Help! Bluescreen bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohVis123

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2010
Besten,

Ik zit met een probleem. Ik weet niet of het een softwareprobleem is, of dat ik een virus heb. Ik hoop dat een moderetor zodra duidelijk is waar het probleem ligt dit topic in het juiste forum kan plaatsen.

In ieder geval. Bij het opstarten van m'n laptop krijg ik een bluescreen. Als ik diagnostisch opstart, of in veilige modus zónder internetmogelijkheden, crasht m'n laptop niet. Daar ergens zit dus een probleem. Dit is de bluescreenmelding:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: d1
BCP1: 0000000000000010
BCP2: 0000000000000002
BCP3: 0000000000000000
BCP4: FFFFF880016F55D6
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\110911-41090-01.dmp
C:\Users\Johannes\AppData\Local\Temp\WER-86783-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

Dit is m'n HiJackThislog:

Modedit: HJT Log verwijderd, zie mijn bericht onderaan !!

Kunnen jullie me helpen? Ik heb dit probleem eerder gehad, toen kon ik mn laptop een paar dagen terugzetten. Dat kan nu niet. Hoop dat jullie een oplossing hebben! Tnx.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
als je in de veilige modus geen BSOD krijgt ligt het wss aan 3th party software op je pc.
Allereerst zou ik eens dat rijtje toolbars uitschakelen in je browser.
Ga naar uitvoeren>msconfig en vink alles uit behalve je antivirussoftware en wirelesssoftware. Herstart de pc en vink ze 1 voor 1 (telkens herstarten) weer aan totdat je de boosdoener gevonden hebt. Je antivirussoftware moet je ook niet uitsluiten.

Laatst bewerkt:
Dat is ook zo raar: 'Uitvoeren' staat niet in Start (maar msconfig is hetzelfde als Systeemconfiguratie, toch?). Als ik in Systeemconfiguratie zit en onder 'Opstarten' alles inschakel, krijg ik geen Bluescreen. Als ik onder 'Services' alles inschakel, blijft de status van alle items 'Gestopt', al zijn ze wel aangevinkt en blijft 'Uitgeschakeld op' ook leeg.

Met die systeemconfiguratie kom ik er dus niet uit..

Uitvoeren is nu zoeken geworden maar met de windowstoets + r heb je uitvoeren weer terug.
Bij services moet je niet zijn daar moet je voorlopig van afblijven, je moet onder de tab "opstarten" zijn en daar alles uitschakelen.
Herstart de pc en vink ze 1 voor 1 (telkens herstarten) weer aan totdat je de boosdoener gevonden hebt. Je antivirussoftware moet je ook niet uitsluiten.
Dacht dat dit duidelijk was.

Heel duidelijk.

Ik heb ze een voor een aangevinkt onder 'opstarten' (na diagnostisch opstarten) en steeds weer herstart. Heb geen bluescreen gekregen. Wel heb ik nog geen internetmogelijkheden. Misschien relevant: ik krijg/kreeg het bluescreen ongeveer 1 tel nadat ik moet kiezen als welke gebruik ik in wil loggen. Dus voor ik m'n desktop te zien krijg..

Kan je daar iets mee?

UPDATE: Als ik alles onder Services aanvink krijg ik wel een bluescreen. Alle dingen onder services ook een voor een aanvinken en herstarten neem ik aan?

Laatst bewerkt:
Kun je doen, je bedoelt toch de services die niet van Windows zijn?

Eerst de niet-Windowsservices, toen ook de Windowsservices. Ik heb het probleem gevonden: WLAN AutoConfig.

Maar wat nu?

Ja wat nu, heb je soms ook software v.e. 3th party aan boord die je wirelessconfig beheert? Van je router b.v.? Je kunt je draadloze configuratie maar door 1 partner laten beheren, of door Windows of door die ander.
Ik weet niet of dat je probleem is omdat ik je configuratie niet ken.
Je moet jezelf afvragen wat er is gebeurd voordat je het 1e BSOD kreeg, nieuwe software geïnstalleerd of ergens een update van gekregen (die wss verkeerd uitvalt) dat soort dingen. Is dit allemaal niet het geval dan kun je de Wlan-service bij "opstarttype" eerst eens op "vertraagd opstarten" zetten, helpt dat niet dan op "handmatig" om te kijken wat er gebeurt als je hem handmatig activeert.
Ik denk ook nog aan een conflict bij opstarten tussen de Wlan-service en je internetsecurity. Start eens op met je internetsecurity uitgeschakeld (msconfig) en kijk dan wat er gebeurt.
We horen het wel.

Laatst bewerkt:
Mod: Vraag verplaatst van "Software > Overige software" naar "Besturingssystemen > Windows 7"

HJT Log verwijderd.
Deze worden niet meer bekeken op Helpmij.nl

Ik verwijs je voor het analyseren van HJT Logs naar www.nucia.eu

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan