help bij aankoop nieuwe videokaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter y0sh1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan me goed voorstellen dat je nu voor videokaart gaat. Daar zet je de grootste stap mee.
Alleen je moet gewoon vergeten wat voor spullen je nu hebt: je moet kijken wat voor systeem je wilt: dus een snel game-systeem.

Kies dan voor de beste prestatie tegen de laagste prijs. Dat wint deze HD4870 dus.
Dan ben je 150 euro kwijt.
Dan heb je nog een goede voeding nodig. Laat dat eens 70-80 euro kosten
Dan ben je 230 euro kwijt.

Dan heb je nog 100 euro over. Ga daar verder van sparen.
Je hebt zeker 270 euro nodig om moederbord, processor en indien nodig geheugen te upgraden (zonder geheugen iets minder), liefst nog net iets meer, zodat je een betere processor kan kopen.

Stel dat je dan het geld hebt:
Dan kijk je eerst welke processor je wilt hebben. Die keuze maak je. Dan een moederbord erbij zoeken. En afhankelijk van je videokaart zou je kunnen kiezen voor een SLI, of CF-moederbord.

Op deze manier ben je, in mijn ogen, verstandig aan het upgraden.

Kijk: ik kan niet inschatten hoe snel jij geld bij elkaar kan sprokkelen. Op het moment dat je over een maand alweer 300 euro extra bij elkaar kan sparen, dan zou ik nu inderdaad een betere videokaart kiezen, dan de HD4870. (bijv HD4890, of de GTX275)
Kan je dat niet (en iets zegt mij dat dit het geval is), dan kan je beter kiezen voor een goede, maar iets minder dure, videokaart zodat je sneller ook je processor kan upgraden.

Ik kan me goed voorstellen dat je nu voor videokaart gaat. Daar zet je de grootste stap mee.
Alleen je moet gewoon vergeten wat voor spullen je nu hebt: je moet kijken wat voor systeem je wilt: dus een snel game-systeem.

Kies dan voor de beste prestatie tegen de laagste prijs. Dat wint deze HD4870 dus.
Dan ben je 150 euro kwijt.
Dan heb je nog een goede voeding nodig. Laat dat eens 70-80 euro kosten
Dan ben je 230 euro kwijt.

Dan heb je nog 100 euro over. Ga daar verder van sparen.
Je hebt zeker 270 euro nodig om moederbord, processor en indien nodig geheugen te upgraden (zonder geheugen iets minder), liefst nog net iets meer, zodat je een betere processor kan kopen.

Stel dat je dan het geld hebt:
Dan kijk je eerst welke processor je wilt hebben. Die keuze maak je. Dan een moederbord erbij zoeken. En afhankelijk van je videokaart zou je kunnen kiezen voor een SLI, of CF-moederbord.

Op deze manier ben je, in mijn ogen, verstandig aan het upgraden.

Kijk: ik kan niet inschatten hoe snel jij geld bij elkaar kan sprokkelen. Op het moment dat je over een maand alweer 300 euro extra bij elkaar kan sparen, dan zou ik nu inderdaad een betere videokaart kiezen, dan de HD4870. (bijv HD4890, of de GTX275)
Kan je dat niet (en iets zegt mij dat dit het geval is), dan kan je beter kiezen voor een goede, maar iets minder dure, videokaart zodat je sneller ook je processor kan upgraden.

ik wil gwn van dit idioot ding naar een iets beter gaming machine maakt het verschil als ik eerst een video kaart of een proseco en mobo koop?wat zoujij het eerste kope?

videokaart dus... Staat in de 1e zin.
Maar dus zonder al je geld op te maken aan een nieuwe videokaart, dat is namelijk zonde.

ok bedankt ! ik denk tot ik nu alles uitgeef aan video en psu en dan volgende maand de cpu en moederbord allemaal bedankt vraag opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan