helemaal geen startbalk en geen iconen

Status
Niet open voor verdere reacties.

cat46

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2007
hoi

ik ben op de pc van mn broer bezig gegaan omdat hij adware erop wou
hij had ongewenste dingen op pc zoals virusscanners of pc cleaner en zo
ik wilde naar startpagina.nl om adware via google op te zoeken en dat deed ie al niet

toen ben ik via de veilige modus aan t proberen geweest om systeemherstel te doen ik dacht dan kan ik weer op internet of zo niet dus

de pc start opnieuw op en je krijg een heel leeg bureaublad ook geen taakbalk onderin meer dus je hebt ook geen start
helemaal niks alleen de achtergrond die er op stond die is wel aanwezig verder helemaal leeg
\wat nu

groetjes cat

hoi

ik ben op de pc van mn broer bezig gegaan omdat hij adware erop wou
hij had ongewenste dingen op pc zoals virusscanners of pc cleaner en zo
ik wilde naar startpagina.nl om adware via google op te zoeken en dat deed ie al niet

toen ben ik via de veilige modus aan t proberen geweest om systeemherstel te doen ik dacht dan kan ik weer op internet of zo niet dus

de pc start opnieuw op en je krijg een heel leeg bureaublad ook geen taakbalk onderin meer dus je hebt ook geen start
helemaal niks alleen de achtergrond die er op stond die is wel aanwezig verder helemaal leeg
\wat nu

groetjes cat
ctrl alt delete
knop: "Nieuwe taak"
typ: "Explorer.exe"
druk op OK
voer nu systeemherstel uit

succes!

BJ

ben zometeen weg
maar zal t tegen hem zeggen je hoort nog of t gelukt is

bedankt vast

groetjes cat

heb gedaan wat je zei

icoontjes en start is terug maar systeemherstel voert ie niet uit

je komt op internet en outlook maar je kan op internet geen neiwe startpagina intoetsen hij pakt niks op dus ik wou adaware bv gaan downloaden maar hij gaat niet naar die pagina toe

ook blijft onderin een privicycleaner elke keer komen die als je wegklikt terugkomt
ik denk dat die met hetr scannen met adaware ook wel verdwijnt

ik heb zelf adaware op pc heb dat mapje op cd gezet om daar te doen maar die pakt ie niet misschien heb ik hem verkeerd op cd gezet.

groeten cat

Hoi Cat,

ik weet niet of ik je kan helpen maar doe een poging. Welke virusbeschermer gebruik je en welke anti-spyware programma's? Het kan namelijk voorkomen dat de virusbeschermer niet met de anti-spywareprogramma's overweg kan.

Ik weet niet of het mogelijk is, maar misschien is het verstandig om de overige anti-spyware programma's te verwijderen en dan alleen adware te proberen.

Ik heb ook al bij een aantal mensen mee gemaakt dat er geen systeemherstel meer uitgevoert kon worden en vaak was er uiteindelijk maar één oplossing... de boel opnieuw installeren omdat de computer te erg geinfecteerd is.

gr

ik kan nergens meer in want er is geen taakbalk en geen iconen

heb vanalles op een cdtje gezet om dat op de pc van mn broer te gaan installeren zoals een nieuwe virusscanner en zo maar ik weet niet of ik dat zonder taakbalk en zo kan installeren dat ga ik proberen en anders moet de gehele pc maar leeg en nieuwe wnindows xp er op en zo maar dan is ie alles kwijt en daarom probeer ik zo veel mogelijk

groetjes
cat

ctrl alt delete
knop: "Nieuwe taak"
typ: "Explorer.exe"
druk op OK
voer nu systeemherstel uit

succes!

BJ

Hiermee kreeg je die icoontjes toch mee terug? Tenminste dat begreep ik dat het je een keer gelukt is?

Mocht dit lukken kijk dan of de belangrijkste bestanden nog te redden zijn door deze op een usb-stick of dergelijke te zetten.

Is het CPU verbruik ook hoog?? Zo ja dan moet je even bij het tabblad processen kijken welk proces dit veroorzaakt en dit hier even vermelden. (Misschien zijn het meerdere processen)

Heb je ook al geprobeert om windows te repareren?

gr

ja in eerste instantie was alles terug
er was weer msn en zo
zijn kinderen hebben op msn gezeten
ik kwam volgende dag weer daar start pc op niks dus
alles was weer weg en toen kwam taakbeheer ook niet meer tevoorschijn

morgen ga ik daarheen met cdtje waar een paar bestandjes op staan zoals avg virusscanner en nog een paar dingen

als jij me verteld hoe ik windows kan reparen zonder dat ik iconen en taakbalk heb dan hoor ik dat graag van je.

groeten cat

Om windows te repareren ben je de cdrom nodig van XP. Zodra de computer opstart moet het deze automatisch pakken als het goed is. Meestal vraagt hij dan om binnen een x-aantal seconden een enter te geven.

Geeft hij dat niet aan en hij start de cdrom niet op, doe dan het volgende:
1. Start de pc opnieuw op en zorg ervoor dat je op de DEL of F2 toets druk om in de Bios te komen.
2. Zodra je in de bios bent ga dan naar (ik meen) advanced bios features.
3. Daar moet je de volgorde van de boot-devices wijzigen:
- als het goed is staat op positie 1 de harde schijf en de cdrom op een andere positie.
- Nu moet je er voor zorgen dat de cdrom op 1 komt te staan en de harde schijf op de positie van de cdrom.

4 Druk nu op F10 om alles af te sluiten en op te slaan.

Als het goed is start nu de cdrom op en wijzigt het zich allemaal vanzelf. Het is een kwestie van goed lezen.

(LET OP!! GA NIET 1,2,3 WAT WIJZIGEN IN DE BIOS!!! Zodra je er niet uit komt zorgen dat je afsluit zonder op te slaan!!)

gr

ok

dat zal ik proberen

is het ook goed als ik een windos xp voor hem op cd zet dus niet de originele want die heeft hij volgens mij niet
kan het dan ook?

groeten
cat

Natuurlijk kan het met een andere Windows CD. Natuurlijk zou het origineel het beste zijn
Echter je kunt achteraf de juiste licentiecode als nog invoeren. Daarvoor moet je geloof ik even op de site van windows kijken. Waar weet ik niet precies.
(als het goed is staat de licentiecode wel op de systeemkast/laptop)

Succes ermee!

gr

bedankt voor je hulp

het is echt onbegonnen werk

ze gaan nu de pc leegmaken en dan een nieuwe xp er op zetten

groeten
cat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan