• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Help bij formule in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

timvl

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2009
Berichten
51
Hoi allemaal

in het bijgevoegde bestand zijn 2 rijen met tentamens met erachter 3 kolommen. in de 1e kolom voer ik het cijfer in wat ik behaal bij de 1e keer, in de 2de kolom het cijfer bij de herkansing. en uiteindelijk telt het laatste cijfer wat ik heb voor een tentamen, en dat komt in de 3de kolom te staan. deze formules heb ik allemaal al ingevoerd.
Maar nu is het zo dat ik de 7,5 studiepunten (per blok 2 keer) pas krijg als alle tentamens worden gemaakt met een 5,5 of hoger. NIET GEMIDDELD, maar per tentamen een 5,5 minimaal. Hoe kan ik nu een formule instellen zodat excel mij automatisch 7,5 studiepunten geeft als ik alle tentamens per blokje minimaal heb behaald met een 5,5

alvast bedankt voor jullie hulp

mvg, TimBekijk bijlage test cijfers.xlsBekijk bijlage test cijfers.xls
 
Hoi,

=ALS(MIN(J4:J11)<5,5;0;7,5)

Als het laagste cijfer uit de reeks (j4:j11) lager is dan 5,5, geen punten (0) anders 7,5 .... Zoiets?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan