help: battery low

Status
Niet open voor verdere reacties.

helper1

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
55
hallo,
ik heb een probleem:
elke keer als ik m'n pc moet opstarten krijg een melding battery low
en druk op f2 for setup time and date...
dan moet ik tijd instellen, en dan als ik mijn pc opnieuw ga opstarten krijg ik die melding weer battery low press f2 to setup time and date....

weet iemand de oplossing a.u.b? pls!

heel erg bedankt allemaaal
daaaaaaag
groetjes helper1:p
 
Je bios batterijtje is leeg, dit knoopcel batterijtje op je moederbord, is eenvoudig te vervangen, en bij de meeste computer winkels te koop.

Het batterijtje zorgt ervoor dat je instellingen, zoals tijd, datum, voorkeuren van je moederbord e.d. worden onthouden.
En zo'n batterijtje, raakt, zoals batterijtjes dat graag doen, leeg.
 
Je bios batterijtje is leeg, dit knoopcel batterijtje op je moederbord, is eenvoudig te vervangen, en bij de meeste computer winkels te koop.

Het batterijtje zorgt ervoor dat je instellingen, zoals tijd, datum, voorkeuren van je moederbord e.d. worden onthouden.
En zo'n batterijtje, raakt, zoals batterijtjes dat graag doen, leeg.

hallo,
bedankt voor uw snelle reactie, hoeveel kost een batterij ?

grz helper
 
Verschillend, wij verkochten ze voor een euro of 4, maar kan ook minder;)
 
En héél belangrijk: maak vooraf met een digitale camera plaatjes van ál je biosinstellingen!!! Na het verwisselen van de batterij is je bios gereset. Mogelijk is 90% standaard toereikend, maar is 10% van de instellingen veranderd. Zonder plaatjes weet je dan niet hoe je het e.e.a. weer moet instellen naar de situatie van vóór het batterijtje wisselen.

Prijzen liggen thans op 0,50 eurocent tot 2 euro. (witmerk - A-merk)
 
Laatst bewerkt:
En héél belangrijk: maak vooraf met een digitale camera plaatjes van ál je biosinstellingen!!! Na het verwisselen van de batterij is je bios gereset. Mogelijk is 90% standaard toereikend, maar is 10% van de instellingen veranderd. Zonder plaatjes weet je dan niet hoe je het e.e.a. weer moet instellen naar de situatie van vóór het batterijtje wisselen.

ok ik zal het doen ;)

ik zal de batterij nu gaan kopen ik kom zo trg :)
 
Laatst bewerkt:
Er zijn z.g. "deskundigen" die mogelijk zullen beweren dat het niet nodig is om je biosinstellingen vast te leggen, maar ik wil ze met dit berichtje met daarin 2 voorbeeldjes "voor" zijn om een nodeloze en oeverloze discussie te voorkomen:

- wat te denken van door de pc-bouwer geplaatst geheugen met bepaalde timingsinstellingen die afwijken van de biosstandaardwaardes?
- wat te denken van een machine die standaard met Raid0 is afgeleverd? Na een biosreset mag je als "onwetende" het Raid0 weer gaan instellen............. niet te doen voor een leek!

Klik goed door op de opties in het bios en leg ook elk subschermpje vast. Verander echter niets. Start je machine met de oude batterij op en print de biosplaatjes uit. Als je een beetje handig bent dan plaats je 2 tot 3 foto's op een Word pagina en beslaat het e.e.a. zo'n 5 velletjes papier.

Als je het batterijtje hebt vervangen start je op in het bios en check je alle bios instellingen. Veranderingen pas je aan naar de situatie op je A-4tjes. Het bios verlaat je dan middels F10 (Bewaren en verlaten: Yes)
 
Laatst bewerkt:
Als het een huistuin en keuken pctje is (zonder veel extra toepassingen zoals Raid configuraties), dan kun je gemakkelijk het doen, maar inderdaad, pas goed op.
Als je al telkens de tijd in moet stellen, ben ik benieuwd of het bios ondertussen niet al is terug gezet naar default?
 
:)

yo,
ik heb de batterij gekocht ik heb dat geplaatst etc..
eerste keer kreeg ik die melding dan heb ik alles ingesteld
nu krijg ik dat niet meer :D :thumb::thumb:

bedankt voor jullie hulp allemaal!

greetz helper1
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan