heleboel foute drivers ...

• Onderwerp starter Onderwerp starter viv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Die verversingsfrequentie kun je toch veranderen, rechtsklip op bureaublad, eigenschappen, instellingen, geavanceerd, beeldscherm, en daar aanpassen, als je hem te hoog zet en hij doet vreemd, niets doen, komt vanzelf goed, en een lagere frequentie kiezen, is deze goed, ok geven.

En de AGP doorvoergroote kun je in de bios aanpassen, 32mb bij 128mb intern, 64 bij tot 256 en 126mb bij meer intern geheugen.

Maar het hoeft allemaal niet als het zo ook werkt.

gelukkig maar !

Ik weet nu niet of ik wel al de correcte drivers heb.. Maar mocht ik nog altijd met dezelfde problemen zitten qua vastlopen van mijn pc dan ga ik Windows xp terug helemaal opnieuw "proberen" (!!!!....) installeren.
Hoogstwaarschijnlijk zal ik dat op een ander deel van het forum "weer eens" komen "piepen".

Iedereen bedankt alleszins voor de geboden hulp en tips !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;)

Lange Pier zei:
Die verversingsfrequentie kun je toch veranderen, rechtsklip op bureaublad, eigenschappen, instellingen, geavanceerd, beeldscherm, en daar aanpassen, als je hem te hoog zet en hij doet vreemd, niets doen, komt vanzelf goed, en een lagere frequentie kiezen, is deze goed, ok geven.

En de AGP doorvoergroote kun je in de bios aanpassen, 32mb bij 128mb intern, 64 bij tot 256 en 126mb bij meer intern geheugen.

Maar het hoeft allemaal niet als het zo ook werkt.

Kan inderdaad ,maar maak ze nu niet nerveus:p

oh maar dat is geen probleem hoor. "nerveus" ben ik al maaaaaaanden door de kuren van mijn pc (en.. de sigaretjes die vliegen erdoor als ik die "problemen" probeer op te lossen :rolleyes: Wat moet het toch fijn zijn als je alles afweet van computers !!

C-Media AC 97 driver

... hum hier ben ik weer ..

Ben nog altijd bezig met het "proberen" van mijn drivers te updaten... (zucht)

Nu wou ik C-Media AC97 Audio Device updaten alleen voor ik dat doe moet ik deze verwijderen
Als ik naar configuratiescherm ga en software zie ik het volgende :
C-Media 3D Audio
C-Media WDM Audio Driver

Wat moet ik juist deïnstalleren ????

(p.s. heb daarstraks nieuwe driver geïnstalleerd van Nvidia Geforce4 MX 440 with AGP8X : was voorheen 81.98 van 10/12/95 en nu versie 84.21 van 17/03/06) hoop dat dit de goede was... want heb nog steeds problemen met vastlopen pc

HEEEEEEEEELP !!!:(

Waarom zou je deze deinstalleren? daar krijg je geen vastlopers mee, wel met foute video drivers en chipsetdrivers, en die heb al goed geinstalleerd.

En je kunt, buiten de videodrivers om ( alhoewel ik dat ook doe ), alle drivers over de oude heen installeren

Krijg je foutmeldingen te zien, op het scherm, en anders in de logboeken?, configuratiescherm, systeembeheer, logboeken, systeem.

ja.. ik probeer nu alles want ik begin echt ten einde raad te worden (zo hopeloos dat ik er zelfs aan denk om mijn pc buiten te gooien en een nieuwe aan te schaffen !!!) erg hé ?

Vanmorgen wou mijn pc (windows) zelfs niet meer opstarten. Ik kreeg volgend blauw scherm :
"Het probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door GoBack2K.sys (stop : 0x000000D5 (0x81D4AF38,0xBA70E68C)
Dat is een programma "Norton System Works" dat ik op mijn pc heb gezet (dacht daarmee iets te kunnen oplossen !!).
Wou dat dan verwijderen maar dat ging niet via Veilige Modus. Heb daarin dan "recente instellingen die werkten" aangeklikt en .. nu gaat het terug.

Fouten in logboek (enkel op vandaag)
Systeem :
Bron : Service Control Manager - gebeurtenissen 7001/7026 en 7023 (totaal 15 x)
DCOM - gebeurtenis 10010 en 10005 (11 x)

Toepassing :
Bron : Userenv - gebeurtenis 1517 (3 x)

en omdat mijn pc nog steeds vastloopt dacht ik dat het nog altijd aan één of andere driver lag ook ...

Nou, ik kan je adviseren, als je de computer uit het raam gooit, gooi hem dan bij mij naar binnen.:D

Het is misschien inderdaad een oplossing om XP opnieuw te installeren, maar dan daarna absoluut geen software van Symantec, Norton dus installeren, ik persoonlijk vindt het enorme vervuilende software die vele problemen kunnen veroorzaken.

Ook zou je nog een upgradeinstall of een repairinstall kunnen doen, de eerste doe je vanuit XP zelf, de tweede met de XP cd tot installeren en daarna de R kiezen, dit kan alleen met een volledige versie van XP, meestal niet met een oemversie.

Nu hebben we nog niet gehad over eventuele foute hardware, b.v. het ram geheugen, te testen met een flop waar Memtest86 op staat.

http://www.memtest86.com/

heu..... die Memtest ... versta ik dus niets van (mijn Engels is helemaal niet zo goed..). Moet ik dat downloaden op mijn pc ?
Kan je misschien uitleggen wat ik juist moet doen ? (als je tijd hebt uiteraard !!!) Ik zal dat allemaal toch morgen pas uitproberen want begin er weer razende hoofdpijn van te krijgen !...

P.S. sinds die problemen heb ik al verschillende progs op mijn pc staan nu
Everest Home
Driver Detective
Driver Cleaner
CCleaner
Ewido
Spybot
Ace Utilities
Ad-Aware
+ nog een paar die ik al weer heb verwijderd..

Alvast bedankt voor de moeite hoor !!!!!!!!

Hoofdpijn?:confused: dat progje hoeft geen .ex, hoor:D

Dat download je, dat krijg je een zelfinstallerend progje die een opstartflop wil maken op een geformateerd floppy, daar start je mee op en alles gaat vanzelf, althand de controle van de ram.

ha ha ha da's een goeie :D (toch nog een smile op m'n gezicht !)

Zal dat morgen 's proberen die Mem test (ik kap er voorlopig mee)

Nog een fijne avond en .... tot morgen ?!

Hier ben ik dan maar weer..

Heb die Memtest willen doen (hum hum) :
Gedownload (uitgepakt) op Install geklikt
Komt er een schermpje :
C:\Windows\system32\cmd.exe
This installation creates a bootable floppy disk
note : Windows will not be able to read the floppy disk after the test is installed. This is normal.
Enter target diskette driver : (A dus)
dan :
Please insert a formatted disk into drive A : press Enter

Dan hoor ik een geluid (diskette)
en dan springt mijn scherm terug op gewoon

Als ik dan A wil openen komt er "De schijf is niet geformatterd. Wilt u de schijf nu formatteren Ja/Neen"
(had ze nochtans geformatteerd !!)

???

Ik heb nog een zelfexecuting uitvoering hiervan, maar ik zie nu dat het een zip is die je eerst uit moet pakken en dan de install moet draaien met een flop in het station, nadat de flop is beschreven, kun je hem niet lezen in windows, het is een linux image.

Als je de bootvolgorde in de bios als eerste op floppy disk zet, en de computer reboot met de flop in de drive, zal deze hiervan opstarten en de test draaien.

Was er inmiddels achtergekomen dat ik de computer terug moest opstarten met de diskette erin..
Die test blijft oneindig duren ? Heb het 5 uur laten draaien
Cached : 256 M
RsvdMem : 104K
Mem Map : e820-Std
Cache : On
ECC : off
Test : Std
Pass : 22
Errors : 0
ECC Errors : niets

Terwijl de test liep kreeg mijn scherm weer rare kuren !!! allemaal vertikale rode en blauwe strepen (nochtans liep de test door) terwijl als het gebeurt in een programma alles blokkeert.
Heb wel de pc terug handmatig moeten heropstarten (aan/uit knop)

Zou het soms niet aan mijn monitor kunnen liggen ? (NEC MultiSync LCD1560NX) neen, dat zal wel niet zeker

+ in Apparaatbeheer zie ik ook bij apparaattype nVIDIA Geforce 4MX..enz.
1) Videokaart
2) 3D-versneller (is een blauw rondje met een geel kruis erin) . Moet ik daar soms niks veranderen ?

Dan zul je toch weer die videodrivers opnieuw moeten installeren, had je dit ook gelezen op de nVidia site?

Driver Installation Hints

"Download Accelerator" utilities should be disabled when downloading any drivers.

Do not run virus protection software in the background while installing the drivers. This prevents the driver from configuring itself properly.

Before installing new drivers make sure you uninstall all NVIDIA display drivers from the Windows Control Panel. Browse to the Start Menu > Windows Control Panel > Add/Remove Programs and search for "NVIDIA Windows Display Drivers" or "NVIDIA Display Drivers" and select remove.

ja heb alles gedaan zoals ze uitleggen op de site van Nvidia.
(mijn antivirus uitgeschakeld, Nvidia verwijderd via configuratiescherm/software) en dan pas gedownload.
Die "Download Accelerator" dat zegt me totaal niets... (staat dat bij iedereen op een pc ??) ken ik niet....

ben nog iets vergeten te vragen :
dus die Download Accelerator : dat zegt me totaal niets ?????

Maar op de site van Nvidia als ik wil downloaden heb je twee verschillende kolommen :
US English en International (het is toch de download van International dat ik moest nemen hé)

en dan nog iets dat ik steeds vergeet te vermelden (weet niet of het belangrijk is...) : ik krijg steeds 2 kadertjes :
1° Resolution Notifier, Optimal Resolution is 1024x768 (staat nochtans zo ingesteld)
2° bij opstarten "Video input, 1D-SUB, No Signal" (dat verdwijnt na 1 sekondje)

Is weer 2 x vastgelopen : om 21 u 12 en 21 u 30 !!! nochtans in de logboeken staat er niets van foutvermelding, dat is toch raar...

Had al eerder voorgesteld om de hele boel opnieuw te installeren, dit wordt anders een neverendingstory.

Je hebt niets speciaals in die PC, dan zal XP alle drivers, hopelijk, goed installeren, indien je wel een volledige XP versie hebt en geen oem geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan