Helleeeeeeeeep !

Status
Niet open voor verdere reacties.

rebelsider

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2002
Berichten
29
Heb dus door een link aan te klikken sinds vandaag te maken met een virus(sen) !

Na het opstarten van de pc opent internet explorer automatisch de pagina "about: blank" waarna ik een waarschuwing krijg van Norton voor een trojan maar er word telkens een andere bestandsnaam vermeld.

voorbeeld: C:\windows\netqt.exe of c:\windows\system32\sysit.exe,....

In mijn map favorieten zijn een heleboel links bijgekomen waar ik absoluut niks mee te maken wil hebben.

Scannen met Norton in Safe mode levert geen virussen op !

Heb ook al online gescand met Bitdefender (bij housecall krijg ik een foutmelding in IE). Er worden wel enkele virussen verwijderd (diegene die NAV in quarantaine heeft geplaatst in de loop van de jaren ) maar op het einde krijg ik de melding:

your computer is still infected...

Begin stilaan wanhopig te worden dus als iemand mij kan helpen...

Dank bij voorbaat.
 
Maak een hijack log en plaats die op www.antispywareoffensief.nl

Fonz

't Is dat ik net een beetje aan het rondscrollen ben op deze site en ik je tegenkom, maar voortaan zou ik een iets gedefinieerdere titel kiezen :thumb:
 
Ja. Rustig afwachten tot een antwoord komt en dat EXACT doen wat zij je aanraden. Dit zijn wel heuse experts hierin hoor.
 
Ik denk dat je even geduld moet hebben.
De mannen en vrouwen op ASO zijn de echte cracks.
Geloof me, ze hebben mijn PC ook al een keertje gered.

Fonz:thumb:
 
Hetgeen me vooral verontrust is dat ik nu ook af en toe een popup krijg van microsoft dat er "spyware activity" op mijn comp is gedetecteert en dat "iemand" probeert privé informatie te bekomen, :mad: :(
 
Geplaatst door rebelsider
Hetgeen me vooral verontrust is dat ik nu ook af en toe een popup krijg van microsoft dat er "spyware activity" op mijn comp is gedetecteert en dat "iemand" probeert privé informatie te bekomen, :mad: :(

Heb je al antwoord gehad van ASO? zo niet rustig blijven en even geduld. Zijn ook maar mensen die véél werk hebben met de logs.
 
En net als wij het op vrijwillige basis doen.
En vaak nog een baan hebben.
En vaak nog een gezin hebben.
En vaak ook nog wel een keer willen slapen.
En etc.

Geduld, geduld :thumb:
 
Okay, nog eens gescand met Panda Activescan ook en die vind nog een virus dat NAV blijkbaar over het hoofd zag en ook nog wat spyware:

het virus is Trojan/Downloader.CCG, het is gevonden in Operating System,

c:\windows\ntmt32.exe en in c:\windows\system32\windm.exe


Iemand een idee hoe ik hier vanaf raak of pak ik beter eerst de spyware aan ?
 
Zo denderend is MS niet.
Gebruik Ad-aware en Spybot Search and Destroy.
Downloaden, installeren, updaten en scannen maar.
Voor dat virus moet je gewoon echt even op ASO wachten vrees ik.

Fonz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan