help! computers zien elkaar niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

tecje

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2003
ik heb een nieuwe comp gekocht en wil even alle bestanden over zetten naar de nieuwe, tenminste dat dacht ik :)
ik heb een gewone lan kabel tussen beide zitten en allebei draaien windows 98se, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om elkaar te sharen. ze hebben allebei dezelfde werkgroepnaam, maar ze zien alleen zichzelf.
wat nu? :(

een gewone lan-kabel?? welke UTP of Cross??

Heb je al geprobeerd ze te pingen??

en de werkgroep maakt niet uit, de ip-adressen zijn belangrijker

ip adres

het ip van de ethernetkaart (nieuwe comp) is gewoon de standaard 169.xxx.xx.xxx en de oude heb ik nu even internet op zitten, en de ppp adapter ip adres op de nieuwe is er natuurlijk niet. volgens mij is het een utp kabel.

Gebruik je wel een hub-switch of router dan? anders is het logisch dat ze elkaar niet zien

uhm nee :s moet dat perse? het is dus niet voldoende om de comps naast elkaar te zetten en er een lan kabel tussen de netwerk kaarten te leggen?
anders moet ik gaan slepen met computers naar andere kamers waar wel hubs liggen:(

Een lan kabel, bedoel je daar de kabel mee die van je pc naar een hub gaat. Zo ja dan wil dit niet.
Je hebt namelijk een cross kabel nodig voor de situatie die jij op dit moment hebt.

suc6.

owwww..... crap :) hmm dan wordt het inderdaad lastig, dikke pech dan maar

vertel ff wat de kleur combinatie is van de LAN-kabel... dan kunnen wij checken of het een Straight (UTP) of Cross

Ik wil niet veel zeggen, maar aan de kleur combinatie kun je zien of het een UTP (dus heb je een hub/switch nodig) of een Crosskabel (dus 1 op 1) is !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan