Help, Acer problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

luffy

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2007
Hallo allemaal, ik heb een erg verneukt dag gehad vandaag en ik hoop dat er een aantal mensen zijn die mij verder kunnen helpen. Het begon allemaal met mijn Acer Aspire 7720G met Vista Home Premium.

Ik wou het voor het eerst na 1 jaar even helemaal herinstalleren, had een druk jaar gehad op school en heb veel met zware software moeten ***ten dus een herinstal leek me optimaal.
Nu wou ik de acer eRecovery via Alt + F10 openen. Toen ik dat deed, werd me gevraagd om het wachtwoord wat ik niet had, volgens vele artikelen op internet kon ik mijn verborgen partitie, ik heb er 3 namelijk, openen en in een artikel stond het wachtwoord.

Acer C:
Data D:
(verborgen) PQservice

Toen ik dit had gevonden, ging ik vista herinstalleren. Alleen kreeg toen de melding, bootmrg is missing. Dit kon ik oplossen door xp erop te gooien. Ik weet dat deze melding kwam doordat mijn (verborgen) partitie mijn primary partitie werd. En vandaar opende het mijn Vista niet. Nu had ik dus geprobeerd om xp te installeren en daarna met de Acer C: als primary partitie. Alleen kon ik Alt + F10 niet meer gebruiken.

Dat kwam doordat ik de Acer MBR niet meer had door de xp installatie. Ik heb toen volgende procedure gedaan die overal wel op internet staat.

http://ezinearticles.com/?How-to-Repair-the-Acer-D2D-Recovery&id=794500

Dit heeft jammer genoeg niet geholpen en integendeel, als ik nu mijn pc start, en in de bios staat al dat mijn HDD als 1e opgestart moet worden en daarna pas mijn DVD drive, krijg ik de melding: No bootable device -- insert boot disk and press any ket.

Ik heb van alles al geprobeerd maar dit gaat maar niet weg. Ik heb geen recovery disc en ik ben ten einde raad. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen...

Echt bedankt alvast...:)

XP installeren tijdens een recovery van vista...hoe krijg je dat voor elkaar.
Ik denk dat je er negentig euro tegen aan moet gooien en de recovery bij acer gaan kopen.
of iemand zoeken die dezelfde machine heeft en jou de dvd's wil branden.

Nou zat zo, ik zat op mijn werk, en ik had hulp van die ICT'ers daarzo, en enige wat ze hadden was een xp cd, en ik wou het perse gefixt hebben die dag, btw installeer nu vista, maar die haakt halverwege af, kan denk ik aan de cd liggen, dus ik moet maar ff het opnieuw installeren, maar betwijfel of dat verandering gaat brengen

Als je een fatsoenlijke Vista dvd hebt, kun je met je code die onderaan de laptop zit normaal Vista installeren. Via vista kun je je harde schijf herindelen, bij de verborgen partitie kom je als het goed is niet bij. Zo doe ik dat ook altijd, ipv de recovery waarbij je al die acer meuk krijgt..

Dit is best genaaid nu, ik heb xp home en pro en vista geinstalleerd, bij xp boot dat ding rebooten en dan begint de installatie van xp opnieuw, en als ik cd eruit haal dan staat er weer No Bootable Device Found blablabla. Bij vista haakt de installatie gewoon halverwege af. En het enige wat ik nu moet doen is de recovery partitie van acer aan de praat krijgen, hoe maakt me niet uit, maar zodra ik die recovery opgestart krijg, dan ben ik echt veeel verder, ik hoop dat iemand me weer verder kan helpen

Sorry voor de dubbelpost, maar heb nu meer info. Ik heb nu Kubuntu geinstalleerd. Dit is gedaan op een nieuwe partitie. dus na xp en vista probeer ik dit ff. Alleen krijg ik nog steeds de melding, no bootabe devices found en ik weet nu wel dat mijn pc bij elke herstart, doet alsof er geen HDD erop zit, maar als ik een cd erin gooi dan doet hij het wel, en in de cd bijv vista/xp vind hij de partitie wel. Dus nu de vraag, is er een mogelijkgeid om iets te kunnen doen via de vista cd, er was toch een mode bij Herstel vista waar je cmd kon openen. En kan je anders wel iets in kubuntu doen, want kubuntu werkt wel als ik het start zonder installatie

je harddisk zal van het type sata zijn...daar zijn de drivers niet voor geïnstalleerd.
Probeer een gebrande dvd van XP met mee gebrande sata drivers... (slipstream noemt men dat)

Download ergens de Vista Home cd.
Dit is niet illegaal, want je hebt een origineel nummer.

Cd er in en als je de keus krijgt echt alle partities wissen, ook de verborgen en recovery partities, want daar heb je niks aan.

Vervolgens Vista installeren en de evt drivers op de site van Acer gaan halen.

Ik heb zelf ook een Acer laptop en heb geen enkel probleem met installeren zoals hierboven beschreven. :thumb:

Is er geen mogelijk heid dat ik het morgen naar acer toe breng in Den Bosch en dat ze dan het proberen te installeren, want die recovery partitie vind ik zelf wel handig, het is toch verborgen en je hebt de drivers tenminste altijd weer terug, de andere partities kan ik idd gwn verwijderen, alleen kan je de verborgen partitie niet verwijderen met de vista cd, ben btw nu in kubuntu online, begin et al te snappen, leuk systeem, maare de optie is dus eigenlijk gewoon alle partities verwijderen, en of de acer recovery dvd kopen mocht ik die recovery willen hebben (de recovery partitie mist aantal bestanden kon ik net via kubuntu zien) en anders gewoon alle drivers downloaden, op een stikkie zetten en die andere keer gebruiken

Drivers ?
Je videokaart, je geluidskaart, je netwerkkaart en je usbdrivers.
Meer is er niet. Om hier nou even hele partitie voor te bewaren. :rolleyes:

Zo'n recovery partitie brengt je laptop weer snel in z'n oude waarde. Dit is maar zelden wat je wilt. Beter is om Windows te installeren, dan de programma's waar je altijd mee werkt en als hij is zoals je wilt dan maak je met bv Norton Ghost of Acronis true image een backup van je C schijf. Als je dan wilt restoren dan heb je in 10 minuten weer de laptop zoals je hem hebben wilt.

De drivers kun je bij Acer halen en opslaan voor later gebruik.

Hier staan de drivers voor je laptop

Owkee dan is dat wat ik ga doen, maar ik zit nu met het probleem dat vista halverwege kapt met alles, moet ik dan de partities eerst allemaal verwijderen, en dan pas installeren, helpt dan dat? Ik heb 2 cd's gebrand en ze werken wel allebei, alleen halverwege krijg ik een melding met, installatie kon niet verder voltooid worden. Heb het wel alleen op de C schijf geprobeerd

En bedankt voor het linkje

Die problemen met de installatie had ik ook, en dat bleek toch echt aan de dvd's te liggen.. Een ander merk geprobeerd en niks geen problemen meer..

In het ergste geval even langs een pcboer gaan. Je hebt toch een legale licentie ?, dan kan hij het er eventueel voor je op zetten.

Ik heb wel een legale licentie, ik denk dat ik dan morgen maar langs pcboer ga en kijk of hij het kan installeren voor me voor paar euries, btw ik heb een 4 gb ram en een intel dual core to 2 of hoe je dat ook zegt, welke versie is dan verstandigs om te hebben, ik had Home basic

Je hebt een licentie voor Home Basic, dan kun je ook alleen maar Home Basic krijgen. :D:D

Owja, goeie:p, ik ga dan nu alle partities verwijderen en proberen vista te installeren
ik begin wel kubuntu te missen nu:D

Echt bedankt allemaal:thumb:, ik heb vanuit kubuntu eerst alle schijven leeg gehaald, dan d.m.v. vista dvd alle partities verwijderd en tot een grote samengevoegd, daarna vista geinstalleerd en voila, de dvd werkt dit keer wel:D, lag blijkbaar aan de partities die al bestonden, nu start het gewoon op, alle drivers werken, alles doet het gewoon, alles is gwn helemaal top en ik heb nog steeds die eRecovery partitie maar die ga ik gewoon verwijderen, is idd niet nodig, echt bedankt, voor alle hulp, was ten einde raad en had de neiging om dit ding het raam uit te smijten. Nu nog de nodige dingen installeren en dan kan ik weer aan de slag, nogmaals bedankt:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan