Voor een project ben ik bezig met de weergave van een profielscan.
De profielscan bestaat uit het volgende:
1 streng van 210 photo elementen, 0 of 1 dus boolean.
gedurende x tijd worden er 500 van deze strengen van ieder 210 bits opgeslagen. (in een plc).
Nu wil ik deze data graag visueel weergeven. Een deel hiervan is dus een tekening maken met alle photo elementen daarin in bijvoorbeeld rood als het betreffende bit 1 was en groen als het betreffende bit 0 was.
Nu heb ik het volgende om 500 strengen van ieder 210 vierkantjes te tekenen. Dit is nogal een bezigheid alvorens dit klaar is... Zijn hier misschien mooiere methoden voor? Is het bijvoorbeeld beter om steeds een lijntje te tekenen ipv een vierkant?
Alvast bedankt voor het meedenken.
De profielscan bestaat uit het volgende:
1 streng van 210 photo elementen, 0 of 1 dus boolean.
gedurende x tijd worden er 500 van deze strengen van ieder 210 bits opgeslagen. (in een plc).
Nu wil ik deze data graag visueel weergeven. Een deel hiervan is dus een tekening maken met alle photo elementen daarin in bijvoorbeeld rood als het betreffende bit 1 was en groen als het betreffende bit 0 was.
Nu heb ik het volgende om 500 strengen van ieder 210 vierkantjes te tekenen. Dit is nogal een bezigheid alvorens dit klaar is... Zijn hier misschien mooiere methoden voor? Is het bijvoorbeeld beter om steeds een lijntje te tekenen ipv een vierkant?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Code:
Protected Overloads Overrides Sub OnPaint(ByVal e As PaintEventArgs)
Dim pen As New System.Drawing.Pen(System.Drawing.Color.Firebrick)
Dim obj As System.Drawing.Graphics
obj = Me.CreateGraphics()
''Dim x As Single = 25.0F
''Dim y As Single = 35.0F
Dim rect As System.Drawing.Rectangle() = New Rectangle(210) {}
Dim j As Integer = 1
Dim k As Integer
Dim l As Integer
l = 10
For k = 1 To 500
For i = 1 To 210
rect(i) = New Rectangle(l, j, 1, 1) '' x,y,width,hieght