Help! draadloos netwerk word niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

niebje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 dec 2009
Goedenavond allen,

Recent heb ik een tweedehands HP Proliant ml310 gekocht met een schone installatie van xp. Ik heb hierop een draadloze netwerkkaart geinstalleerd van linksys(54g). Na veel gezocht te hebben op internet werkt het nog steeds niet. Hieronder een overzicht van wat ik al geprobeerd heb en wat algemene informatie:

- Wanneer er gezocht word naar draadloze netwerken zegt de pc dat er geen netwerken worden gevonden en dat het draadloos netwerk apparaat mogelijk is uitgeschakeld.
- Netwerkkaart geeft bij apparaatbeheer aan dat deze is ingeschakeld en correct werkt.
- Ipconfig /all geeft aan dat de netwerkkaarten ontkoppeld zijn 'medium ontkoppeld

- Netwerkkaart ontkoppeld
- Drivers netwerkkaart zijn opnieuw geïnstalleerd
- Drivers Proliant voor xp zijn in mijn beleving niet te vinden
- Wireless zero configuratie heb ik uitgeschakeld en weer ingeschakeld
- Vast ip adres gekozen 192.168enz
- lan netwerk uitgeschakeld

Overigens werken alle andere computers prima.
Op internet is veel te vinden over zulk soort problemen maar bij velen gaat het over notebooks waarbij vaak het probleem is dat ze wlan hebben uitgeschakeld. Ik ben jammer genoeg niets opgeschoten met oplossingen die elders op het internet te vinden waren.

Ik hoop dat jullie mij nog kunnen helpen!

Bvd,

Robin

zo te horen klinkt het alsof de kaart defect is.
kan je hier een kabel op aan sluiten ? kijk dan of hij het bedraad wel doet.
probeer de kaart in een andere pc. werkt deze daar niet met de juiste drivers dan is je kaart defect. werkt je kaart wel probeer dan een andere slot in de huidige pc ;)

waar je misschien naar kan kijken is wat voor signaal je draadloze router uitzend N/B/G

aangezien je in sommige routers kan instellen dat ze alleen bepaalde signalen uitzenden kan je kaart die niet opvangen ziet hij dat draadloze netwerk dus ook niet :)

Ik denk het niet aangezien de netwerkadapter volgens apparaatbeheer goed werkt? Maar ik heb een kabel aangesloten en ik kreeg gelijk de status 'verbonden'. Toen ik internet opstartte deed dit het echter niet. Ik heb toen even instellingen nagekeken maar alles leek normaal, daarna even de router gereset en toen had ik in eens nog maar beperkte netwerkverbindingen. Had wel een ip-adres maar dns enzo pakte hij niet. Bij herstellen kon het ipadres niet vernieuwd worden. Ipconfig /all gaf in het begin wel alles weer.

Een ander slot voor de kaart heb ik al geprobeerd, het in een andere computer plaatsen nog niet. Ik weet niet of uit dit verhaal opgemaakt kan worden of het probleem toch hardwarematig is?

Ik zit er aan te denken om windows 7 erop te installeren, weet iemand toevallig of dat mogelijk is op een proliant serverpc??

Mvg,

Robin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan