HELP computer maakt een raar geluid.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kantersjojo

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2008
Berichten
130
Mensen HELP ! ik probeerde vanmorgen mijn computer aan te zetten maar toen hij aan ging maakte hij een ontzettend raar geluid. (Alsof iets vast zit en niet mee draait):eek:

Ik heb nu dus de kast open gehaald en alle finnen schoon gemaakt.
Nu deed ik hem weer aan maar WEER hij maakt weer dat raare geluid.
ik deed de computer weer aan en toen hoorde ik dat het kwam van dit: http://www.msi.com/uploads/Image/news_img/media_news_img/msi-5600_vtdr128-2.jpg (De mijne ziet er iets anders uit)

Dus die haalde ik eruit en zag dat die ook vol stof zat. Goed schoon gemaakt (Natuurlijk zo zorgvuldig mogelijk) (voordat ik hem er weer indeed deed ik mijn computer weer aan en toen gaf hij niet dat geluid dus het ligt wel degelijk aan dat kaartje). en er weer ingeplaatst deed hem weer aan en NOG maakt het dat raare geluid. ik snap er nu echt HELEMAAL niets meer van. Als iemand mij kan helpen ben ik je ZEER dankbaar.

Ik snap niet zo heel veel van de hardware van computers dus als het kan houd het een beetje makkelijk of vertel me waar ik het kan vinden.

Vriendelijk bedankt,

Joey
 
Lijkt erop dat je videokaart overleden is

Nou het rare is dus wat ik vergeten ben te melden. Dat hij het wel eens 2 of 3 keer eerder heeft gedaan maar dan na wat heen en weer schuiven en optillen en neerleggen deed hij het weer. en ik krijg wel gewoon beeld
 
Laatst bewerkt:
Als je hem zegt maar tegen houd met draaien als die uberhaubt draait
is het geluid dan weg kan best zijn dat je videokaart fan overleden is
 
ja hij draait wel en ik ga nu kijken wat er gebeurt als ik dat finnetje tegen hou.

EDIT: oke ik heb het tegen gehouden en hij maakt NIET dat raare geluid ik ga nu even het finnetje eraf schroeven kijken of het vast zit van binnen ofzo in eht stof.
 
Laatst bewerkt:
waarschijnlijk bereik je nix met stof weghalen. Ik denk dat er een nieuwe op moet: deze is goedkoop en universeel (geloof ik) maar voor de zekerheid zou ik dan nog even opzoeken als je echt tot aankoop over wilt gaan!
 
hmm raar. ik blaasde er even tegenaan en toen maakte hij dat geluid dus het ligt wel DEGELIJK aan dat finnetje. iemand een idee hoe ik het finnetje het beste los kan halen?

haha ik keek even naar die link van jou maar volgens mij heb ik er eentje ui het stenen tijd perk >_<

http://img.hexus.net/v2/news/msi/msi-radeon-4650.jpg deze lijkt veel meer op die van mij alleen loopt dat goude een beetje verder uit naar buiten. en is hij iets smaller. maar het vinnetje zit in zo'n goud dingetje

ik kan mijn micro sd card reader even niet vinden anders had ik er een foto van gemaakt.

wat gebeurt er eigenlijk als ik gewoon het vinnetje niet meer laat draaien door het vast te tapen ofzo? gaat mn computer dan raar doen?
 
Laatst bewerkt:
kan je een foto maken? het gaat er namelijk om hoe de koeler op de kaart is bevestigd.
Ik heb deze gekocht voor mijn 8800gt en die past er gewoon op terwijl volgens de beschrijving hij alleen maar tot de 7 - serie gaat!
 
kan je een foto maken? het gaat er namelijk om hoe de koeler op de kaart is bevestigd.
Ik heb deze gekocht voor mijn 8800gt en die past er gewoon op terwijl volgens de beschrijving hij alleen maar tot de 7 - serie gaat!

moet ik even tussen de troep mijn micro sd kaart vinden :p

EDIT: Yaya gevonden oke hier is hij ZONDER vin:
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/04/24/1240567122-470.jpg

en hier met de vin erin:
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/04/24/1240567158-730.jpg

ik kon de vin er gewoon in en uit klikken. En ik zag dat er een beetje olie op de onder kant van de vin zat. Zal ik er een klein druppeltje olie in doen met een wattestokje?
 
Laatst bewerkt:
Misschien kan er beter advies worden gegeven, wanneer je merk en type van de videokaart even doorgeeft.
Deze gegevens vind je bijv. zo :

Druk gelijktijdig de Windows- en Pause/Breaktoets = Systeemeigenschappen > nu tabblad Hardware > Apparaatbeheer > + Beeldschermadapters.

Oops! Laatste posts gemist.
 
Laatst bewerkt:
Misschien kan er beter advies worden gegeven, wanneer je merk en type van de videokaart even doorgeeft.
Deze gegevens vind je bijv. zo :

Druk gelijktijdig de Windows- en Pause/Breaktoets = Systeemeigenschappen > nu tabblad Hardware > Apparaatbeheer > + Beeldschermadapters.

Oops! Laatste posts gemist.

maakt niet uit. maar mischien help het. Ik heb een Asus scherm. en die kaart is van MSI. (Maar dat wisten jullei zeker al :p)

maar alsnog de vraag. Wat gerbeurt er als ik dat vinnetje bijv. afplak?
 
Laatst bewerkt:
asus scherm is niet belangrijk, het is dus een ati kaart geproduceerd door MSI, maar welke ati is het? pause/break toets zit helemaal rechts op je toetsenbord (kwist niet eens da ie bestond.. :p)

als je hem afplakt wordt ie te warm en brand ie door, dan kan je een nieuwe videokaart gaan halen... ;)
 
Goed met dan Windows knop en home break werkte niet maar toen zag ik onderop mn kast dit staan:

VideoCard:
Ondboard / Type : 256 MB / Type : 730095 Art. No. 60797 [ ]

I know het is ook een oude pc ..

maar toen ik hem aan deed gaf ik steeds hele zachte tikjes tegen de achterkant van de vin en toen deed hij het niet meer. en na 2 sec weer wel. maar kan het zijn dan ik IN De vin moet olie' ?
 

er staat forbidden accses ...
maar bij dat Beeldscherm adapters staat NVIDEA GeForce 7300 GS

ik heb btw wel eens een adapter online gedownload.

hij is nu trouwens gestopt met dat geluid. ik drukte even hard op het vinnetje en deed hem erin en nu draait het vinnejte en het maakt geen raar geluid meer. maar moet ik hem dan ff in olie; ?
 
Laatst bewerkt:
maar ziet jou videokaart er hetzelfde uit als op het plaatje? dan kan ik namelijk een koeler zoeken die hier op gaat. ik ga er nu wel vanuit dat de koeler van de videokaart kapot is.
 
maar ziet jou videokaart er hetzelfde uit als op het plaatje? dan kan ik namelijk een koeler zoeken die hier op gaat. ik ga er nu wel vanuit dat de koeler van de videokaart kapot is.

ja het plaatje klopt en ik ga hem nu even inolie'
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan