Help! a.u.b. (Asus Silent Square)

Status
Niet open voor verdere reacties.

sibelius

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2005
Ik probeer een Asus Silent Square koeler te installeren. Eerst heb ik hem verticaal (lucht naar boven) gezet, dat ging, en toen horizontaal (lucht naar opzij) en hier gaat iets fout: de pc start niet op. Wel gaan de fans draaien maar verder niets.

Het MB is MSI P6N SLI Platinum. Daar zit een LED-bracket bij, die problemen hoort te melden. Ook deze LED's doen niets.

Wat opvalt is dat het koelvlak van de koeler niet volmaakt op de processor sluit, alleen met wat meer koelpasta is er volledig contact. Maar bij verticale of horizontale installatie is dit hetzelfde, lijkt mij, dus dit zou niet de oorzaak zijn.

WAT kan het probleem zijn?

P.s. Ik heb er ook een 'gewone' koeler op gehad zonder problemen.

je zeg het zelf al de koeler sluit niet goed aan.
zorg dat deze goed zit of neem een andere die wel op dat type socket past.
niet goede type koelers beschadigen de hardwaren hoe daar rekening mee.
Ook deze LED's doen niets. en dat beval me ook helemaal niet meestal is er dan wel goed een probleem.
probeer een bios reset door middel van de jumper te verzeten of anders de baterij 10 minuten uit nemen,

Laatst bewerkt:
Met niet goed aansluiten bedoelde ik dat een van de twee vlakken niet volmaakt vlak is, op zich is de adapter en socket op elkaar afgestemd. Dus de koelpasta, als ik een erg dun laagje neem, komt niet overal op het vlak van de processor.
Eerst dacht ik ook aan ernstige problemen, heb zelfs processor dood geacht en terug gestuurd, maar hij is getest en bleek OK. Idd met andere koeler werkt systeem prima.

Maar dat niet volmaakt vlak zijn... bij verticale installatie was dit geen probleem.
Hoe kan het systeem weigeren op te starten??

The universal 3-in-1 retention module heb je die wel goed geinstalleerd want die past bij een socket 775 maar op één manier.

Kijk even op DEZE lijst

Maar... hier staan alleen Asus MB's! Je gaat me toch niet vertellen dat die Silent Square niet op andere 775 sockets past?

Dat geef ik niet aan, er staat hoe de The universal 3-in-1 retention module juist gemonteerd moet zijn bij een socket 775 figuur wat boven aan de lijst staat bij foute montage krijg je problemen met monteren op de socket namelijk.

Oja! :D Nee ik heb wel de juiste adapter (retention) gebruikt.
Maar, My God, ik ben van de wal in het schip (edit: in de sloot), nu doet ie het ook niet meer met een gewone koeler.

Laatst bewerkt:
Alleen ventilatoren.
Geen beeld, geen opstartgeluiden, net als toen met de Silent Square.
Toen dacht ik dat de CPU kapot was, was dus niet zo. Heb toen CPU opnieuw geinstalleerd en, hup, hij deed het weer.
Heb net ook CMOS gecleard, geen resultaat.

Is het sowieso mogelijk dat pc niet opstart als koeler niet goed geinstalleerd is, terwijl de CPU niet beschadigd raakt daardoor?

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je processor te hete wordt zal die niet opstarten, controleer alles eens goed of je bekabeling enz. wel goed is aangesloten.

Als ie te heet wordt en niet opstart, gaat ie niet kapot??

Bekabeling heb ik uittentreure gecontroleerd... :confused:

Dat kan je processor kosten dan bakt die lekker bruin en start dan niet meer op.

Pff. Heb CPU eruit gehaald, terug gezet, koeler er op, alles aangesloten, zelfde situatie, alleen ventilatoren gaan draaien.
LED's branden niet.

Het stomme is dat het identiek is aan eerdere situatie (als boven beschreven) en er uiteindelijk niets aan de hand bleek te zijn.
Maar ik weet niet wat ik nog kan doen.

Ik denk dat je er verder maar beter zelf af kan blijven en er iemand naar laten kijken die er meer ervaring mee heeft voor er nog meer kapot gaat:thumb:

Ja... in het eerdere geval is er niets kapot gegaan! Ik zou wel een ervaren persoon willen laten kijken maar ik woon erg afgelegen.

Bedankt in elk geval voor de hulp! (Ik hoopte dat er iemand hier las die een soortgelijke ervaring heeft.)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan