Hellup!

Status
Niet open voor verdere reacties.

skoerfy

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2003
Owh HELLEUP!

Ik ben bang dat ik een virus in mijn pc heb!
Gisteren nog met Norton gescand maar vanmorgen met het opstarten geeft ie het volgende aan:

Ik krijg eerst het zwarte scherm met verschillende opstartopties.
Bij allemaal wordt er het volgende aangegeven:
Blauw scherm, witte letters, Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.
UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME
Als dit de 1e keer is opnieuw opstarten.
Hard/software checken.
Probleem blijft is alles verwijderen kwa soft/hardware. Bios-geheugenopties uitzetten. (en hoe zet ik deze uit dan)
***STOP: 0x000000ED (0x816AD4F0,0x00000032,0x000000000,0x000000000)

Doe ik mijn opstart diskette erin dan krijg ik het volgende:
Not enough drive letter available
Boot sequence utility 1.0
Bootdevice sequence has changed to, fdd,hdd,cd-rom
can not open file: Z:\3lnginst\bmpen\no_tospc.bmp (ik heb helemaal geen Z schijf!)
Ik druk op enter en krijg vervolgens
a:\
Als ik hier dan bv c: of: d: of e: (want die heb ik normaal wel), dan zegt ie Invalid drive specification.

WAT NU?
Mijn windows is geinstalleerd op de C:\ maar ik weet niet zeker of MIJN DOCUMENTEN hier ook staat of dat ik die op een andere schijf heb staan...
Ik heb daar veel foto's etc op staan en wil deze niet verliezen!

vergeet allereerst norton...

en ga over op free AVG, hang je schijf in een andere pc (met goeie antivirus) en stel je documenten veilig....

Free AVG? Was da dan?
Kheb geen andere pc ter beschikking.
En als ik die wel had dan kan ik die gewoon aansluiten en die pc opstarten en dan kan ik meteen op de schijf komen?

Owh HELLEUP!

Ik ben bang dat ik een virus in mijn pc heb!
Gisteren nog met Norton gescand maar vanmorgen met het opstarten geeft ie het volgende aan:

Ik krijg eerst het zwarte scherm met verschillende opstartopties.
Bij allemaal wordt er het volgende aangegeven:
Blauw scherm, witte letters, Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.
UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME
Als dit de 1e keer is opnieuw opstarten.
Hard/software checken.
Probleem blijft is alles verwijderen kwa soft/hardware. Bios-geheugenopties uitzetten. (en hoe zet ik deze uit dan)
***STOP: 0x000000ED (0x816AD4F0,0x00000032,0x000000000,0x000000000)

Doe ik mijn opstart diskette erin dan krijg ik het volgende:
Not enough drive letter available
Boot sequence utility 1.0
Bootdevice sequence has changed to, fdd,hdd,cd-rom
can not open file: Z:\3lnginst\bmpen\no_tospc.bmp (ik heb helemaal geen Z schijf!)
Ik druk op enter en krijg vervolgens
a:\
Als ik hier dan bv c: of: d: of e: (want die heb ik normaal wel), dan zegt ie Invalid drive specification.

WAT NU?
Mijn windows is geinstalleerd op de C:\ maar ik weet niet zeker of MIJN DOCUMENTEN hier ook staat of dat ik die op een andere schijf heb staan...
Ik heb daar veel foto's etc op staan en wil deze niet verliezen!

Is het toevallig een HP Paviljon?

Nope.
Gewoon een computer lol onderdelen komen van diverse fabrikanten.

Ik weet niet waarom je hier nu avg voor nodig hebt. Kan je hem misschien nog wel opstarten in veilige modus?

Als dat zo is is je harde schrijf gecrashed. Je kan nog even voor de zekerheid in een andere pc stoppen, maar bij alles wat ik op google heb gelezen staat er dat je moet opstarten vanaf de cd en dan naar de herstelcosole gaan. Er staat ook altijd bij als dit niet lukt is je schrijf gecrashed ...

Da AVG het geen nut want ik kom niet in windows!
Ik blijf is dos steken.
Dus zalk de schijf eens in de pc van mijn ouders proberen te krijgen....
jullie horen nog van me, tenzij iemand nog een briliante oplossing heeft!

Ik heb het opgelost.
Kheb een nieuwe HD gekocht en deze als Master gebruikt en hierop Windows etc. geinstalleerd.
Met Partition Magic vervolgens die "defecte" HD leeggemaakt en opnieuw gepartitioneerd.
Dus nu heb ik 2 grote schijven in mijn pc en doet alles het weer. (Ik had toch al ruimte te kort)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan