Help!!! Administrator ww weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lateco

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2001
Berichten
324
Hallo,

Ik werk, zoals verstandig voorgeschreven met een User account.
Dat User account heeft echter de beperkte rechten die ik er in het verleden aan heb toegekend.
Ik wil nu het Account verwijderen en een nieuwe aanmaken met meer uitgebreide rechten of de rechten van m'n huidige account vergrootten als dat beter lijkt.

PROBLEEM is ik ben m'n Administrator WachtWoord kwijt dus krijg iedere keer Access Denied en kan helemaal niets meer veranderen.

Mijn dringende vraag is :

Is er een mogelijkheid om via het systeem of misschien via software m'n Admin Account weer te activeeren?
Bij opstarten via CD ben ik hem ook nodig.
 
Maak een nieuwe administrator aan, met wachtwoord.
Log in op dat account.
Nu kun je als het goed is het password van het andere account aanpassen.
PAS OP met zomaar lukraak verwijderen van acounts !:8-0:
Dan heb je de kans dat je haast niet meer op je comp kunt komen !
Dus stel eerst je data veilig, en wees er zeker van dat je nieuwe account werkt en alle rechten heeft !

Daarna kan het nodig zijn, de rechten opnieuw in te stellen op andere partities / mappen.
Eigenschappen van een partitie, beveiliging / geavanceerd.
 
Oei hallo,

Ik vindt het super bedacht maar ik heb bijna nergens geen rechten meer alleen lezen, vertel me dan maar eens stap voor stap hoe ik in een eigenlijk foutloos werkende Xp prof. een nieuwe Admin. aanmaak.
 
start / uitvoeren / control userpassword2
enter
Zorgen dat vinkje er staat.

toevoegen
gebruikersnaam invullen, en desgewenst volledige naam en beschrijving.wachtwoord invullen (2x)
vinkje ander niveau en maak daar administrator van
toepassen / ok

ctrl-alt-delete
afmelden
nogmaals afmelden
nu aanmelden met je net nieuw aangemaakte account.

Lukt dit alles?
 
zoek anders eens naar proggie erd - commander ... die gooit alle passwords van je pc als je wil.

INFO
 
sory, typefoutje:

start / uitvoeren / control userpasswords2

(moet nog een s op het eind)
 
Geplaatst door Paul-RT
start / uitvoeren / control userpassword2
enter
Zorgen dat vinkje er staat.

toevoegen
gebruikersnaam invullen, en desgewenst volledige naam en beschrijving.wachtwoord invullen (2x)
vinkje ander niveau en maak daar administrator van
toepassen / ok

ctrl-alt-delete
afmelden
nogmaals afmelden
nu aanmelden met je net nieuw aangemaakte account.

Lukt dit alles?

Ik zou het knap vinden als het werkt aangezien de gebruiker nu niet genoeg rechten heeft en dat zal hij ook niet krijgen door jouw optie. Zo zou iedere persoon admin rechten over de pc kunnen krijgen
 
Ja, verbaasd mij ook weleens hoe lek windows eigenlijk is.
Maar ik krijg wekelijks pc's die ik her-installeer.
Regelmatig account problemen en vergeten passwords.
Na her-installeren gebeurd het vaak dat er op een andere partitie rechten stonden, waar je dus als admin geweigerd wordt.
Meestal krijg ik het na even puzzelen weer voor elkaar.
Gisteren voor het laatst nog gelukt.

Mocht het nu echt niet lukken, dan durf ik zelfs nog met remote admin van afstand te proberen.

Over een tijdje hoop ik mijn eigen bedrijfje uit te breiden met een "Crash Repair". Reparatie op afstand, met een soort abonnement systeem.
Gecrashde h.d.'s (ook elektronisch) repareren / recoveren. enz.
Ik ben niet bang om een schijf over te zetten in een andere h.d. behuizing, of alleen de lees-kop vervangen teneinde de data te redden !
 
Laatst bewerkt:
wij krijgen ook pc's binnen ter reparatie, de mensen vergeten te zeggen dat er een adminpass opstaat, wij stoppen er dan de cd van erd - commander in, herstarten en alle passwords zijn binnen de 2 minuten verwijderd ...
 
Geplaatst door de jean
wij krijgen ook pc's binnen ter reparatie, de mensen vergeten te zeggen dat er een adminpass opstaat, wij stoppen er dan de cd van erd - commander in, herstarten en alle passwords zijn binnen de 2 minuten verwijderd ...

En is daar ook een share ware versie van? Of een alternatief prog.?
Tools waar HelpMij-ers iets mee kunnen?
 
Geplaatst door Paul-RT


En is daar ook een share ware versie van? Of een alternatief prog.?
Tools waar HelpMij-ers iets mee kunnen?
op de site in één van men vorige berichten is er wel een mogelijk een beperkte versie te gebruiken mits een kleine betaling, via andere kanalen, welke ik niet mag vernoemen, vind je ook wel wat ...
Een trial of alternatief heb ik niet gevonden, het proggie is duur, de volledige versie kost rond de 600 € d8 ik, het noodproggie 149 € maar werkt maar een paar keer.
 
Het hele verhaal van start / uitvoeren / control userpasswords2 werkt niet op mijn machine.

Na enter gebeurd er vervolgens niets.

Heb het op m'n laptop, wel met Admin rechten, geprobeerd en daar werkte het wel.

M@rio heeft dus in dit geval gelijk.

Paul-RT nog meer suggesties??????????
 
Ok, voor jou een zo goed als laatste poging met 2 opties:

1e optie:
In veilige modus starten.
Nu wordt om het machine-admin password gevraagd.
Probeer deze, of vul zelfs niets in, en druk op enter.


2e optie:

Als je op een partitie nog voldoende ruimte hebt, installeer winxp dan gewoon nog een keer, maar niet standaard in C:\windows\
Maar bijvoorbeeld in D:\windows 2\ (liefst een andere partitie dan C:\)

In dit geval krijg je een 2e operating system
Na volledige installatie kun je rebooten, en tijdens de boot krijg je een keuze menu uit de 2 versies windows.
Met dat 2e account kun je bladeren over de hele pc.
Je hebt nu immers weer admin rechten !

Neem eventueel "eigenaars rechten" over.

echt waar, windows is lek als een mandje..... :p
 
Ik kan hier tot nog toe helemaal niets mee heeft er nog iemand andere suggesties????????????????????

:( :( :( :mad:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan