Helkern... vanaf vandaag!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Akscent

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2005
Toch vreemd... nooit heb ik last gehad van HELKERN... maar, sedert vandaag heb ik Kaspersky... en - hoe vreemd het ook klinkt - nu heb ik OOK last van die Helkern... Zouden die iets met elkaar te maken hebben??? Ik bedoel: zouden virusscanners ook wormen aanmaken...??? 't Is maar een vraagje hoor. Of, anders geformuleerd: mensen die andere Virusscanners hebben - geen Kaspersky dus - hebben die ook last van die worm????

Geen last van.
Als een virusscanner zelf een worm aanmaakt, dan noem ik het geen virusscanner meer.
Dit bestaat gewoon niet.

't is maar...

... dat ik het zo vreemd vind! Voorheen: nooit last van HELKERN en, vanaf vandaag ineens wel! 't Zou anderzijds geen slechte taktiek zijn om virussen aan te maken om daarna jou produkt dat ertegen bestand is aan te bieden... :)

Nee ik denk dat zoiets tactloos is. Als iedereen hiervan last krijgt krijg je zo een hele boel boze mensen op je dak :D

Maar, mijn vraag is:

Hebben anderen - die géén Kaspersky hebben - OOK last van deze worm?

Geplaatst door Akscent
Toch vreemd... nooit heb ik last gehad van HELKERN... maar, sedert vandaag heb ik Kaspersky... en - hoe vreemd het ook klinkt - nu heb ik OOK last van die Helkern...
Misschien had je eerst een antivirusprogramma dat Helkern gewoon niet vond? :)

Kaspersky maakt geen wormen aan hoor.

Helkern (oftewel Slammer) is al een oudje (januari 2003), maar nog regelmatig actief. Particuliere pc-gebruikers hebben er overigens weinig van te vrezen.

Wat meldde Kaspersky precies? Dat Helkern op jouw pc is aangetroffen, of alleen maar: "Netwerkaanval Helkern vanaf adres .... is met succes afgeslagen"?

Ja...

Het tweede bericht: met succes afgeslagen met telkenmale een IP-adres:

61.153.143.164
85.226.126.183
218.25.230.254
61.185.80.10
222.179.217.131
202.99.170.140
212.203.29.2

enzovoort...

1) Kan ik achterhalen wie die worm naar mij stuurt???

2) Plus, nu heb ik op enkele uren tijd 4 aanvallen gehad??? Had ik dan voordien ook, vooraleer ik Karpensky had?... :)

Laatst bewerkt:
Ik gebruik Kaspersky op m'n laptop, maar deze heeft nog nooit Helkern aangegeven.

Danke!

Dat betekent dat mijn veronderstelling verkeerd is!!! :)

Re: Danke!

Geplaatst door Akscent
Dat betekent dat mijn veronderstelling verkeerd is!!! :)
Gelukkig wel.
Kaspersky staat redelijk hoog qua goede virusscanner.:)

Re: Ja...

Geplaatst door Akscent
1) Kan ik achterhalen wie die worm naar mij stuurt???
Nee.

Geplaatst door Akscent
2) Plus, nu heb ik op enkele uren tijd 4 aanvallen gehad??? Had ik dan voordien ook, vooraleer ik Karpensky had?... :)
Ja, waarschijnlijk wel.

Ik kan het dus niet nagaan?...

Kan ik dan niet aan de weet komen van wie deze adressen zijn?

61.153.143.164
85.226.126.183
218.25.230.254
61.185.80.10
222.179.217.131
202.99.170.140
212.203.29.2
68.142.217.140

Indien ja? Hoe?

Ondertussen al gevonden via google! :)

Laatst bewerkt:
Status