Help! Driver videokaart installeert niet :s

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker54

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2005
Berichten
111
Na een windows-update is de driver van de videokaart ge"update". Ik baal hier behoorlijk van want sindsdien heb ik alleen maar problemen.
Het lukt mij niet om het ge-downloade installatiepakket van nvidia te voltooien, na ong. 98% lukt het niet meer...
Het gaat om de Nvidia geforce4 mx 440.
Wie heeft de oplossing?? :confused:
 
jazeker:

Er is een fout (-5009 : 0x800706ba) opgetreden tijdens het uitvoeren van Setup.

Controleer of alle eerdere installatieprocedures zijn voltooid en andere toepassingen zijn gesloten.
Neem contact op met ....

__________________________________
Foutcode: -5009 : 0x800706ba
Foutgegevens:
>Ctor\ObjectWrapper.cpp (389)
>Kernel\Component.cpp (1161)
>Kernel\CABFile.cpp (384)
>SetupDLL\SetupDLL.cpp (1655)
PAPP:NVIDIA Windows 2000/XP Display Drivers
PVENDOR:NVIDIA Corporation (http://www.nvidia.com/)
PGUID:EFB7D050-CAD2-11D4-B34D-00105A1C23DD
$9.1.0.429
@Windows XP Service Pack 2 (2600) BT_OTHER 0.0
__________________________________
 
Probeer het eens met alles uit ook je virusscanner(ik neem aan dat de download al op je pc staat)en eventueel in veilige modus te installeren.
 
Geplaatst door maikel9
Probeer het eens met alles uit ook je virusscanner(ik neem aan dat de download al op je pc staat)en eventueel in veilige modus te installeren.

dat lukt helaas niet... ik werk nu continue op veilige modus omdat dat nog een beetje werkt, want op "normale" modus gaat het beeld flikkeren enzo...
Verder staat alles uit...
 
En systeemherstel naar een tijd terug toen het nog goed wasal geprobeerd?
 
Geplaatst door maikel9
En systeemherstel naar een tijd terug toen het nog goed wasal geprobeerd?

"de computer kan niet worden beveiligd met systeemherstel. Start de computer opnieuw en voer Systeemherstel opnieuw uit"

Ik heb heb al geprobeerd te activeren via "services" maar dat lukte ook niet :(
 
Weet je met welke windows update het begon?
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens in rechter muisknop deze computer>eigenschappen>hardware>apparaatbeheer>zoek hier je videokaart eens op>rechter muisklik erop>eigenschappen>stuurprogramma>probeer hier eens vorig stuurprogramma of stuurprogramma bijwerken.
 
Ok. we gaan eens trachten u te helpen. Ik weet niet of het gaat lukken, maar.....

1° uninstall de drivers en software van je kaart.
2° terug opstarten.
3° Standaard VGA driver door windows laten installeren.
4° terug opstarten
5° Originele driver van uw kaart terug installeren. daarna de update's van uw kaart installeren.

Hopelijk lukt het.

succes
 
Geplaatst door maikel9
Kijk eens in rechter muisknop deze computer>eigenschappen>hardware>apparaatbeheer>zoek hier je videokaart eens op>rechter muisklik erop>eigenschappen>stuurprogramma>probeer hier eens vorig stuurprogramma of stuurprogramma bijwerken.

geprobeerd, maar er opent geen schermpje/de computer loopt een beetje vast.
misschien een sys bestand zien te verkrijgen en dan verplaatsen in c:\windows\system32\drivers ??
 
Geplaatst door vanzwam
Ok. we gaan eens trachten u te helpen. Ik weet niet of het gaat lukken, maar.....

1° uninstall de drivers en software van je kaart.
2° terug opstarten.
3° Standaard VGA driver door windows laten installeren.
4° terug opstarten
5° Originele driver van uw kaart terug installeren. daarna de update's van uw kaart installeren.

Hopelijk lukt het.

succes

kan dat wel? de driver zomaar uninstallen?
 
Geplaatst door karlo_luiten


kan dat wel? de driver zomaar uninstallen?

JA. Maar zorg er wel voor dat je de origele drivers daar ook bij de hand hebt.
 
Geplaatst door vanzwam


JA. Maar zorg er wel voor dat je de origele drivers daar ook bij de hand hebt.

ik heb het installatiepakket van NVidia wel, maar het installeren lukt niet, dus ik durf niet echt het stuurprogramma te verwijderen...
 
Nu ja, dat is aan u om te beslissen. Als het echt,maar dan echt fout loopt, hou je een resolutie van 640X468 en 16 kleuren. En dan kan je nog altijd de drivers installeren. Het natuurlijk wel zo, NVidia en Win botsen nogal eens, maar ik zie geen andere mogelijkheid.
 
Soms moet je een risico nemen en je kunt toch niet altijd in veilige modus blijven klooien.
 
Geplaatst door karlo_luiten
het lukt me niet :(

ik hoop dat het jullie lukt, ik ben al de hele dag bezig...

Bij mij is het gisteren zeker gelukt. Heb, daar, juist hetzelfde gedaan, dat ik u voorstelde. Was wel win 98, maar dat speelt geen piano. Dus aan u de beslising. Ik kan het niet van hier herstellen.
 
Probeer het eens met de Detonator op de site van Nvidia.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan