HELP!!! Computer dood :( (denk ik)

Status
Niet open voor verdere reacties.

kivdw

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Dag iedereen,

Ik ben echt heel erg stom geweest. Ik ben eigenlijk iemand die van alles uitprobeert op m'n computer, alleen meestal gaat er niks mis. Deze keer is het nogal anders. Ik zat wat in de CMOS (of BIOS, wat is het verschil?) toen ik opeens ergens in de CPU Vcare (of zoiets) die ik dan kon veranderen. Ik had maar wat geprobeerd, ook nog iets met de RAM snelheid. Ik start de computer opnieuw op om te kijken wat er gebeurt, maar dan krijg ik alleen een zwart scherm te zien. Volgens mij krijgt het scherm zelfs helemaal geen signaal meer van de computer. Kan het zijn dat de processor kapot is, of kan hier nog iets aan worden gedaan?

Nou, alvast bedankt,

Kaj-Ivar

Je kunt de batterij van de moederbord eens verwijderen en terugplaatsen, hiermee reset je je bios meen ik.

Bedoel je dat kleine ronde platte 3V batterijtje? Ik zal het eens proberen.

Alvast bedankt!

Kaj-Ivar

Zet anders in de BIOS de Default- of Optimized Default Settings aan.

Maar hij ziet alleen een zwart scherm... dus ik kan hieruit haln dat hij daar ook niet eens komt.

JAAAAA!!!!!! HIJ DOET HET WEER HELEMAAL!!! DANK JE WEL!!!

Kaj-Ivar:thumb: :D :thumb: :D

Ik heb de batterij er amper 3 seconden uitgehaald en hij doet het weer! Maar wat betekent F2 en wat is het verschil tussen BIOS en CMOS?

Alvast bedankt,

Kaj-Ivar

Met F2 kan je in sommige PC's in de bios komen, bij sommige is het del, etc etc...

Oo bedoel je dat met F2... ja, bij mij is het inderdaad 'del'

Kaj-Ivar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan