Help! Een belangrijke map is ineens helemaal leeg!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jovis

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2008
Berichten
139
Een map met belangrijke gegevens blijkt ineens helemaal leeg te zijn.
Kan ik ze nog terughalen?
Ik heb een backup van een paar weken geleden teruggezet, maar de recente gegevens ontbreken en die heb ik hard nodig.
 
Als je Systeem Herstel al hebt geprobeerd denk ik dat je pech hebt... ik kan geen reden bedenken waarom zoiets nou zou worden verwijdert. heb je misschien kinderen aan de PC gehad die het misschien hebben verwijdert. Heb je misschien al in je prullenbak gekeken.
 
Ik heb systeemherstel niet geprobeerd, maar dat zou ik kunnen doen. Systeemherstel werkt alleen voor de systeemschijf (c). Misschien wordt de map ineens niet aangestuurd door Windows (xp).
Ik heb geen kinderen in huis, die aan mijn PC kunnen knoeien en in de prullenbak zitten de missende gegevens ook niet.
Ik durf de PC niet te gebruiken omdat ik vrees de missende bestanden te overschrijven.
Dat is misschien al gebeurd door het terugzetten van de gegevens uit de oude backup.
 
ik zou vrezen voor het ergste. Waren het erg belangrijke gegevens?
 
Ja, gegevens waaraan ik de laatste tijd met heel veel inspanning had zitten werken.
Systeemherstel heeft niets geholpen. Er zat een controlepunt van vanochtend op, dus dat zou mooi geweest zijn.
Weet jij of iemand anders echt geen raad?
 
Ik zou het echt niet weten. Geef niet op en blijf doorzoeken naar een antwoord
 
Kijk ook even hier

Met de aantekening dat als de partitie waar je nu die bestanden kwijt bent als NTFS is geformatteerd je ipv. "GetDataBack for FAT" natuurlijk "GetDataBack for NTFS" moet lezen.

@pilootnour5: Dankzij jouw suggestie van Systeemherstel te gebruiken is er een kans dat bestanden die nog te redden zouden zijn zijn overschreven door het teruggezette herstelpunt. Herstelpunten doen niets met gebruikersbestanden, alleen met systeembestanden, vandaar dat Systeemherstel geen nut heeft hier.

Succes,

Tijs.
 
Ik heb ze terug! En heel erg bedankt voor het serieuze meedenken.
De bestanden uit de map waren naar een totaal andere map (die ik bijna nooit gebruik) verplaatst. Hoe kan zoiets.....
Ik kwam er achter door de suggestie van Lex Recuva te gebruiken. Daar stonden een aantal bestanden die ik vandaag gemaakt en weer gedeleted had, maar volgens Recuva in de map 'My Album' hadden gestaan. Dat kon niet. Maar toen ik in die map ging kijken stond daar alles wat ik miste!
Dit hele verhaal speelde zich af op de d-schijf, waar systeemherstel normaliter niet komt (die zet het systeem op de c-schijf terug), dus van systeemherstel had ik geen hoge verwachtingen. Maar alles was te proberen.
Nogmaals allen heel erg bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan