HELP - bios?? probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter pege
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pege

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2009
Mijn PC, medion connect xl werkte zonder enig probleem tot vanavond ik via configuratiescherm een probleem op wou lossen welke aangegevn stond. Na klikken voor oplossing werd ik naar intel geleid voor een upgrade van chipset ??? of zo iets.
eea gedownload, en geinstalleerd, opnieuw opstarten en toen was het fout. bij opstarten komt alleen de vlag van intel in beeld en verder gebeurt er niets meer. weer opnieuw opgestart, stroom eraf etc maar steeds alleen die vlag en verder niets. je hoort ook niets. kan dus ook niet van cd of zo starten, niets doet het meer. Kan dit door probleem in BIOS komen, heeft dit met de chipset (??) te maken. wat moet ik doen, hoe kan ik hem weer aan de praat krijgen???

als je de firmware hebt geupdated en dat is misgegaan heb je een probleem denk ik en zou ik de helpdesk van medion even bellen meestal heb je 3 jaar garantie op dat spul

Ten eerste eventjes, van wegen al die vraagtekens een kleine uitleg wat een chipset is.

In Jip en Janneketaal:
Op het moederbord zit een processor (cpu) die geeft prikjes af naar 2 andere chips die op het moederbord geinterregreerd zitten.
Northbridge is er 1 en die stuurt prikjes naar het geheugen en je videokaart
Southbridge stuurd o.a. prikjes naar usb, pci sloten (daar kunnen netwerkkaarten en geluidskaarten e.d. in) en nog een paar andere onderdelen.
Deze chips hebben ook een stuur programma nodig, en die heb je zojuist geinstalleerd.

Als je op start dan zie je dus het logo. Maar waarschijnlijk gebeurd er 'onder' het logo nog een een hoop.
Als je dat wilt zien, dan kun je eens proberen, om heel snel op TAB te drukken.

Heeft dat geen nut druk dan eens veelvuldig op DEL (als het dat is) (meteen vanaf dat je m aan doet)
Dan kom je misschien in bios terrecht. Misschien wiltie wel dat je die even opnieuw instel (maar dan voldoet het het al, als je gewoon in het menu komt, en afsluit, of ff tijd goed zet)

Verder weet ik niet veel van knopjes, maar je ken het proberen toch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan