Help!! computer niet toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

L@urence

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2004
Berichten
37
Een goede morgen allemaal:p,

Ik heb gister een draadloos netwerk opgezet, maar k zit met een probleem:confused:
Één van de 4 deelnemers van het netwerk is namelijk niet toegankelijk. Als ik m.b.v de netwerkomgeving wil kijken naar de gedeelde bestanden van deze deelnemer blijkt dat de computer niet toegankelijk is. Dit is de melding die wordt weergeven:

"naam computer" is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.

Het rare is dat diezelfde client wel mijn bestanden kan zien::confused:
Ook wordt er in windows 98 gevraagd om een wachtwoord als ik probeer de bestanden van de computer te bekijken. Terwijl er helemaal geen wachtwoord is ingesteld:confused: !!

Allebei de computers hebben bestanden gedeeld dus hieraan ligt het niet. Mijn pc heeft XP home edition met SP2 geïnstalleerd, de deelnemer die niet toegankelijk is heeft XP professional ook met SP2.
Ik vermoed dat er in XP professional een, één of andere extra beveilingingsfunctie is in gebouwd waardoor de computer niet toegankelijk is. In XP professional zit er in het systeembeheer ook een extra beveiligings optie die er in XP home edition niet in zit:S.
Weten jullie miss of er idd een beveiling opzit waardoor deze computer niet toegankelijk is voor andere netwerkdeelnemers en/of hoe ik dit probleem kan oplossen?

Thnx a lot:D
 
Zet op die pc via netwerkeigenschappen de computer als gedeeld.
Installeer ook netBios bij de netwerk eigenschappen.

En geef via mijn pc ook de hd als gedeeld weer.
 
Bedankt voor je snelle reactie:D

Ik kan bij de netwerk eigenschappen niet zien waar ik de computer als gedeeld kan instellen.:eek:
 
rechter klik op een partitie die je wilt delen.
klik op delen.
stel in wat je wilt.
 
Geplaatst door L@urence
Bedankt voor je snelle reactie:D

Ik kan bij de netwerk eigenschappen niet zien waar ik de computer als gedeeld kan instellen.:eek:

Eigenschappen services.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan