Help! 5.1 speakerset aansluiten, wie kan mij helpen aub?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sealstealer

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2010
Hallo,
ik heb laatst weer een speakerset gevonden(afgebeeld in de bijlage)en die zou ik graag op mijn tv willen aansluiten en als het kon op mijn pc maar dat denk ik niet? ik heb gehoord dat je hem via versterkers of weet ik veel kunt aansluiten maar ik heb er geen flauw idee van. iemands die mij kunt helpen?
Bvd en Mvg
JeremyIMG-20110424-00253.jpg

moet inderdaad via een versterker, die hebben dezelfde soort in/uitgangen en dan verbind je ze simpelweg met een audio wire

moet inderdaad via een versterker, die hebben dezelfde soort in/uitgangen en dan verbind je ze simpelweg met een audio wire

Oke dankjewel en sorry voor de late reactie. ik vond toevallig vandaag nog een versterker geloof ik. hij had de zelfde in en uitgang maar het had zeg maar maar 2 rode kantjes en 2 zwarte. is dat wel genoeg voor alle speakers? 6 dus in totaal.
Mvg

Die versterker is stereo. (Dus twee speakers)
Je kunt er wel 6 op aansluiten :p maar is er niet voor bedoeld.

Die versterker is stereo. (Dus twee speakers)
Je kunt er wel 6 op aansluiten :p maar is er niet voor bedoeld.
okeoke.. zou u mij misschien dan wel een goed voorbeeld van een versterker kunnen geven die er wel voor is bedoeld?( zo goedkoop mogelijk als het kan).
Mvg.

Je TV zal ook wel stereo zijn.
Mogelijk dat je PC wel 5.1 is. (Wat voor geluidskaart zit er in?)
Om van 5.1 te kunnen genieten is het wel van belang dat de bron ook 5.1 is. (DVD, Spel of muziekbestand (DTS, AC3...))
Maar die speakerset is alleen 5 kleinde speakers met een subwoofer?

Je TV zal ook wel stereo zijn.
Mogelijk dat je PC wel 5.1 is. (Wat voor geluidskaart zit er in?)
Om van 5.1 te kunnen genieten is het wel van belang dat de bron ook 5.1 is. (DVD, Spel of muziekbestand (DTS, AC3...))
Maar die speakerset is alleen 5 kleinde speakers met een subwoofer?

Oke op die manier, zou het wel mogelijk zijn dan dat ik ze gewoon allemaal aansluit maar dat ik dan bijvoorbeeld uit alles hetzelfde hoor.?
en mijn pc heeft een Realtek ALC888/1200 @ ATI SB700.
ja het zijn 5 kleine speakers (1 dus voor rechts voor 1 voor links achter etc etc..) en een subwoofer.
Mvg

Je hebt een surround versterker nodig. (Ook wel homecinema set) nodig om je 6 speakers aan te kunnen sluiten.
Op de set kunt je dan een stereo bron (TV) en of PC (Vaak spdif coax of optical) aansluiten.
Voorbeelden zijn er zat (google maar eens op homecinema) in verschillende prijzen.
Maar eeh die speakers krijg je er dan ook bij hoor.
Tja en kunt ook wel meerdere speakers op één uitgang aansluiten (Dan wel in serie) maar zie de nut daar niet zo van in.
En komt geluid zeker niet ten goede.

Je hebt een surround versterker nodig. (Ook wel homecinema set) nodig om je 6 speakers aan te kunnen sluiten.
Op de set kunt je dan een stereo bron (TV) en of PC (Vaak spdif coax of optical) aansluiten.
Voorbeelden zijn er zat (google maar eens op homecinema) in verschillende prijzen.
Maar eeh die speakers krijg je er dan ook bij hoor.
Tja en kunt ook wel meerdere speakers op één uitgang aansluiten (Dan wel in serie) maar zie de nut daar niet zo van in.
En komt geluid zeker niet ten goede.
Oke dank u, ik zou vanmiddag even kijken.
en als ik die speakers dan op 2 uitgangen ga aansluiten wat bedoelt u dan precies dan met dat het geluid dan niet ten goede komt? het zal altijd wel beter zijn dan een 2.1 speakerset toch? ik had toevallig ook maar die speakerset gekregen van mijn zus want die deed het daar namelijk niet en ik zou de kosten zou laag mogelijk willen houden snapt u.
Mvg

sealstealer (zeg maar jij hoor :))
Een versterker heeft een bepaald vermogen bij een bepaald belasting. (Is ie op gebouwd.)
Als je die belasting veranderd (meerder speakers) komt dit meestal de kwaliteit (mogelijk zelfs belasting problemen, denk aan warmte e.d.) niet ten goede.
Ik heb geweldig geluid uit twee speakers gehoord en troep uit 6. (Aantal speakers is geen garantie voor beter geluid.)
(Ja ja ik durf in deze tijdperk van 5.1, 7.1 alsof meer beter is....)
Je zou wel b.v. nog een stereo versterker ergens op de kop kunnen tikken (tweedehands) en daarom ook twee speakers aan kunnen sluiten.
Vervolgens de stereo input (van TV of PC) naar beide versterkers brengen. Maar probeer eens gewoon twee van die speaker op de stereo versterker om te kijken hoe het klinkt.
Slechte speakers klinken nooit goed. (Wat voor versterker je ook hebt.) Klinkt dat wel goed kun je (en dan pas) overwegen nog een versterker er aan te knoopen.

Laatst bewerkt:
sealstealer (zeg maar jij hoor :))
Een versterker heeft een bepaald vermogen bij een bepaald belasting. (Is ie op gebouwd.)
Als je die belasting veranderd (meerder speakers) komt dit meestal de kwaliteit (mogelijk zelfs belasting problemen, denk aan warmte e.d.) niet ten goede.
Ik heb geweldig geluid uit twee speakers gehoord en troep uit 6. (Aantal speakers is geen garantie voor beter geluid.)
(Ja ja ik durf in deze tijdperk van 5.1, 7.1 alsof meer beter is....)
Je zou wel b.v. nog een stereo versterker ergens op de kop kunnen tikken (tweedehands) en daarom ook twee speakers aan kunnen sluiten.
Vervolgens de stereo input (van TV of PC) naar beide versterkers brengen. Maar probeer eens gewoon twee van die speaker op de stereo versterker om te kijken hoe het klinkt.
Slechte speakers klinken nooit goed. (Wat voor versterker je ook hebt.) Klinkt dat wel goed kun je (en dan pas) overwegen nog een versterker er aan te knoopen.

Oke zal ik doen haha. DankJEwel.
Ja daar heb je gelijk in ik ga dat zo even proberen moet eerst even nog van die draadjes kopen!
Mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan