Help!!, Computer nieuwe supersloom geworden!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
logboek:
deze computer
>beheren
> daar zie hem boveninstaan.

jouw melding komt zo vanuit het niets dat de oplossingen die we aandragen misschien overkomen alszijnde 'waar is het verband' ;)
is gewoon alles uitsluiten.
dus, direct ook even je geheugen checken via
http://www.memtest86.com/

die tintsetp.. jij leest veel chinees/japanees? andes kun je die natuurlijk ook deinstalleren.
zet je windows defender eens uit, (dus msconfig vinke voorzetten en opnieuw opstarten)
spelenderwijs kun je dus hiermee kijken wat invloed heeft. als je geen merkbaar verschil ziet na een tijd vink je het in msconfig gewoon weer aan. Bij de eerstvolgende opstart werk het weer :cool:

die traagheid,
dat heb je ook als in je Word typt etc? Doe even een screendump van je taakbeheer prestaties.

Als het van het ene moment op het andere komt, is het toch heel waarschijnlijk malware.

logboek:
deze computer
>beheren

jouw melding komt zo vanuit het niets dat de oplossingen die we aandragen misschien overkomen alszijnde 'waar is het verband' ;)

die tintsetp.. jij leest veel chinees/japanees? andes kun je die natuurlijk ook deinstalleren.
zet je windows defender eens uit, (dus msconfig vinke voorzetten en opnieuw opstarten)
spelenderwijs kun je dus hiermee kijken wat invloed heeft. als je geen merkbaar verschil ziet na een tijd vink je het in msconfig gewoon weer aan. Bij de eerstvolgende opstart werk het weer :cool:

die traagheid,
dat heb je ook als in je Word typt etc? Doe even een screendump van je taakbeheer prestaties.

Heb die tintsetp, maar gelijk uitgedaan..:D

Je vroeg om een screendump van de prestatie, van de taakbeheer: (schrik niet)

prestatiebz1.gif

Dit gebeurt er als ik een (klein) programaatje open..

Ik kan morgen pas antwoorden, nu ga ik mijn pc maar eens defregmanteren..kijken of dat wat helpt.

Voor iedereen op wie ik nog niet heb geantwoord wil ik graag jullie bedanken voor jullie tips.:thumb:

Kan je ook even een screenshot maken van het tabblad Processen, en dan gesorteerd op CPU ( klikken op CPU bovenaan en er komt een lijst van grootte ).

En plaatst ook maar even een HijackThis-logje, wie weet wat daar in staat.( zie mijn vorig bericht )

Kan je ook even een screenshot maken van het tabblad Processen, en dan gesorteerd op CPU ( klikken op CPU bovenaan en er komt een lijst van grootte ).

En plaatst ook maar even een HijackThis-logje, wie weet wat daar in staat.( zie mijn vorig bericht )

Ik heb inmiddels als mijn schijf gedefregmanteerd, maar nog steeds geen veranderingen...

Wat betreft de processen:

Dit zie je als ik alles heb uitstaan: (muv één internetpagina)

15733000pg1.gif

----------

Dit gebeurt er als ik één programma open: (bv realplayer)

82075673rx7.gif

---------
Zoals gevraagd het hijack-logje:

Logfile of HijackThis v1.99.0
Scan saved at 22:15:10, on 4-3-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16414)

Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen...

Laatst bewerkt door een moderator:
logboek:
deze computer
>beheren

die traagheid,

Ik heb het programaatje gedownload, maar wat is precies de bedoeling ervan?

Ik krijg een dos-schermpje, wat is de instructie dat ik moet intikken?

En het logboek kan ik ook niet vinden...

>Deze computer en dan ....>Beheren.....> daar zie hem boveninstaan?

Ik zie m eerlijk gezegd niet:confused:

kun je wat concreter zijn, of loop ik nu iets helemaal mis?

Hijackthis logs worden hier niet meer nagekeken, daarvoor moet je op een ander forum zijn. Daarom je Hijackthis log hier weggehaald. Er is duidelijk aangegeven op welk forum, je deze kunt plaatsen.

56 processen zijn te veel processen.
Ik zou toch nog een keer gaan kijken naar msconfig.

En je hebt al te horen gekregen dat je dat HijackThis-logje moet plaatsen bij Nucia.

die memtest86.
Braaf onthouden dat iemand dit afgelopen week gepost heeft en geen idee hoe dit werkt :o

Dus, net uitgepakt, install gestart en het tekstdocument gelezen dat erbij zit.
=> zet een diskette erin en het proggie zal een opstartdiskette van maken.

start dan de pc op me die diskette en:
c Enters test configuration menu
Menu options are:
1) Cache mode
2) Test selection
3) Address Range
4) Memory Sizing
5) Error Summary
6) Error Report Mode
7) ECC Mode
8) Restart
9) Adv. Options

ik zou hier gaan voor keuze 1,2, 4 en 5. Maar is afhandelijk van jou. ik ga puur op de omschrijving af.
misschien kun je dit beter doen nadat je je spul mbt hijack hebt geplaatst op dat andere forum en daar een onbevredigend resultaat uitkomt.
Je moet het je tenslotte niet te moeilijk maken :-)

oh, logfile:
>deze computer
>rechtermuisklik => beheren
staat onder systeemwerkset:
logboeken.

kun je in taakbeheer ook eens op geheugen sorteren?

56 processen zijn te veel processen.
Ik zou toch nog een keer gaan kijken naar msconfig.

En je hebt al te horen gekregen dat je dat HijackThis-logje moet plaatsen bij Nucia.

@micheal,
hij plaatste het hier omdat je het vroeg in voorgaande post. ;)

Memtest86 moet jezelf z'n gang laten gaan, als je de pc ermee oplaat starten, dan gaat deze de tests langs. Daarom moet je memtest86 ook lang laten draaien. Liefst een nacht.

zeg,
het is toch een acer of niet?

wat doet dan de pcmservice in jouw running processes?
:
The pcmservice.exe process is typically installed on Dell computers from a CD included with the system containing applications and tools. It is used to gain quick access to Music, Movies and other media. It is not required for your computer to function correctly.

pcmservice.exe is an application that does NOT appear to be a security risk

en aluschedulersvc
dit is van de symantec live update. dit is ook de enige AV die jij op je systeem hebt staan?

Laatst bewerkt:
Snap die memtest even niet, werkt dat tegen een trage PC?:rolleyes:

Je staat zoveel rommel die mee opstart, logisch dat hij traag is, denk dat een HijackThis log daar ook niet veel aan kan doen, zelf die processen niet mee op laten starten, wel.

Snap die memtest even niet, werkt dat tegen een trage PC?:rolleyes:

Je staat zoveel rommel die mee opstart, logisch dat hij traag is, denk dat een HijackThis log daar ook niet veel aan kan doen, zelf die processen niet mee op laten starten, wel.

lach maar Lange Pier! ;)
Is gewoon een totaal pakket waar we de TS mee blij maken. :D

zeg,
het is toch een acer of niet?

wat doet dan de pcmservice in jouw running processes?
:
The pcmservice.exe process is typically installed on Dell computers from a CD included with the system containing applications and tools. It is used to gain quick access to Music, Movies and other media. It is not required for your computer to function correctly.

pcmservice.exe is an application that does NOT appear to be a security risk

en aluschedulersvc
dit is van de symantec live update. dit is ook de enige AV die jij op je systeem hebt staan?

Ik heb'm zo gekocht..vertel me maar wat ik moet doen..?

Moet ik hem verwijderen? Mischien helpt het...

En ik had eerst norton av, die heb ik weggegooid.

Nu heb ik NOD32.

Met Hijackthis zie je ook opstartitems en wie weet staat er nog andere rotzooi tussen, dus zin heeft het sowieso wel.

EN:

> Ga naar Start --> Uitvoeren en typ services.msc, je ziet dan alle services van Windows. Klik bovenaan op Opstarttype, dan worden alle services gesorteerd op de manier van opstarten. Daar kan je ook kijken of iets automatisch opstart wat niet nodig is.
Maar ook hier, doe het alleen als je zeker weet dat je het niet nodig hebt.

die memtest86.
Braaf onthouden dat iemand dit afgelopen week gepost heeft en geen idee hoe dit werkt :o

Dus, net uitgepakt, install gestart en het tekstdocument gelezen dat erbij zit.
=> zet een diskette erin en het proggie zal een opstartdiskette van maken.

start dan de pc op me die diskette en:
c Enters test configuration menu
Menu options are:
1) Cache mode
2) Test selection
3) Address Range
4) Memory Sizing
5) Error Summary
6) Error Report Mode
7) ECC Mode
8) Restart
9) Adv. Options

ik zou hier gaan voor keuze 1,2, 4 en 5. Maar is afhandelijk van jou. ik ga puur op de omschrijving af.
misschien kun je dit beter doen nadat je je spul mbt hijack hebt geplaatst op dat andere forum en daar een onbevredigend resultaat uitkomt.
Je moet het je tenslotte niet te moeilijk maken :-)

oh, logfile:
>deze computer
>rechtermuisklik => beheren
staat onder systeemwerkset:
logboeken.

kun je in taakbeheer ook eens op geheugen sorteren?

Taakbeheer op geheugen:

naamloosin7.gif

en over die logs er zijn er 5 van,

Allemaal zijn ontzettend groot. Hoe moet ik die hier laten zien..printscreen gaat niet.

zoals ik het op eerste gezicht zie heb je ook symantec nog draaien.

Ga even naar configuratiescherm toe, software en verwijder symantec :cool:
Bepaalde AV programma's staan er bekend om dat ze niet met anderen kunnen samenwerken en alles vertragen.

volgens mij staat nog veel meer in die software. Maar ik zou eerst eens afwachten wat voor antwoorden je krijgt van Nucia!
Anders ga je dingen dubbelop doen.:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan