Help: Alles zwart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Keeshg

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2003
Berichten
16
Na een nachtje de pc aan te laten om een xvid film te maken met studio8, trof ik een slapende? pc aan. Opstarten of uitzetten lukte niet, allen een keiharde reset op de achterkant. Het enige wat na inschakelen nu nog werkt, zijn de ventilatoren op de processor en in de voeding. Het beeldscherm gaat direct in de slaapstand (oranje ledje). Er is geen piepje, of andere melding. De harde schijf hoor je niet starten.

Het ziet er naar uit dat de bios dus niet opstart. Het kan dus zijn dat de voeding of de processor de geest heeft gegeven lijkt me???

PC: multimedia-pc pentium 4 (Aldi) 1 1/2 jaar oud.

Help. hoe moet ik dit nu aanpakken?
 
Stekkertjes van je Hdd etc in je pc eens allemaal controleren of ze goed contact maken,anders eens kijken wat je pc doet door er een andere Hdd in te hangen,ja het kan alle kanten op,ik geef maar een voorbeeld.Het kan ook je geheugen zijn.

Wat doet je schijf in een andere pc,hoor je de hdd dan wel opstarten?
 
nou ja

Een paar uur proberen, geen resultaat.

Een halve dag wachten en ineens reageert ie weer op de aan en uit knop, en jawel, alles werkt weer na een foutmelding van verkeerd afsluiten.

Het lijkt dus een heel diepe winterslaap geweest te zijn.
Ik ben een boon als ik het snap.

Kan het zijn dat de bewerking te ingewikkeld was (heel grote file bijna 13 Gb) waardoor er teveel geheugen op de C-schijf was geswapt en die vol raakte?

Ondertussen: Hartelijk bedankt voor het snelle advies,

met vriendelijke groet,
Kees Hoogendijk
iets onzekerder, maar een stuk gelukkiger.
 
Dat duurde maar even. Een avond. Vanmorgen startte hij weer niet op. Ik zal nu de harde schijf er eens afgooien om te zien of hij in z'n bios komt.
 
Probeer eens of een Bios reset wil helpen.
Dit doe je door middel van een jumpertje op je moederbord, zie handleiding.
(Clear Cmos jumper)
Of je haalt voor een tijd de batterij van het moederbord af.
(±10 tot 20 min)
 
Nog steeds niets .......

Goed,
Gisterochtend dus weer niets, maar 's middags alles OK (voor een keer opstarten)
Snel de gelegenheid gebruikt om de video af te monteren en naar een band te schrijven. De aansluitende nacht aan laten staan om te defragmenteren. De volgende dag verder gemonteerd. 's Avonds moest ik weg, en ja hoor,

hij was dus weer in slaap en niet meer te wekken.
harde schijf er uit. Die draait gewoon. Ik kan de inhoud niet bekijken, omdat de schijf een ander format heeft, XP.
De bios gereset. - niks
CD's los - niks
Grafische kaart en tv-kaart er uit - niks
grafische kaart terug - niks
harde schijf terug - niks
Wel hij slaapt nog steeds en wil niet wakker worden. Trouwens als ik de ventilator van de processor loskoppel dan hoor ik dat de harddisk dus wel draait. (maakt erg weinig geluid)

Klopt het dat het dus waarschijnl;ijk het moederbord is?
Ik moet maar eens naar de leverancier bellen, ben ik bang.

Of heeft iemand nog een idee?
Misschien als ie het bij toeval weer eens doet?

Groet,
Kees
 
Check eens de ventilator op je videokaart.. Als die het niet doet, zou ie wel eens te warm kunnen worden.

Een andere optie is het geheugen, probeer het eens met 1 reepje als je er 2 in hebt, en als dat niet werkt, probeer dan de andere. Of ander geheugen is natuurlijk helemaal een goede test.

Mocht ie het per ongeluk weer doen, check dan eens de temperaturen van je systeem met speedfan.
 
Hij doet het nog steeds niet, maar .....
Had ik maar eerder het garantiebewijs doorgekeken. Dinsdag komt de monteur. Ik hoop dat hij geen problemen heeft met mijn pogingen het probleem op te lossen. U hoort nog van me.
 
OK

Gelukkig, hij doet het weer.
De monteur is geweest en heeft het mobo-tje vervangen.
Hartelijk dank voor het meedenken.

groet
Kees
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan