Hele systeem doet 'vreemd'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roosje1987

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 dec 2008
Sinds een paar dagen weet ik niet meer zo goed wat ik met mijn laptop met Vista aanmoet. Het begon met het spontaan opnieuw opstarten. Dit zou kunnen komen door de liveupdate die automatisch is uitgevoerd, maar dat weet ik niet. Sindsdien krijg ik dus constant fouten. Het begint met een error in c:/windows/system32/shgina.dll bij het opstarten. Ook staat er opeens een andere gebruiker naast mijn account, waar ik overigens niets mee kan. Als ik via configuratiescherm naar gebruiker toevoegen/verwijderen ga, gebeurt er niets. Spelletjes starten niet meer op en ik kan niets meer installeren. Dus ook geen anti spyware of virusscanner! Ook krijg ik nu meldingen van toepassingen die niet meer werken, quick launch buttons en scheduler.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en hoe ik het kan oplossen?

typ eens in start systeemherstel of rstrui.exe en ga dan eens terug naar een datum wanneer alles wel nog goed werkte.

Dubbele viruscanner ?
Een firewall náást die van het beveiligingscentrum van windows ?
Je gebruikt zeker msn ?
En , elke update is nog niet een goede hoor.
Als iets goed werkt, hou het dan zo ! Ga niet eerder updaten voordat er zich problemen voor doen.

In deze sfeer zal je het moeten zoeken, anders een algehele format aangezien ik vrees dat hier niet zoveel meer aan te redden is. Maak snel een backup zou ik zeggen.

Ik heb geen dubbele virusscanner zover ik weet. De update is automatisch uitgevoerd, heb ik dus niets aan gedaan. Msn gebruik ik zeer zelden.

Systeemherstel gaat niet lukken ben ik bang. Er zijn geen herstelpunten aangemaakt? Er staat alleen een gepland herstelpunt van vannacht om 0.11 uur. Toen was ik allang in dromenland en flappie ook dus hoe dat kan?

Ik ben bang dat ik mijn laptop even naar iemand moet brengen die er veel verstand van heeft, want hier ga ik zelf niet mee lopen proberen.

In ieder geval bedankt voor de tips tot nu toe.

Het zal niet eenvoudig zijn om je ermee te helpen als je er zelf geen kaas gegeten van hebt.
Misschien dat een ander een poging wil wagen.
Maar misschien is het ook wel het beste dat je hem even wegbrengt, alhoewel het je dan wel geld gaat kosten.
Succes in ieder geval.

Ik heb geen dubbele virusscanner zover ik weet. De update is automatisch uitgevoerd, heb ik dus niets aan gedaan. Msn gebruik ik zeer zelden.

Systeemherstel gaat niet lukken ben ik bang. Er zijn geen herstelpunten aangemaakt? Er staat alleen een gepland herstelpunt van vannacht om 0.11 uur. Toen was ik allang in dromenland en flappie ook dus hoe dat kan?

Ik ben bang dat ik mijn laptop even naar iemand moet brengen die er veel verstand van heeft, want hier ga ik zelf niet mee lopen proberen.

In ieder geval bedankt voor de tips tot nu toe.

graag gedaan :thumb:

laat even weten wat het geworden is als je het hebt kunnen oplossen :thumb:

Sinds een paar dagen weet ik niet meer zo goed wat ik met mijn laptop met Vista aanmoet. Het begon met het spontaan opnieuw opstarten. Dit zou kunnen komen door de liveupdate die automatisch is uitgevoerd, maar dat weet ik niet. Sindsdien krijg ik dus constant fouten. Het begint met een error in c:/windows/system32/shgina.dll bij het opstarten. Ook staat er opeens een andere gebruiker naast mijn account, waar ik overigens niets mee kan. Als ik via configuratiescherm naar gebruiker toevoegen/verwijderen ga, gebeurt er niets. Spelletjes starten niet meer op en ik kan niets meer installeren. Dus ook geen anti spyware of virusscanner! Ook krijg ik nu meldingen van toepassingen die niet meer werken, quick launch buttons en scheduler.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en hoe ik het kan oplossen?

Plaats dit probleem eerst eens in de spyware afdeling.
http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php?f=243

Ik heb de laptop naar de winkel gebracht waar ze hem opnieuw hebben geïnstalleerd. Het bleek inderdaad een soort spyware/bot of iets dergelijks te zijn.

Antivirus 2009 erop en hopelijk blijven we nu weer normaal doen:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan