HELP! Computer start niet meer op na stof verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert J

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2009
Hallo, ik maakte vandaag mijn kast open en zag dat er heel veel stof in m'n fan zat en in m'n koelblok.
ik heb dus het clipje losgehaald en het koelblok+fan eruit gehaald en jet stof er netjes uitgeblazen met een blaasbalgje.
Alleen zitten er onderaan het koel blok heel veel kleine pinnetjes, heb gekeken of ze niet toevallig krom waren en dat waren ze niet, zo ver ik kon zien.
ik heb het koelblok weer terug gezet en naar mijn idee staat hij op de goede plaats (pinnetjes tov. de kleine gaatjes) alleen schoven de pinnetjes niet helemaal de gaatjes in, dus toch maar het klemetje erop gezet en dit ging prima, fan erop geschroeft, toen ik alles stekkers er weer in had ging hij wel gewoon aan aleen zonder scherm en de aan knop lichte ook niet meer op, alleen het acer logo wel. :(:(

Spec. Acer aspire M5201:
Processor: AMD Athlon II x4
8GB DDR II Ram
750 HDD
NIVIDIA GeForce GT120 up to 2431 MB

hoor het heel graag

Laatst bewerkt:
Ik heb hem weer eens open gemaakt en ik zi dat er een hendeltje zit die de socket zeg maar unlockt, alleen zit (denk ik) mijn processor nog aan mijn koelblok dus kan ik de processor niet in de unlock stand in de socket plaatsen omdat het hendeltje omhoog wijst en zo tegen mijn koelblok aankomt
zie foto's:

PS. en stel dat het zo is zoals ik zeg, hoe krijg ik dan m'n processor los en weer vast aan het koelblok???

Bijlagen

• IMAG0087.jpg
    IMAG0087.jpg
    101,3 KB · Weergaven: 63
  • IMAG0088.jpg
    IMAG0088.jpg
    100,9 KB · Weergaven: 55
  • IMAG0089.jpg
    IMAG0089.jpg
    100,2 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
je processor is aan je koeler vastgeplakt.....
eventjes dat geval met veel pinnetjes van je koeler af trekken hij is er gewoon een beetje aan gekleeft dan op moederbord even dat hendeltje naar boven doen DE PROCESSOR ER OP DE GOEDE MANIER IN DOEN en hendeltje er weer naar beneden doen en achter dat plastic geval wippen
En de koeler er weer op maken

Laatst bewerkt:
tnx 't werkt :thumb:

hoeft er geen extra koelpasta tussen trouwens?
Want hoe weet je op je pc te warm wordt en hoe warm mag hij worden?
Ik heb net ook speedfan erop gezet en hij geeft bij GPU ??? 66 graden aan met een vlammetje ervoor
klopt dat een beetje of... want hoe warm mag hij worden?

zie bijgevoegde screen:
speedfan.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan