Help! Een laptop kopen, maar welke?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moonlight8

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2014
Hallo,
Ik wil graag een Laptop gaan kopen omdat ik voor een tijdje naar het buitenland ga. Ik wil er graag een ingebouwde webcam en microfoon in hebben zitten zodat ik kan skypen met het thuisfront. Verder wil ik er een film op kunnen kijken, een spelletje op kunnen doen en er met word op kunnen schrijven(bezig een boek te schrijven) en natuurlijk wil ik er goed mee op internet kunnen om mijn mail en FB in de gaten te kunnen houden. Mijn voorkeur gaat uit naar een qwerty toetsenbord. Het liefst zou ik rond de 300 euro uitgeven maar ik heb al een beetje rondgekeken en heb het idee dat dat niet haalbaar is en ik vind kwaliteit toch belangrijker dan de prijs maar het moet zeker niet meer dan 500 euro gaan kosten. Ik heb niet echt veel verstand van laptops dus ik weet niet waar ik nou precies op moet letten, welke merken goed/slecht zijn en welke informatie op internet ik moet geloven.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, misschien wat laptops kunnen aanbevelen maar alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt!

wat voor spelletjes wil je gaan spelen?

ik heb even gekeken en heb een paar laptops voor je gevonden

hp ---> link
lenevo---> link
asus --->link

de hp heeft de beste videokaart van de drie maar weer ook de zwakste processor
de lenevo heeft weer een minder krachtige videokaart maar wel weer de sterkste processor
en de asus zit er met de processor net tussen in qua processor de videokaart is even sterk als die van de lenevo
ik heb voor laptops gekozen met minimaal een resolutie van 1600x900, omdat wat daar onder is niet zo fijn is vind ik persoonlijk

Laatst bewerkt:
ik denk dat het voornamelijk van die FB spelletjes zullen zijn... ik speel thuis wel andere games zoals MOH maar dat is niet echt een vereiste voor de laptop...

oh oke dan zullen alle 3 de laptop wel aan jouw eisen voldoen overigens nog iets wat ik was vergeten te melden de lenevo heeft 4gb ram de asus 6gb en de hp 8gb

ik had zelf naar de HP 15 r021nd zitten kijken. Ik zie dat de laptops die jij hebt genoemd idd beter zijn. Kun je ook uitleggen waarom ik dat nodig heb? En wat is belangrijker om naar te kijken, de videokaart of de processor? Ik zie de cijfertjes staan maar ik heb geen idee wat dat in de praktijk betekent.

de laptop die jij voorstelt heeft wel een minder krachtige processor, omdat het een ultrabook is handig om mee te nemen onderweg omdat ze zeer licht zijn maar hij is wel minder krachtig ik denk dat het in jouw geval wel aan jouw eisen voldoet

Ik koop zelf hier mijn 2e hands laptops en ze hebben nu een mooie 12 inch Dell Latitude E6230, minder dan 2 kg.
http://www.laptopcentrale.nl/product/534/+Dell+Latitude+E6230+-+Gebruikt.html
Review: http://www.notebookcheck.nl/Testrapport-Dell-Latitude-E6230-Notebook.84237.0.html

Ik heb goede ervaringen met deze webwinkel.

Net als de andere kleine laptops die je op het oog had, zullen ze geen toppers zijn in spelletjes, de i5 lijken me ongeveer gelijk, alleen je krijgt er een SSD voor die prijs (adviesprijs was ca 1800 euro...) ... en een metalen frame, dus veel steviger dan de plastic varianten v/d andere merken.

Ik vind 2e hands geen geen probleem, er zit een jaar garantie op (aftersales is ok bij die winkel is mijn ervaring) dus het is aan je eigen keuze/smaak, etc...

Reviews vd winkel:
http://tweakers.net/shopreview/8593/laptopcentrale/shopreviews/

Zal ook niet supersnel zijn, geen SSD... als je geluk hebt.. dan heb je er wel een leuke aan. Het blijft Medion.

CPU Medion
http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Pentium+2020M+@+2.40GHz&id=1855

Intel Pentium 2020M @ 2.40GHz + Compare
Average CPU Mark 2315
Description: Clockspeed: 2.4 GHz, No of Cores: 2, Max TDP: 35 W
Other names: Intel(R) Pentium(R) CPU 2020M @ 2.40GHz
CPU Launched: Q1 2013

CPU Dell Laptopcentrale
http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core+i5-3320M+@+2.60GHz&id=817
Intel Core i5-3320M @ 2.60GHz + Compare
Average CPU Mark 4028
Description: Socket: BGA1023, Clockspeed: 2.6 GHz, Turbo Speed: 3.3 GHz, No of Cores: 2 (2 logical cores per physical), Max TDP: 35 W
Other names: Intel(R) Core(TM) i5-3320M CPU @ 2.60GHz
CPU Launched: Q2 2012

Ergo... de 2e hands Dell is nog sneller dan deze nieuwe Medion....
De Medion is wellicht daardoor wel wat zuiniger met zijn speciale mobiele CPU.

dat die benchmark veel hoger uitkomt dat verbaast me niet zoveel nieuwere generatie i5 tegen een pentium processor :P

Dat Medion die Pentium er nog durft in te zetten.... zegt al genoeg....

de HP die je hier noemde is nu niet meer leverbaar... zou deze HP (HP Pavilion 17-f040nd) ook goed zijn?

wat voor spelletjes wil je gaan spelen?
ik heb even gekeken en heb een paar laptops voor je gevonden
hp ---> link
lenevo---> link
asus --->link
de hp heeft de beste videokaart van de drie maar weer ook de zwakste processor
de lenevo heeft weer een minder krachtige videokaart maar wel weer de sterkste processor
en de asus zit er met de processor net tussen in qua processor de videokaart is even sterk als die van de lenevo
ik heb voor laptops gekozen met minimaal een resolutie van 1600x900, omdat wat daar onder is niet zo fijn is vind ik persoonlijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan