiervan de resultaten:
6.19 mb/s download
0.44 mb/s upload
ping 66 msi

dit lijkt me nogal veel te laag, waar zit het probleem hoe komt het dat ik via kabel nog zoon traag internet heb de kabel is 35 meter lang maar bij 100 meter moet je pas problemen krijgen toch?
 
Kweetniet of je boven een laptop hebt staan (vanwege je draadloze verhaal), maar die zou ik es proberen met een 2mtr kabel (of korter..) direct op de Experiabox .
 
Hoeveel Mbits abonnement heb je? Als je b.v. een 8 Mbits abonnement hebt dan denk ik niet dat het nog veel sneller kan. Ik ben zelf vorige week overgestapt van KPN naar Tele2, een hele vooruitgang. KPN heeft in mijn ogen een erg slecht prijs/kwaliteit verhouding, je betaalt je een ongeluk en krijgt bagger internet :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan