Help! Cd-Rom kapot

• Onderwerp starter Onderwerp starter fbse
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fbse

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2002
Oude CD-rom kopen of nieuwe met CD-Bremse???

Dag Dames & heren,

Heb thuis nog een oud systeem staan
PII 266
256 MB RAM
30 Gig HD Maxtor diamond Plus 8
Plextor Plexwriter R412ci (4x12) firmware 1.07
Win98se (en 98lite Pro 4.7 Micro)
Nero 5.5

En voorheen een creative
Creative cd2422e MC102 firmware 1.05 (24x)

Deze CD-Rom heeft de geest gegeven.

Ik ben van plan deze te vervangen. Helaas is het erg zoeken om nog ergens een 32 speed CD-rom te vinden.

Als ik naar de winkel ga is 52x de langzaamste, maar ik heb geen zin in zo'n bak herrie naast m'n kop! Hij mag best wat minder geluid maken.

nu bestaat de mogelijkheid om de snelheid af te remmen door het progje www.cd-bremse.de , maar ik ben hier een beetje huiverig van...

Wie heeft ervaring met CD-Bremse of kan mij een review tonen?
En..
Wat is een goede CD-rom die weinig geluid maakt en goed in mijn configuratie past?
Bvd

Floris

Hallo

Indien je enkel een c.d. wil kunnen lezen , dan zou ik opteren voor het goedkoopste model die je maar kunt vinden.

Indien je natuurlijk audio wil kunnen rippen met zo weinig mogelijk leesfouten , dan dien je echter een duurder model te kiezen.

Aopen is heel goed qua audiocd uitlezen zonder fouten , maar indien de problemen beginnen met dit merk , is het meestal ook vertikaal klasseren .

Je hebt dan ook de goedkope lezers zoals BENQ en aanverwanten.

Het prg cdbremse werkt heel goed , maar met die goedkopere c.d. lezers worden de tussenliggende snelheden niet ondersteund , het is dus alles of meestal 4 speed lezen.

Een andere mogelijkheid is ook nog de veel gebruikte c.d.'s uit te lezen en dan te werken d.m.v. die virtuele c.d. , die op harddisk staat.

Peter

zou eens kijken op een beurs, alhoewel een nieuwe ook niet al teveel hoeft te kosten tegenwoordig.
Anders raad ik je aan om eens rond te vragen of iemand nog een "oude" pc met CD speler heeft staan waar ze niets mee doen (sorry, ik niet).

CD-Bremse is overiges meer nodig om onder de 48 speed teblijven. Het is bewezen dat boven de 48speed CD's kunnen exploderen wanneer er een onregelmatigheid in zit. Misschien een idee om een brander te zoeken? Die zijn nog wel te krijgen met 48speed als maximale snelheid. Kan jouw budget natuurlijk niet bekijken, maar op www.alternate.nl nu een LiteOn LTD-165 voor 39 euro is wel een DVD-CD combo drive, maar een CDROM van 48speed.

suk6

Geplaatst door eazyQ
... Kan jouw budget natuurlijk niet bekijken, maar op www.alternate.nl nu een LiteOn LTD-165 voor 39 euro is wel een DVD-CD combo drive, maar een CDROM van 48speed.

suk6

Ik geloof dat een combo, met dvd dus, niet zo'n goed idee is met een PII 266, win 98.

Wat zijn eigenlijk de minimum systeem eisen van algemeen een DVD-Rom?

Weten jullie trouwens nog een uiterst stille cd-brander/cd-rom?

Is het niet zo dat mijn plextor plexwriter r412ci SCSI brander niet een conflict kan krijgen als er een andere brander in het systeem wordt gezet?

Laatst bewerkt:
Volgen mij wordt een combo alleen een probleem als jer op win98 DVD's mee wil lezen / spelen. Als je hem gewoon alleen voor CD rom's gebruikt, is er niets aan de hand volgens mij.

Een uiterste, stille, geen idee, sorry. weet ook niet of er ooit tests zijn gedaan met als doel het geluid van CD spelers te bepalen.

laterzz

VDK_P en eazyQ

Bedankt voor jullie wijze woorden.

Het besluit is gevallen.
Ik wacht met DVD-Rom tot de volgende PC (misschien over 3 maanden weer eens kijken)

Nu gekocht
Sony CD-Rom 52x
type 5221
voor 20 euro bij www.hqs.nl

Is standaard ingesteld op 40x, maar na 5sec lang de eject knop in te drukken ook mogelijk 52x af te spelen.

Is redelijk stil.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan