Help bij overklokken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daan92

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Hallo ik heb een vraag bij overklokken...:rolleyes:
weet iemand de beste en meest optimale overklok voor mijn pc
dit zijn mijn specs :
Intel(R) core(TM)2 Quad CPU q6600 @ 2.40GHz
ASUS p5kpl-vm motherboard
1TB schijfruimte
ati radeon HD 2900GT 256MB
2048RAM geheugen
windows vista home edition 32bit

normale pc, hij is goed maar moet de RAM geheugen nog uitbreiden naar 4GB
Groetjes Daan en alvast bedankt voor de moeite

Waarom zou je zo'n goede PC overklokken? Het enige dat je ermee wint is dat je je garantie verliest, en dat de levensduur van de hardware korter kan worden!;) Dat overklokken voor de lol lijkt wel in te zijn, tuurlijk is overklokken leuk, maar dan moet je er wel iets aan hebben. En hier heb je er niets aan om te gaan overklokken.

Mee eens, vertel mij het nut er eens van want ik zie het niet ?
Jij gaat er niks van merken hoor.

Mee eens, vertel mij het nut er eens van want ik zie het niet ?
Jij gaat er niks van merken hoor.

Feit is dat de Q6600 behoorlijk fors is te klokken. En tijdens gamen is dit goed te merken.
Echter moet de @TS wel eerst overgaan tot de aanschaf van een goede CPU cooler

(...)
2048RAM geheugen
windows vista home edition 32bit
normale pc, hij is goed maar moet de RAM geheugen nog uitbreiden naar 4GB

Daar ga met die 32-bit versie van Vista helaas ook niet alles uit halen, want Windows zal dan slechts 3,5GB van het geheugen kunnen herkennen.

dit is niet van te voren te bepalen.

mischien gaat ie wel naar de 5ghz en mischien als je hem op 2,5 zet doet ie het al niet meer.

gewoon zelf ondervinden en met kleine stapjes.

Daar ga met die 32-bit versie van Vista helaas ook niet alles uit halen, want Windows zal dan slechts 3,5GB van het geheugen kunnen herkennen.
Dat klopt, maar als je 64 bits gebruikt gebruikt alles wel meer geheugen, of het programma nu 32 of 64 bits is. Dus als je dan 64 bits gebruikt kan je van die 4GB misschien maar 3GB echt gebruiken. Dat komt omdat er meer geheugen moet worden geadresseerd ofzo. En die 3,5GB ligt er net aan, bij 32 bits gaat er sowieso al 512MB af, en dan nog de buffers van de HD en DVD en nog je videokaart. Dat is een limiet van 32 bits, maar als je 2GB gebruikt blijft er dus nog 2GB over wat ie kan adresseren, dus dan merk je het niet. Dus ik zou zeggen, blijf lekker bij 32 bits, behalve als je 5GB of meer hebt.

dit is niet van te voren te bepalen.
mischien gaat ie wel naar de 5ghz en mischien als je hem op 2,5 zet doet ie het al niet meer.
gewoon zelf ondervinden en met kleine stapjes.
En dat ligt voor het grootste deel ook aan de Stepping van je CPU, dus als je een van de eerste Q6600's hebt zal hij waarschijnlijk minder hoog komen dan een nieuwe serie Q6600.

Laatst bewerkt:
halo...
bedankt voor jullie reacties maar ik wou het eigenlijk wel eens proberen en het leek me wel een sleuk.
Groetjes en bedankt

Overklokken is ook leuk, maar dan moet je niet beginnen met zo'n dure en goede PC. Begin dan op een PC van een paar jaar oud en als je dan goed kan overklokken, begin je langzaam met je Q6600, maar die moet je pas gaan overklokken als je er ook echt wat aan hebt. Je games zullen namelijk niet veel merkbaar sneller gaan spelen bijvoorbeeld. En natuurlijk moet je een goede koeling en airflow hebben.

Ik heb vanmiddag bij alternate koelingspasta gekocht.
ALS jij wilt gaan overklokken is dit echt een aanrader!
houd de temperatuur veel lager!

Ik heb vanmiddag bij alternate koelingspasta gekocht.
ALS jij wilt gaan overklokken is dit echt een aanrader!
houd de temperatuur veel lager!

:confused::confused:Uhhhm. koelingspasta moet je altijd gebruiken voor tussen de CPU en cooler. Ook wanneer je niet overklokt.

Zonder deze pasta vliegen de temperaturen de pan uit.

Ga voor een passieve koeler voor je CPU met extra fans.
2 x fans voor en 2 x achter. Of 1 voor.

Ik heb in een ander topic verteld wat de standaard waarden zijn om aardig over te klokken naar 3.2 Ghz voor een Q6600.
Zorg allereerst dat je een goede koeling hebt, anders help je je hele cpu naar de ***** en nog wel meer dingen.

komt hij:
FrontSideBus: 400
Multiplier: 8x
Vcore: 1.35
DRAM Frequency: 800

Je hebt nu een 1 : 1 verhouding die echt snel werkt.

Even stressen met een cpu programma die je cpu onder volle stress zet. Komt hij erdoor, dan is het geslaagd en heb je een snellere q6600.
Let op je temperatuur met een programma.

Soms kan je bepaalde dingen neit veranderen in de BIOS. Zet C1E uit, Zet StepSpeed uit.
Verander waarden met de + en - toets op je keypad recht van je toetsenbord.

succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan