help..cd/dvd spelers laten computer crashen

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoksonsteel

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2011
Ik heb een probleem met mijn cd/dvd stations. Er is geen wijziging geweest aan mijn pc maar plots valt hele pc uit bij gebruik van deze stations.. Sindsdien kan ik de lades niet meer gebruiken of hij loopt vast. Een enkele keer kan ik een dvd afspelen maar meestal slaat de hele pc uit op het moment dat ik een schijf wil starten. Heb ondertussen een nieuwe brander erin gezet. Volgens alle gegevens werkt alles normaal. Ik kon de instalatie cd een poosje gebruiken (5 minuten)waarna opnieuw de zaak uitviel.
ik ben tot de conclusie dat het niet aan de brander of leesstation ligt maar ergens in de pc zelf.. maar waar en hoe daar iets aan te doen?
Overgens heb ik al tijden ook een probleem met het openen van filmbestanden. Windows verkenner loopt direkt vast op het moment dat er een filmbestand in beeld komt. Miniatuur weergaven uitzetten helpt niet. Ik kan alleen filmpjes bekijken via bijv quicktime maar kan geen bestanden bewerken.
Hoop dat iemand mij kan helpen.
bijvoorbaat dank,

arno

Hoi,
welkom op Helpmij.nl
Geef zoveel mogelijk info over je pc e/o laptop (merk/type e/o model/serienr. en welke versie v.h. besturingssysteem).
Hoe oud is je laptop/pc enz.
Geef ook evt. aan welke antivirussoftware e/o internetsecurity aanwezig is.
Wanneer is je probleem ontstaan, na een update, download, installatie v.e. programma of zomaar ineens?
Geef aan wat je zelf al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen.
Succes verder met je vraag (dit is een standaard tekst).

PC met; pentium(R) 4 CPU 3.00 GHz Klksnelheid 2.99GHZ 0.99GB
antivirus; AVG en IOBit security
besturing windows XP
Probleem is spontaan ontstaan.
Pc is ongeveer 5 jaar oud.
Ik brand veel cd's en dacht dat de brander dus versleten was. Dit is niet het geval.
Pc winkel heeft een jaar geleden nieuw geluidskaart ingebouwd en verteld dat deze pc wel een beetje in de war is maar heeft er niets aan gedaan..
Ik ben een leek op dit gebied..

Ik zou er eens over denken om een nieuwe sterkere voeding aan te schaffen als hij al 5 jaar oud is, of eens kijken of de zaak niet vol met stof zit.
Heb je de kast al eens open gemaakt?
Pc stofvrij maken voor beginners.

trek de stekker v.d. pc uit het stopcontact (of aan de achterkant v.d. pc)
ontlaadt de statische spanning door de pc-kast vast te houden (beste is een blank gedeelte) en b.v. een waterkraan aan te raken.
maak de pc open
leg hem op z'n kant
voorzichtig met een schoon kwastje het koelblok en de ventilator (vasthouden) v.d. processor schoonmaken
(dat is de ventilator die op het moederbord zit)
alle andere stof op het moederbord en onderdelen voorzichtig losvegen, zet de pc rechtop en verwijder met het kwastje de stof die evt. achterblijft van het moederbord en zuig met de stofzuiger (lage stand) het stof v.d. bodem op.
Evt. de ventilator v.d. voeding (aan de achterkant) schoonmaken en stof wegzuigen.
De onderzijde v.d. voorkant waar meestal de verse lucht aangezogen wordt, schoonmaken/uitzuigen (evt. frontpaneel verwijderen).
Succes.

Mijn pc is schoon van binnen. Als je een brander inbouwt heb je de kast open hé... Met een hele zachte borstel op de stofzuiger kun je dan netjes reinigen.
Dus dat is het ook niet. Maar de voeding zou nog een mogelijkheid kunnen zijn. Kan ik die zelf vervangen?
bvd.
arno

probleem opgelost

Ik heb een nieuwe voeding aangeschaft en ingebouwd. 530W bequiet..resultaat; dvdbrander werkt weer normaal!! Dank voor de tip!! Pc is ook een stuk stiller geworden :D

hartelijk dank voor advies!
Nu nog de andere storingen oplossen... zal ik in een nieuw topic uitleggen.

arno

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan