Helluppie

Status
Niet open voor verdere reacties.

stuccie

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2006
:confused: Hallo kan iemand mij helpen,
Ik heb een beeldprobleem,
ik heb van de een op de andere dag geen beeld meer, mijn computer start wel op maar mijn beeldscherm krijgt gewoon niks door, nou heb ik een andere videokaart gekocht en erin geplugd maar nog steeds niks,
het is een VGA Asus ATI 7000SE/T 64MB DDR kaart die er overigens ook inzat, ik heb dezelfde kaart terug gekocht,
aan de monitoren ligt het niet want ik heb 2 normale monitoren geprobeert en 1 lcd scherm waar ik nu (met de andere computer) wel beeld op zie,
hoe kan ik dat probleem verhelpen???

Heb je toevallig een onboard videokaart?
Zo ja, sluit een monitor daarop aan, en zet in de bios deze videokaart uit.
Zo nee, reset de bios eens.

hoi,
helaas ik heb geen onboard videokaart,
wat kan ik nu nog doen?

Niet zelden is dat een kwestie van kaart goed aandrukken in slot / kabel op de kaart (schroefjes) goed bevestigen.
Hoor je bij de opstart ook nog een paar piepjes ? Zo ja, dan zit de kaart mogelijk niet goed in het slot aangedrukt, zo nee, dan is het wellicht de kabelplug die niet goed is aangedrukt / schroefjes aangedraaid.
Nog een andere optie is dat een van de pennetjes in de plug zelf verbogen is (plug van de stekker waarmee de kabel op de kaart is aangesloten)
Als het een losse kabel betreft, test deze dan ook eens uit op een andere pc + monitor. Is het een vast kabel aan de monitor, zet dan de monitor eens op een "bevriende" pc.

Hoi, bedankt Pasja

ik heb al je tips nagekeken, aandrukken helpt niets, ik heb verschillende monitoren met vaste kabel (dus 3 verschillende kabels) geprobeert,
het helpt allemaal niets helaas, wat kan ik er verder nog aan proberen?>:)
P.s. ik hoor ook geen piepjes

Laatst bewerkt:
Als jij met je laatste posting bedoelt dat geen enkele monitor op deze pc wil werken dan weet je 1 ding al zeker: het ligt niet aan de monitor!

Dan resteert een vervelend klusje en dat is de videokaart even in een "bevriende" pc stoppen en kijken of die daar wel werkt. Zo ja............. dat zou heel frappant zijn, maar goed het zou kunnen........

Laten we niet vooruitlopen op de dingen.

Hallo,
Ik heb wederom je tips gebruikt en geprobeert,
ik heb deze (nieuwe) kaart net nieuw gekocht en heb hem nu dus ook geprobeert in een andere computer en daar doet ie het gewoon,

echt ik sta zelf ook voor een mistery van jewelste haha maar ja ik hoop op jullie kennis,
hebben jullie nog meer tips wat ik kan proberen / doen?:)

tja, dan kun je naar de volgende stap..........
ALS de kaart wel in een andere pc werkt, dan doe je er handig aan om de videokaart van die andere pc even in de probleempc te doen. Als er vervolgens beeld komt, dan weet je zeker dat je nieuwe kaart kaduuk is. Krijg je met een videokaart waarvan je weet dat die goed werkt ook geen beeld op de probleempc dan heb je echt een probleem, want dan mag je er vanuit gaan dat het nog maar aan 1 ding kan liggen: het AGP slot is kaduuk en dat zou wel eens een nieuw moederbord kunnen kosten.

Bij alles wat ik schreef en adviseerde ga ik er wel vanuit dat jij geen "vreemde" dingen met je pc (ic bios) hebt uitgehaald. M.a.w. je hebt niet gerommeld aan bios AGP instellingen en verder heb je ook binnen Windows niet aan adapterinstellingen gerommeld. Nog anders gezegd: de monitor deed het en vervolgens deed 'ie het plotseling niet meer zonder dat er gerommeld is met wat dan ook.
Als er namelijk instellingen ergens zijn veranderd, dan wordt het zoeken naar de oplossing vervolgens heel anders / breder.

Laatst bewerkt:
ja, ja, toveren doen we gelijk, wonderen duren wat langer.

Als je de pc aanzet, hoor je dan piepjes, gaan de ledjes van het toetsenbord even aan en dan weer uit?

Geen piepjes, kan zijn voeding, moederbord, bios zijn, en ook geen ledjes, moederbord denkelijk overleden.

Let wel, alleen bij een ps\2 tokkelbord.

AHA, das dan mooi,
en euhm als ik nou een ander moederbord zou halen,
dezelfde, en ik plug alles er net zo in als het nu zit, dan kan ik van alles weer gelijk gebruik maken?
of moet ik dan nog speciale dingen doen???

ik vrees namelijk ook dat dat slot kapot is, kan eigenlijk niet anders denk ik,
ik heb ook niet aan de instellingen gezeten ofzo dus...

of is er nog een mogelijkheid dat er toch nog iets aan een kapot slot te doen is???

maaaaar..............
als ik zo het een en ander nog eens rustig doorlees, dan had je zelf al een heel eind kunnen komen tot een mogelijke oorzaak :
immers, test een een "verdacht" stuk hardware, inclusief de kabels op een andere pc en vice versa. Als dan na het heen en weer switchen van een kaart en / of kabels, duidelijk wordt dat het probleem bij dat ene stukje hardware zit, dan heb je in wezen de vraag zelf al beantwoord : de kaart is defect ;)

samenvattend :

als jij een videokaart hebt genomen van een andere pc en die doet het ook niet in de probleempc (terwijl die kaart wel goed werkt in een andere pc) EN de "probleemkaart" werkt WEL in een willekeurige andere pc, dan lijkt mij de kans dat het slot / mobo kapot is nagenoeg 100%.

Hoi pasja,
ik denk dat je iets verkeerd hebt gelezen,
ik heb namelijk de kaart elders geprobeert maar daar werkt ie wel in,
ik denk dat het slot kapot is

en om nu te voorkomen dat je op kosten wordt gejaagd zonder dat dat nodig is:

heb je al geprobeerd om in de veilige modus op te starten ?

[edit] ik had al gepost voordat ik je vorige bericht had gezien : ik kon uit de berichten eigenlijk niet goed opmaken of de nieuwe kaart inderdaad in een andere pc wel goed werkt.

Laatst bewerkt:
Euhm,
hoe zou ik dat moeten doen,
in veilige modus opstarten als ik niets zie
dat is vrij lastig namelijk, haha

Nee, zo raar is dat niet ;)

Je zet de pc uit en drukt tijdens het opstarten op de F8.

Stel dat er toch iets drivermatigs naar de haaien is, dan start de pc WEL met beeld op.

HAHA,
ja sorry ik ben ook maar een leek op dit gebied namelijk,
ik verklaarde je al voor gek haha
maar goed, een hele goede tip, ik ga het meteen proberen en dan hoor je zo van me,

hoi,
ik heb het geprobeert maar helaas, ook met F8 schiet ik niets op ik heb nog steeds geen beeld,

is het dan mn slot wat kapot is???

Ja, dat lijkt mij wel, elke andere optie is besproken en door jouw testen m.i. inmiddels uitgesloten.

101% zekerheid kun je verkrijgen door bij een pc boer een PCI videokaart te lenen, waarschijnlijk krijg je 'm voor niks mee, dan hoeft 'ie 'm ook niet weg te gooien.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan