helemaal fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

tessab

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Berichten
37
HELPPPPPP!!!!!!!!!!!!!!
nou, na de eerdere vragen hier op dit forum zit ik nu dus echt in de problemen........
Doordat er teveel troep op de comp was gekomen wilde ik een schone pc en dus opnieuw xp installeren. na heel wat geklooi ermee en het terug proberen te zetten van een back up (wat steeds verkeerd ging) heb ik dus op een geadviseerde site de 6 opstart floppy's gedownload, want ik krijg mn comp niet zover (ondanks de juiste aanpassingen in de bios) dat ie van cdrom opstart.
Toen heb ik nog een keer geprobeerd de backup terug te zetten en toen die daarmee klaar was vroegf ie of ik opnieuw wilde opstarten en dat is nu dus ook nog het enige wat ie doet..........Hij gaat opstarten en net voor ie klaar is begint ie weer opnieuw en dat gaat maar door en door (IK KAN WEL JANKEN.........van de wal in de sloot dus)
Hier heb ik jullie dus echt bij nodig.
Toen geprobeerd om mbv die 6 floppy's opnieuw te installeren maar daar gaat het bij de 6e cd ook fout en krijg ik een blauw scherm met veel tekst maar het komt erop neer dat setup wordt afgesloten en ik opnieuw moet opstarten.........en dat blijft dan weer doorgaan..........
hoop echt dat er iemand raad weet met dit probleem want ik weet het niet meer........
PLEASE
Tessa
 
Simpel houden !

Staat in het bios je CD als first bootdevice ? Oke !

CD erin van XP en opstarten. Nu komt de grote "truuk" :

direct na de eerste "bewegingen" van je pc, komt er een vraag in beeld :
"Opstarten vanaf CD of HDD", deze vraag staat staat slechts ZEER kort in beeld, je moet dus redelijk snel zijn!

Je kiest uiteraard voor opstarten vanaf CD.

Daarna gaat alles min of meer vanzelf.

Suc6 !
 
ik ga het nu proberen maar heb dat dus echt nog nooit in beeld zien staan maar ik probeer het nu en hou mn ogen goed open......
zover alvast bedankt
Tessa
 
bij xp geeft ie dacht ik aan "druk binnen 10 seconden op toets" of iets dergelijks, dus dan ff op een toets drukken.
 
nee sorry.......hij geeft helemaal geen melding over iets dat lijkt op dat je iets kan doen zodat ie vanaf cdrom opstart............het is me dus ook nog bniet gelukt en ikzit nog steeds met een opstartende pc!!!!:(
Tessa
 
Dan doe je toch echt iets niet goed ! Bij een boot met de XP cd KOMT die vraag !

m.a.w. CD XP erin, pc uitzetten en dan aanzetten en opletten !!!!!!
 
Goed, er begon me iets te dagen.......
Omdat wij in Duitsland hebben gewoond en deze pc daar gekocht is hebben we nog de originele Duitse xp-cdrom liggen en die heb ik er net in gedaan en inderdaad krijg ik dan wel de optie om van cd op te starten en krijg zelfs de mogelijkheid om te formatteren!!!!!!!
Hij is nu met het formatteren bezig en ben reuze benieuwd of het allemaal weer gaat lukken. Ik laat het weten
Tot zover dus alvast hartstikke bedankt allemaal.
Tessa
 
Ik begin te vermoeden dat je Nederlandse xp alleen een upgrade is, ipv een volledige versie. Want de duitse doet het wel zeg je.

Met een upgrade kun je alleen van een oudere installatie (bv win98) upgraden. Het is geen installatie op zichzelf.

Kan dat kloppen dat je die hebt?

Ook al lukt deze Duitse installatie, dan kun je hem niet meer Nederlands maken. Windows heeft geen aparte taalpatch.
 
Nou, ik ben dus in ieder geval voorlopig weer gered, mede door jullie super tips! Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken.
Ik zal even vertellen wat ik allemaal heb gedan.
Die Duitse Xp gaf dus wel de melding om via CD-rom op te starten en ven later kreeg ik dus ook de melding om de schijf te formatteren. Allemaal goed gegaan alleen toen had ik alles in Duits! Niet zo jofel dus maar via de cdrom van een kennis heb ik de nl-versie erover heen geplaatst en weet niet of dit allemaal optimaal is maar de computer start weer op, er staat nl-xp op en de troep is ervanaf............Ben nu alles opnieuw aan het installeren en bestanden van D naar C aan het terugzetten. Maar dank zij al die tips van jullie ben ik er toch uitgekomen en word je iedere keer weer wat wijzer en durf je zelf steeds meer met de computer en wordt het allemaal steeds makkelijker om instellingen te veranderen en raak je minder snel in paniek!!!!
Nogmaals hartstikke bedankt allemaal.
Groeten van Tessa
 
Bijna niets is onoplosbaar. En bij paniek is er hier altijd wel iemand die je op weg kan helpen.:)

Aldoende leert men:thumb:
 
Ja, deze site blijft altijd in mn favorieten staan;)
Weet iemand toevallig ook of dat verder geen conflicten geeft dat die nl-xp over de duitse xp is geinstalleerd?
de duitse is de home versie en de nl de prof versie.
Vooralsnog heb ik geen problemen maar ik onderschep die liever nu gelijk als over een poosje als er weer een hoop opgeslagen is op de computer....
Groeten van Tessa
 
Een andere xp met een andere taal er overheen zetten raad ik af aangezien je de meeste gekke taalproblemen kunt krijgen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan