HELP Backdoor.haxdoor en meer . . . .

Status
Niet open voor verdere reacties.
STEALTH

Zonealarm Pro werkt perfect, alles STEALTH.
Alleen vind ik het moeilijk precies te weten hoe met de verschillende instellingen om te gaan, zoals :
Progr.Control/main; Alerts-Logs/main; Firewall/main
en Privacy main e.d.

Gefeliciteerd :thumb:
Laat het maar staan zoals het is.
Program Control laat je de programmas zien die geblokt worden of toestemming hebben. Daarin kun je dus groene vinkjes zetten of juist een kruisje.
Als het dus een programma niet lukt om de deur uit te gaan, of er in te komen dan weet je waar je moet aanpassen.
Ik heb ZA al geruime tijd niet meer en in het blind is het moeilijk zeggen maar volgens mij kun je bij firewall main zien welk verkeer je hebt.
Privacy kun je beter niet zo strak zetten. Dan krijg je problemen met plaatjes op sites.

Trouwens..............rechtsklikt je muis nu weer goed?

Nee, de muis werkt nog altijd niet goed.
O.a. op de desktop rechtsklikt hij niet (voor b.v. beeldschermeigenschappen oproepen) en in mappen en files krijg ik geen eigenschappen te zien, of b.v. een bepaald bestand in relatie met/naar de Sendto-opties.
Tja en dat moet je net weten welke windowsactie of file dit ondersteund. In WinME werkt de muis optimaal, maar goed de trojan kwam tenslotte binnen in XP.
Verwijderen muis in Systeem/app.beheer en verse installatie van de software hielp ook niet.
Wat blijft er over aan pogingen ?

Overigens, welke firewall gebruik jij en waarom. Is ie beter/betrouwbaarder dan Zonealarm ?

Ik heb Norton maar dat is geen freeware.
Zone Alarm staat heel goed bekend. Hij is ook een stuk lichter met opstarten. De enige reden dat ik hem niet gebruik is de problemen die ik met het netwerk heb. Daarin is Norton makkelijker.

Lastig die muis. Je mist natuurlijk een dll of een of ander file uit system 32.
Geef ik je hetzelfde advies als iemand anders.
Kopieer bij iemand met XP (en goed bij) System 32. Zet het op cd. Plak vervolgens die files op de System 32 map.
Als een file er al is wil Windows vervangen. Zeg jij dus nee. Zo komt er alleen in wat nodig is en iets meer waarschijnlijk omdat de ander andere files kan hebben. Maar.....die staan er dan gewoon doelloos.
Te proberen.

Kopieer bij iemand met XP (en goed bij) System 32. Zet het op cd. Plak vervolgens die files op de System 32 map.

Ga ik doen. Vraag mijn zoon de betreffende directory te zippen en op te sturen.
We doen zo'n transfer via
http://www.dropload.com/
Ken je dat al ?
Erg handig - en redelijk snel, i.p.v. via de mail.

Bedoel je overigens alleen de bestanden in DIR Windows\System32 of OOK alle subdirectory's er van plus inhoud.

Wordt vervolgd.

Laatst bewerkt:
Nee, alleen system 32 compleet. Het is trouwens ook maar een gokje.
Wel van dropload gehoort, nooit uitgeprobeerd.
Als ik met de berichten klaar ben ga ik een kijkje nemen. Kan handig zijn in een geval zoals het jouwe :)
Ik wacht op de e-mail.
Misschien kan ik die zip wel maken voor je als het sneller is.

Laatst bewerkt:
Welja, nog eentje :D
Ik had het al ontdekt tot hoever ik kon gaan.
Wel zal ik alleen de losse files zippen. Niet de mapjes.

Laatst bewerkt:
Bedankt alvast.

Laatst bewerkt:
Yari , ik heb per ongeluk klembord gebruikt :(
3e lading komt er aan als ik je adres weer heb.

Laatst bewerkt:
Even los van alles. Er bestaat volgens mij ook een programma waarmee je de inhoud van de XP-installeer CAB-bestanden kan bekijken.
Als je weet waar de System32-files zich bevinden, kan je het ook op deze manier oplossen.
Ik ga eens zoeken naar zo'n progje en haal de XP-Pro CD-ROM er bij.
Ik wil het in elk geval weten.
Mocht het niet lukken, heb ik sowieso jouw files ter beschikking. Je hoort het nog.

Als je rechtsklikt op je cab files dan ga je naar de directory toe waar ze horen.
En volgens mij kun je zoiets ook uitpakken met FilZip of zo.

Ik denk de - voor het moment - beste oplossing te hebben gevonden. Ken je deze site :

http://home.tiscali.nl/freddykaiser...m installeren met behoud huidige instellingen

Klik aan de linkerknat v.h.scherm op X-tips en kies dan van de in rood getypte opties, de 7e; te weten :

"Windows-systeem installeren met behoud huidige instellingen"
Daar lees je het volgende :
"Het wil wel eens gebeuren dat na een installatie van programma's dat er ineens bestanden ontbreken of beschadigd zijn of dat het register niet meer goed werkt.
Dan wil je het Windows-systeem opnieuw installeren met het gevolg dat je alles weer opnieuw moet installeren en instellen. Er is echter een manier om het systeem te herstellen zonder alles opnieuw te moeten installeren.

Leg de CD van Windows in de CD-rom speler, ga vervolgens naar Start/Uitvoeren en type daar het commando D:\i386\winnt /unattend (er van uitgaande dat D: de CD-rom speler is) in en klik op Ok.

De set-up-routine zal starten en alle belangrijke bestanden zullen worden gerepareerd".

Graag je mening, wist je dit al; of.................

Er zit repareren in Windows, dat weet ik maar dit wist ik niet. Lijkt me handig genoeg om te kopieren naar een blaadje.
Vertel je nog hoe het ging?

Er staan hele goeie tips op die site. Bedankt voor de link!

Laatst bewerkt:
Ja, vooral dat laatste :cool: Heel benieuwd.
Ook die link was ik kwijt na format.

Ik heb het systeemherstel uitgevoerd, zoals aangegeven (EERST 'n herstelpunt gemaakt).
Je ziet heel snel een zwarte DOS-menubox ?
Zo snel dat je de tekst c.q. commando's niet kan lezen.
Vervolgens is er - volgens mij - niets veranderd, de muis heeft nog steeds dezelfde problemen.

Of zou je het commando D:\i386\winnt /unattend
in de veilige modus moeten opgeven ? Dat staat niet in de instructie. Bovendien vraag ik mij af of de CD-ROM dan kan worden benaderd (kiezen voor veilige modus met CD-ROM-ondersteuning; is in XP toch niet optioneel).

Nee, zoals ik het lees moet je de cd van Windows in je rom doen. Start/uitvoeren aanklikken en dan in het uitvoeren menu die opdrachtregel typen. Is je cdrom de D:\ dan dus de D gebruiken. Anders andere letter.

Ik weet niet wat je met systeem herstel bedoelt. Dat staat niet in mijn kopietje. Waarom zou je dat moeten doen?

Ik bedoel met systeemherstel :

Windows-systeem installeren met behoud huidige instellingen
En dat is nog niet echt gelukt.
De problemen met de muis heb ik nog altijd.
Zo langzamerhand begin ik te denken aan een totale schone installatie van de PC. Dan weet ik zeker dat ik van alle rommel af ben.
Dualboot dus weer, maar nu Win98SE(i.p.v. WinME) en WinXP. Ik zoek alleen nog een Win98SE installatie CD-ROM.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan