help bij laptop kopen gevraagd

• Onderwerp starter Onderwerp starter nevs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

nevs

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2008
hee

Ik ben van plan een laptop te gaan kopen.
ik wil een redelijk snelle laptop(sowieso een core 2 duo) die ook nog een beetje over grafische kracht bezit.

nou heb ik een aantal kennissen die mij onder andere geadviseert hebben een core 2 duo te nemen en ook dat ik het beste een geforce videokaart kon nemen.

Ik heb hier op het forum al een beetje rondgekeken en zag iets wat ik niet begreep,
iets over een 32 bit systeem dat je dan maximaal 3 gig geheugen moest nemen??
kan iemand mij dit uitleggen?

ook stellen veel mensen hun vragentekens bij acer laptops? zelf zat ik naar een acer te kijken aangezien de specificaties goed zijn en ze relatief erg goedkoop zijn.
wat is het probleem met acer dat mensen dit merk afraden?

zelf heb ik even wat laptops opgezocht:

http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=82573&GROEP_ID=156&p_tab=1&TAB=specificaties

http://www.4notebook.nl/a/acer-notebook/acer-aspire-5930g-734g32mn

of deze XXODD:
XXODD XNi767su 15”

Intel Core 2 Duo T8100 (2,10GHz, 800MHz, 3MB)
4GB DDR2 667MHz geheugen (2x 2GB)
160GB SATA harde schijf 5400RPM
geen 32GB Flash Drive
Geen besturingssysteem
Geen Office 2007 applicatiesoftware
Geen Windows Live OneCare 2.0
2 jaar carry-in garantie
Geen uitgebreide pixelcontrole
nvidia geforce 9300m gs

De accu maakt mij niet veel uit, ik moet hem kunnen verplaatsen maar zal meestal gewoon over netstroom beschikken, dus niet echt voor onderweg of iets dergelijks!!

kunnen jullie mij helpen met deze keuze en met mijn vragen?
weten jullie toevallig ook nog of xxodd een goed aangeschreven merk is?

groetjes sven

wat is het probleem met acer dat mensen dit merk afraden?

Er wordt nog al eens aan Acer gerefereerd als een 'dozenschuifmerk'. Maw: gericht op massaproductie voor weinig geld. Als je een tijdje rondloopt op dit forum zul je merken dat er relatief veel vragen over Acer en gelijksoortige merken gaan. Natuurlijk kan/wil niet iedereen zich een A-merk veroorloven, maar goedkoop is vaak wel duurkoop met laptops. Dan scheidt ie er na 1,5 jaar bijv zomaar mee uit, net buiten de garantieperiode natuurlijk. Bij een laptop komt alles net wat nauwer dan bij desktops, vanwege de beperkte ruimte.

Welkom bij de Helpmij !

Gisteren om 12.40 uur is dit topic gestart : Klik
Zo te lezen in jouw 1e bericht, zoek jij een soortgelijke klasse.
Lees het hele topic eens aandachtig door en op ál je (tot nu toe gestelde) vragen, vind je het antwoord.

Laatst bewerkt:
xxodd is een goed merk.
kijk ook bij asus....
en zelf ben ik met mijn vijfde acer bezig....ben er zelf zeer tevreden over.

Er wordt nog al eens aan Acer gerefereerd als een 'dozenschuifmerk'. Maw: gericht op massaproductie voor weinig geld. Als je een tijdje rondloopt op dit forum zul je merken dat er relatief veel vragen over Acer en gelijksoortige merken gaan. Natuurlijk kan/wil niet iedereen zich een A-merk veroorloven, maar goedkoop is vaak wel duurkoop met laptops. Dan scheidt ie er na 1,5 jaar bijv zomaar mee uit, net buiten de garantieperiode natuurlijk. Bij een laptop komt alles net wat nauwer dan bij desktops, vanwege de beperkte ruimte.

Klopt,......ook is het kastje waar alles inzit net wat slapper en goedkoper......een beetje "plastic feel" zoals dat heet.
Toch, met zelf een Asus laptop, denk ik dat Acer niet echt slecht is echter, alle waar naar zijn geld!

Grtz.

xxodd is een goed merk.
kijk ook bij asus....
en zelf ben ik met mijn vijfde acer bezig....ben er zelf zeer tevreden over.
Het was idd. onvermijdelijk dat we elkaar spoedig weer tegen zouden komen omtrent Acer :D :p

Wat ik in de door mij geplaatste link in dat kader wel grappig vind, is dat een relatieve leek zoals TS dat is, zélf al door wat research te doen eigenlijk liever niets van Acer wil horen. Ik vind dat best ietwat "tekenend".

Laatst bewerkt:
Ach Pasja....
We zullen elkaar wel vaker tegenkomen.....
ieder zijn eigen smaak...en die van mij is toevallig.....ja juist.....acer.

oke ik had dat forum al een stuk doorgelezen, had al door dat diegene ongeveer hetzelfde zocht.
ik heb echter geen 1200 tot mijn beschikking, ik hoopte toch echt onder de 1000, en liever nog onder de 900 te blijven!

vandaar de keuze voor eventueel een acer!!
zijn de nieuwe modellen, met ook het nieuwe design(niet dat vieze witte aan de binnenkant maar zwart) niet beter van kwaliteit?
verder staat niet overal bij of het een 32 of 64 bits bestuursysteem is.. en bij xxodd hebben ze alleen 32 bits systemen?!!

wat is jullie ervaring met windows xp? is dit niet een overweging?maar dan heb ik niks aan 4 gb geheugen ofwel?

verder zie en hoor ik weinig mensen die ervaring hebben met xxodd!!

oke ik had dat forum al een stuk doorgelezen, had al door dat diegene ongeveer hetzelfde zocht.
ik heb echter geen 1200 tot mijn beschikking, ik hoopte toch echt onder de 1000, en liever nog onder de 900 te blijven!

zijn de nieuwe modellen, met ook het nieuwe design(niet dat vieze witte aan de binnenkant maar zwart) niet beter van kwaliteit?
verder staat niet overal bij of het een 32 of 64 bits bestuursysteem is.. en bij xxodd hebben ze alleen 32 bits systemen?!!

wat is jullie ervaring met windows xp? is dit niet een overweging?maar dan heb ik niks aan 4 gb geheugen ofwel?

verder zie en hoor ik weinig mensen die ervaring hebben met xxodd!!

Ik ben best wel veel op de Helpmij de laatste maanden en mag derhalve erg graag proberen mensen te helpen. Er is echter ook een restrictie aan mijn motivatie: als mensen ondanks gegeven adviezen niet doen wat geadviseerd wordt, dan houdt het voor mij even op.
Zo concludeer ik uit jouw vraag omtrent het geheugen (4 gb geheugen) dat jij dus niet gedaan hebt wat ik je adviseerde : het genoemde topic aandachtig doorlezen. Het antwoord vind je daar. Derhalve zal ik inhoudelijk niet meer reageren. Ik wens je veel succes met je aankoop.

Ik heb wel degelijk gelezen wat er in het forum stond en stel u hulp ook zeer op prijs!
het was meer een verontwaardigde opmerking over de gebrekkige informatie die winkels geven over de laptops die ze verkopen!!
sorry als u dit verkeerd opvatte! het was niet mijn bedoeling!!
mvg sven

wat is jullie ervaring met windows xp?

Met Acer kies je voor een goede middenklasser.
Asus en Toshiba iets beter,.....iets duurder.
Xxodd weet ik niet, denk gem. goed.

Denk dat de ervaringen met XP genoegzaam bekend zijn.......stabiel;snel en betrouwbaar.
Vista heeft zijn kinderziektes nu wel gehad en is sneller geworden met SP1.
Zou toch voor Vista kiezen.

Grtz.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan