HELP: Could not load openGL subsystem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jobvmaastricht

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2009
Velen zullen het wel eens gehad hebben...

GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem

Het niet kunnen openen.... Ik heb het nu en heb geen idee hoe het te bestrijden...

dit las ik ergens..

Ga naar configuratie sgerm dan printers en andere hardware dan systeem en dan hardware tabblad en dan apparaatbeheer. Daar zul je ergens kunnen zien welke video kaart je hebt (Als het goed is staat het onder "beeldscherm adapters". Is die van het merk ati ga dan naar www.ati.com is die van GeForce ga dan naar www.nvidia.com als je een ander merk hebt laat het weten.
Download de nieuwste drivers en het zou verholpen moeten zijn.

Nu heb ik INTEL(R) 82865G Graphics Controller.

Wat kan ik hiermee? heeft iemand tips voor welke driver ik moet downloaden..

------------------------------------------------------------------

Nu heb ik gekeken op de intel site:

. Intel® Graphics Media Accelerator Driver for Windows* XP (exe) (9122K

dit soort Drivers heb ik geprobeerd te downloaden...

1. Zit ik in ieder geval in de goede richting of moet ik iets anders downloaden?

2. De pc geeft na het downloaden een foutmelding aan dat mijn PC deze systeemeisen niet kan ondersteunen, wat kan ik hieraan doen?

3. Zou iemand zo aardig willen zijn mij eeen goede link te geven die werkt!!

Plz help me! ik kan nu nauwelijks een game spelen....

Hallo,

Kijk eens op de site van de fabrikant van je PC...
Je zat opzich wel in de goede richting...

Met vriendelijke groeten,
theblindman.

Bedankt voor je reactie!

Maar wat bedoel je met de fabrikant, waarom zou ik daar kunnen zien waar ik die Driver moet downloaden?

Heb jij hier verder geen verstand van?

Hallo,

Jawel.
Als je op de site van de fabrikant van je moederbord kijkt, zul je drivers vinden die bij jouw systeem horen. Als je geen zelfbouwsysteem hebt, moet je op de site van de fabrikant van je pc kijken.

theblindman.

(kun je wat meer specs geven?)

Uhmm je bedoelt dus Intel!? hoe moet ik zoeken?

of is kingston ook iets? iig dat ziek ik in mn computer ergens staan...

wat zijn specs:o?

Hallo,

Met dit programmatje kun je de informatie van je systeem uitlezen, o.a., fabrikant, moederbord e.d..

Wil je hier dan die gegevens zetten?

theblindman.

(specs = specificaties = wat voor systeem heb je? welke processor, moederbord, videokaart, e.d.)

Voor XP kun je hier drivers vinden.

deze driver zou ook moeten/kunnen werken als de bovenste niet goed zou zijn.

Of die drivers ook OpenGL ondersteunen weet ik niet.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Oke de bestanden staan er als het goed is..

Ik hoop dat de lijst zo goed zichtbaar is, of kan het ook anders?

Ik zal strax kijken of het lukt met die link, of morgenvroeg. ik hoop dat je wat kan met die lijst.

waarom heb je die lijst precies nodig?

Ik hoop dat je morgen even kijkt en me misschien verder kan helpen of mijn bedankjes kan bezichtigen.

Bijlagen

• PC 1.JPG
    PC 1.JPG
    95,9 KB · Weergaven: 18
  • PC 2.JPG
    PC 2.JPG
    89,8 KB · Weergaven: 24
Voor XP kun je hier drivers vinden.

deze driver zou ook moeten/kunnen werken als de bovenste niet goed zou zijn.

Of die drivers ook OpenGL ondersteunen weet ik niet.

Succes,

Tijs.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hey tijs! nog bedankt voor de drivers.. maar wat er stond de driver(s) waarvan jij zei dat ze moeten/kunnen werken die doen het op 1 of andere manier die.

Er staat: dat de PC niet voldoet aan de minimale systeemeisen ofzo:(

Dit is dus best wel irritant, heb jij misschien iets waardoor het me wel kan lukken, Of iemand anderss!???

Gr

Hier zijn alle drivers van je moederbord te vinden.

De XP driver op die pagina voor je grafische chip is deze

Succes,

Tijs.

Nogmaals: Of Open_GL wordt ondersteund door die driver heb ik vanuit Intel niet duidelijk aangegeven gezien.

Uitproberen zou ik zo zeggen.

Tijs.

hey tijs, ik heb alles geprobeerd maar heb blijkbaar niet de juiste driver gedownload aangezien ik nog steeds niet kan spelen... nog tips?

Misschien ondersteunt die driver en/of videokaart geen Open_GL, alhoewel Intel beweert dat hardware ondersteuning voor (minstens) Open_GL 1.3 (en soms 1.4) in alle Intel Extreme grafische kaarten/grafische chips zou moeten zitten.

Ik heb zien staan dat je 16-bits kleuren of 32-bits kleuren aan moet hebben voor Open_GL. Misschien kun je dat nog proberen:
Graphics
OpenGL* Support
[...]The Intel® Extreme Graphics controllers support hardware acceleration of OpenGL* applications in 16-bit and 32-bit color depths. OpenGL* 1.3 is the latest version currently supported by the Intel Extreme Graphics Drivers.

Verder heb ik geen tips of andere downloads voor je.

Tijs.

Jaa dat is best wel raar aangezien COD etc het eerst wel deden en nu ineens niet. ik zal kijken daarna melden als die 16 of 32 bits kleuren heb aangepast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan