Hellup computer zonder geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mieke Maris

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jul 2009
Nadat ik de videokaart vervangen had omdat de vorige kapot was heb ik geen geluid meer. In eerste instantie was me een kaart verkocht zonder dat er een geluidskaart geintegreerd was, nu heb ik een goede (?) sapphire radeon hd 4650 1gb ddr2. Zodra ik echter een cd wil afspelen krijg ik de melding: audiofout, er is geen audiohardware beschikbaar of deze reageert niet. Dit terwijl ik netjes de software van de bijgeleverde cd heb geinstalleerd. Aangezien ik een volledige computer nullo ben heb ik geen idee wat eraan de hand is of wat ik verkeerd zit te doen. Onderstaande is inmiddels geprobeert.

Waarschijnlijk is de geluidskaart die geïntegreerd is op de videokaart (alleen voor het weergeven van geluid via de HDMI kabel) niet (goed) geïnstalleerd. Deze zul je dus even moeten installeren.

Van de Sapphire website:
Question: My hardware Device Manager always shows an Unknown PCI device. How i make it run properly? Unknown PCI device (PCI\VEN_1002&DEV_AA18&SUBSYS_AA181002&REV_00\4&1A9C9F1A&0&0108) , Sapphire HD3850, WinXP SP2.
Answer: This must be ATI HDMI Audio device, there are 2 ways to install it , you can choose only one to intall. 1. Download the MS UAA HDMI Audio Class driver and ATI HDMI Audio for WinXP here - http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst...xp/hdmiaudio-xp Then install it and reboot the system. OR 2. Uninstall the driver Catalyst V7.12 , then install the driver from bundle CD. The driver under bundle CD is a full package about 190MB included driver , CCC , WDM , decoder driver and so on.(080115)

Controleer in "Apparaatbeheer" even of bovenstaande klopt. Succes!

Kan iemand mij helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan