Help driver ICH8M tbv opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

matcul

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2008
Ik heb een Asus F7SE laptop voor een neefje moeten inrichten. Aangezien het een jonger iemand is die nogal eens de boel op de kop weet te zetten wil ik van de C partitie een image maken dmv Norton Ghost. Ik gebruik een WinPe cd waarmee ik het systeem opstart en waarna ik Ghost kies om de image te maken. Zoals met ieder modern systeem kun je zomaar zonder het installeren van drivers (door indrukken van F6 key) van de HDD (SATA) controller zomaar niet de partities benaderen. Ik krijg het niet voor elkaar om de juiste driver te vinden (voor floppy). Wat voor controller zit er in de laptop: Intel ICH8M (2829 + 2850).
Wat heb ik allemaal ondernomen:

1. Gezocht op de meegeleverde cdrom met drivers. Geen drivers aanwezig voor de ICH8M alleen voor de ESata controller. En deze werkt niet voor de interne controller.

2. Gezocht op de website van Asus. Helaas ook geen driver te vinden.

3. Op de Intel site gezocht en verschillende Matrix Storage Managers voor Sata geprobeerd. Na het uitpakken, op diskette zetten en opstarten van Winpe en na het drukken van F6 het laden v.d. driver staat de ICH8M driver er gewoon niet bij.

4. Gezocht in dit forum maar geen geschikte download voor de driver gevonden. Kijk ik scheel??

Ik weet nu niet meer waar ik de geschikte driver vandaan kan halen. Kan jij me uit de brand helpen?

Welkom bij de Helpmij!

Als ik bij Asus kijk, kom ik op een andere controller uit? Wat heb ik (of jij) fout aangeklikt bij Asus, want ik zie een JMicron staan?

Asus : Klik

Pasja,

Ik ging hier ook de fout mee in. Die driver is voor de eSata en met het starten van deze driver zie ik de hdd niet. Er zitten meerdere controllers in die laptop. En de interne hdd zit denk ik aangesloten op de ICH8M controller.

Pasja,

Dat klopt maar ik heb in apparaatbeheer gekeken en daar staat deze controller wel. Ik vind het erg slecht van Asus om de driver niet te leveren.

Ik zag 'm inmiddels wel (als chipset) dan toch de chipsetdrivers downloaden, daar moet íe dan toch bij zitten?

Ik denk dat die drivers voor Vista zullen zijn. En ik kan hiermee niet in Winpe (xp) starten. Ik heb dus een floppy versie v.d. driver nodig.

Klopt, die zijn voor Vista. Echter, de ICH8M is een redelijk standaard dingetje. Heb je al bij een willekeurig ander moederbord van Asus gekeken of daar mogelijk wel de XP cversie te vinden is?

Pasja,

En dat is nu juist het probleem. Ik zoek me rot op internet maar kan hem gewoon niet vinden/downen. Veel links werken niet. Ik heb ook nog 2829 en 2850 achter de 2 controllers staan ik weet niet of dit ook van belang is?

Pasja,

Dit zijn ze maar de download link is dood. Deze had ik ook gevonden maar helaas.

Pasja,

Natuurlijk hartelijk dank voor al je moeite en hulp echt top man :thumb:.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan