help computer leegmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomas5858

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2008
vraag 1
_______________________________________________________________________________________

sommigen vrienden zeggen dat ik heel Windows xp op een cd of usb moet zetten en dan alles eraf doen met formatteren.

werkt dit?

vraag 2
_______________________________________________________________________________________

dus dit is wat ik moet doen.
1. alle schijven formatteren
2. de Windows cd in de computer doen en Windows erop zetten.

moet het zo?

Laatst bewerkt:
Het beste is om alle data en eventueel de drivers (drivermax) veilig te stellen, Windows opnieuw installeren (C-drive formateren !) en daarna een image te maken voor eventulele toekomstige herhalingen. Ter overweging de actuele updates wel of niet meenemen.

Als je een windows cd hebt, kun je die in je computer doen voor het opstarten. Als je dan opstart via de cd-drive, kun je windows XP opnieuw installeren. Dan kun je gelijk de automatisch de huidige schijf formatteren, zodat het helemaal leeg wordt. Dan een schone installatie, en dan ben je klaar.

Als je dat niet wilt, kun je via het configuratiescherm bij software kijken welke programma's erop staan. Daar kun je een boel verwijderen. Dan een programma zoals Ccleaner draaien, en dat scheelt vaak al veel.

Bij de eerste optie moet je wel een windows cd hebben, met (legale) key, bij de 2e heb je natuurlijk altijd kans dat er nog iets opstaat..

edit:anton44, je bent me net voor :P

kan ik ook downloaden

kan ik ook een illegalen Windows xp downloaden??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan