Hellup!! Virus!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

cbtje

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
Wie kan mij aub helpen? Heb volgens mij een viris op m'n laptop..krijg iedere keer reclame-sites en hij is nu erg traag..heb een online scan gedaan en daar zag ik veel info over adware en een trojan.small...heb geen idee wat dat allemaal is..Hellup aub!!

Laatst bewerkt:
hele avond bezig geweest maar nog geen suc6, Ben er wel achter wat het nu is, waarschijnlijk dan: w32.alcra.f

Wie kan me helpen deze worm van m'n pc te verwijderen??

hele avond bezig geweest maar nog geen suc6, Ben er wel achter wat het nu is, waarschijnlijk dan: w32.alcra.f

Wie kan me helpen deze worm van m'n pc te verwijderen??

> he cbtje...

> Boclean...! ...;)

> gr: supernova<:shocked:

Met BOClean gaat dat niet lukken, sinds wanneer kan je scannen met BOClean?:confused:

@ cbtje, doe eens het volgende:

Download hier a-squared free ( directe download ) en installeer het.
Voer dan een update uit door te klikken op Update now in het hoofdvenster.
Doe na het updaten een volledige scan door op Scan now te klikken en daarna Deep Scan en daarna op Scan te drukken.
Laat het programma je pc scannen en laat na het scannen alles verplaatsen naar quarantine.

Met BOClean gaat dat niet lukken, sinds wanneer kan je scannen met BOClean?:confused:

@ cbtje, doe eens het volgende:

Download hier a-squared free ( directe download ) en installeer het.
Voer dan een update uit door te klikken op Update now in het hoofdvenster.
Doe na het updaten een volledige scan door op Scan now te klikken en daarna Deep Scan en daarna op Scan te drukken.
Laat het programma je pc scannen en laat na het scannen alles verplaatsen naar quarantine.

> He Michael4446...

> je hebt gelijk..:(

> was wat te voorbarig..:rolleyes:

heb gedaan wat je zei, heeft veel bestanden gevonden en die heb ik in quarantine gezet...maar het is nog niet opgelost. Als ik het internet opga dan krijg ik nog steeds reclame-sites in beeld..ook onder de snelkoppelingen op m'n bureaublad zit een zwart balkje, dus de tekst...nog meer tips??

Doe eerst nog maar dit:

1.Download en installeer
AVG Anti-Spyware.

• Na de installatie, open AVG Anti-Spyware:
    * onder "Status", klik op Change state naast "Resident shield". (wijzig van active naar inactive!)
    * onder "Update", klik op de Start update knop.
    * onder "Scanner", tab "Settings":
    • - onder "How to act?", klik op "Recommended actions" en selecteer Quarantine. (ZEER BELANGRIJK!)
      * onder "Reports", selecteer Automatically generate report after every scan en verwijder het vinkje bij Only if threats were found
    Sluit AVG Anti-Spyware. Laat het nog niet scannen.
2. Download en uitleg AdAware en laat het scannen.

3. Download en uitleg Spybot S&D en laat het scannen.

4. Download ATF cleaner (by Atribune)
  • Dubbelklik op ATF cleaner om het programma te starten.
    Op het tabblad "Main", plaats je een vinkje bij Select All.
    Klik op de knop Empty Selected.

Gebruik je ook Firefox als browser:
    Klik op tabblad "Firefox", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Firefox opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    (dit verwijdert het vinkje bij "Firefox saved passwords")

Gebruik je ook Opera als browser:
    Klik op tabblad "Opera", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Opera opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    Ga naar het tabblad "Main" en klik op de knop Exit om het programma af te sluiten
5. Start op in veilige modus

6. Start AVG Anti-Spyware.
  • * Klik op Scan en kies Complete System Scan.

Na de scan; volg onderstaande instructies :
    BELANGRIJK : Klik niet op de "Save Scan Report" knop vooraleer je de "Apply all Actions" knop hebt aangeklikt !
    * Draag er zorg voor dat Set all elements to: op Quarantine staat (1),
    zoniet klik op de link en kies Quarantine in de popup menu. (2)
    (Dit geldt niet voor cookies, deze worden onveranderlijk gedelete !)
    * Onderaan het venster klik op de Apply all Actions knop. (3)
    ewidoscan.jpg

* Wanneer je de melding krijgt 'All actions have been applied', klik je onderaan op de knop Save Report.
    * Klik in het menu bovenaan op Reports. Kopieer het rapport van de scan en plaats dat hier in je volgende bericht.
7. Start weer op in Normale modus

8. Zijn er nog problemen, meld dit dan even hier.

Succes:thumb:

AVG Anti-Spyware is iets heel anders dan AVG Anti-Virus dus daar kan je nog gewoon mee scannen. En een extra volledige scan met Ad-Aware kan ook geen kwaad.:)

Als het hierna nog niet is opgelost lijkt mij een HijackThis-logje het best.

> He Michael4446...

> je hebt gelijk..:(

> was wat te voorbarig..:rolleyes:

hallo

op dit antwoord wou ik gedeeltelijk terugkomen.
want als ik het principe van BoClean goed begrijpt
gebeurt het scannen vol automatisch.. (eventuele malware handmatig verwijderen)

gr: supernova<

Laatst bewerkt:
Nee hoor, het geheugen wordt als het goed is gescand en dan krijg je een melding, bij mij.
Niet het scannen van bestanden die los op de hardeschijf staan.

Nee hoor, het geheugen wordt als het goed is gescand en dan krijg je een melding, bij mij.
Niet het scannen van bestanden die los op de hardeschijf staan.
ok

maar een virus heeft toch het geheugen nodig om te kunnen slopen..?
m a w-> wordt het virus actief-dan wordt BoClean dat ook.

volgens mij is dat het principe..
gr: supernova<:shocked:

Laatst bewerkt:
Ja maar, een virus hoeft dat niet te doen, en zo hoeft BOClean hem niet te vinden.
Het is ook een aanvulling op bestaande beveiligingssoftware, niet een vervanging.:)

heej Michael4446 werkt dat ook met het virus the win32/malum.AIEI????

matthijs

matthijs

Het is beter om een eigen topic te starten, dat houdt het overzichtelijk.

Voor je probleem, doe het volgende maar:

Ga naar de Kaspersky Online Scanner ( moet met Internet Explorer ) en klik dan op Kaspersky Online Scanner. Zorg dat in IE ActiveX toegestaan wordt en klik op Accept. Daarna komt er ( heel waarschijnlijk ) een gele balk bovaan, klik hierop en kies voor ActiveX-besturingselement installeren. En daarna moet je nog een keer op Accept klikken en op Install / Installeren. Nu wordt de laatste database gedownload. Klik vervolgens op Next. Daarna kan je kiezen wat en hoe er gescand moet worden. Kies voor een uitgebreide volledige scan door te klikken op My Computer. Laat na de scan alle gevonden virussen verwijderen.

Michael4446 Quote:
Origineel gepost door zwartkat

matthijs

Het is beter om een eigen topic te starten, dat houdt het overzichtelijk.

heb ik staat er 1 onder of boven deze wil je daar misschien naar toe gaan want die site de je aanraden wil het niet downlaoden!

matthijs

Ja maar, een virus hoeft dat niet te doen, en zo hoeft BOClean hem niet te vinden.
Het is ook een aanvulling op bestaande beveiligingssoftware, niet een vervanging.:)

ja dat bedoelde ik ook .

waar ik virus schreef had eigenlijk malware moeten staan.
gr: supernova<:shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan