Help.....een melding van Ace edata security management

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edith123

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2007
Berichten
69
Help.....een melding van Acer edata security management

Hallo,

De laatste dagen krijg ik steeds de volgende melding:
Acer edata Security Mangement werkt niet goed meer, start de pc opnieuw op, werkt het hierna nog niet naar behoren installeer edata dan opnieuw.

Pc opnieuw opgestart maar de melding blijft om de zoveel tijd komen.

Mijn vraag is nu, wat doet dat programma precies, ik merk nl niet dat er iets niet zou werken.

Mijn volgende vraag is, waar kan ik dat opnieuw installeren?

Ik heb een Acer M1600-AE71, met Vista Home Premium.

Alvast bedankt voor het lezen :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Hoi :)

Op internet kwam ik het volgende tegen http://www.acer-euro.com/et/nl/eDataSecurity.htm wat het programma precies doet.

Zelf heb ik ook een acer pc met daarop ook edata security management. Ook die vloog om de haverklap eruit met het bericht dat het niet juist werkte. Zelf heb ik edata uitgevinkt bij het opstarten zodat het programma niet meestart, dat is inmiddels paar maanden geleden, en heb nog steeds geen problemen ondervonden.

Echter, wil je liever wel dit programma blijven gebruiken, dan zou je een mailtje kunnen sturen naar acer met je probleem :)

succes !
 
Hoi :)

Op internet kwam ik het volgende tegen http://www.acer-euro.com/et/nl/eDataSecurity.htm wat het programma precies doet.

Zelf heb ik ook een acer pc met daarop ook edata security management. Ook die vloog om de haverklap eruit met het bericht dat het niet juist werkte. Zelf heb ik edata uitgevinkt bij het opstarten zodat het programma niet meestart, dat is inmiddels paar maanden geleden, en heb nog steeds geen problemen ondervonden.

Echter, wil je liever wel dit programma blijven gebruiken, dan zou je een mailtje kunnen sturen naar acer met je probleem :)

succes !

Hoi Borrelnoot.....hmmm krijg spontaan trek in nootjes haha.

Bedankt voor je reactie.
Ik heb al geprobeerd een mail te sturen naar Acer, maar wanneer ik daar het serie nummer ( erg lang, en verplicht) invul, krijg ik de melding dat deze niet klopt :shocked:

Ga nu jou oplossing maar doen, uitvinken dus. Ik heb een Norton antivirus dus zoveel kan er niet gebeuren lijkt me? :eek:

Nogmaals bedankt :thumb:

Groetjes en fijne avond,
Edith
 
Acer edata security management staat helemaal los van norton, dus als je deze uitschakeld blijft norton gewoon werken.

dit is trouwens uit te schakelen via msconfig ( naar startmenu, en dan onderaan bij zoekopdracht starten " msconfig " invullen, en dan enter. ) bij tabblad services heb ik het volgende uitgevinkt:

-eperformance service
-edsservice.exe
-erecoveryservice

bij tabblad opstarten deze:
- edatasecurity

mocht je hierna problemen ondervinden, dan kan je via dezelfde weg ook deze bestanden weer aanvinken, dan lopen ze gewoon weer mee zodra jij de pc opnieuw opstart. Maar zelf heb ik er geen problemen mee gehad :)

succes :D
 
Hoi Borrelnoot,

Ik heb hem gisteren via taakbeheer, en dan het tabblad processen, en vervolgens proces beeindigen gedaan. En dan alleen edata security.
Begrijp nu uit je verhaal dat dit niet de goede manier is :eek:

Moet zeggen dat ik tot nu toe geen last meer van die melding heb.

Wil je me nog even laten weten of hetgeen wat ik nu heb gedaan ook voldoende is? Ben een soort leek wat pc's betreft, het blijft toch het verhaal ik kom van venus en die pc duidelijk van mars haha.

Groetjes,
Edith
 
via taakbeheer kan het ook, alleen dan start het edata management de volgende keer gewoon weer op zodra je de pc opstart. Via msconfig kan je het definitief uitschakelen ( of later dus inschakelen mocht je problemen krijgen daardoor ). Maar als je nu geen problemen hebt ermee zou ik het zo laten. Mocht je alsnog die melding krijgen, zou je hetgene kunnen uitvoeren wat ik in mn eerdere post heb beschreven :)

het is bij mij een paar maanden geleden dat ik hetzelfde bij mijn acer pc heb gedaan, en tot zoverre geen problemen mee gehad, alles werkt normaal, updaten van alles gaat ook prima.

hoop dat het lukt :)

succes! :thumb:
 
Hoi :D

Okay ik kijk het even aan, en mocht die melding weer komen ga ik het uitvinken op de manier zoals jij beschreven hebt. :thumb:

( heb het voor de zekerheid even uitgeprint :D )

Heel erg bedankt in ieder geval.

Groetjes,
Edith
 
geen probleem hoor ;)

hoor het vanzelf wel of het gelukt is :D

groetjes
 
niet te geloven ik schrijf net dat die melding niet meer komt en je mag 1 keer raden hahaha. :confused:

Ik moet nu zo weg, dus morgen ga ik het doen zoals je beschreven hebt. Laat het je morgen nog even weten of het is gelukt :rolleyes:

Groetjes en een fijne avond. :D
 
Hoi Borrelnoot, :D

Ik heb nu net gedaan wat jij had beschreven, omdat de melding steeds terug kwam.

Alleen na het opnieuw opstarten krijg ik nu een melding dat er sommige programma's geblokkeerd worden, ik heb even gekeken en het gaat om het programma:
Acer eAP launch Tool. ( zegt mij als leek natuurlijk totaal niets dat begrijp je haha)

Kan dit kwaad, of moet ik nog iets anders doen. Waarschijnlijk blijf ik nu elke keer deze melding zien ( staat ook onderin met een rood ding in het scherm) Pffff rood ding wat een geweldige "pc taal" heb ik toch haha. :eek:

Groetjes,
Edith
 
het is tenminste wel duidelijke taal :D

maar ik weet wat je bedoelt, neem aan dat het om het volgende icoon gaat rechtsonder:

zxtwyh.jpg


1. klik erop met je rechtermuisknop
2. klik op geblokkeerd programma uitvoeren
3. klik op hulpprogramma voor systeemconfiguratie

je krijgt dan dit bericht ( dit is een voorbeeldje van windows xp, maar bij vista krijg je hem ook):

f_msconfigm_028b2fe.jpg


4. zet een vinkje bij " dit bericht in het vervolg niet meer weergeven... " , en klik vervolgens op OK.

5. Het icoon verdwijnt dan en je krijgt niet steeds het bericht bij opstarten.

succes :)
 
:thumb::thumb::thumb:

en ik ben weer zo blij als een kind :D

Het ziet er nu normaal uit, schermpje is weg.....klasse :thumb:

Denk dat we elkaar nog wel eens tegenkomen want "deze leek" zal wel tegen meer probleempjes aanlopen :eek: haha

heel erg bedankt, en een fijne avond :D
 
Goed om te lezen :D

Waar helpmij al niet goed voor is. Wens je veel succes en plezier met je pc :thumb:


fijne avond nog ;)
 
Bedankt Borrelnoot voor de duidelijke uitleg had ook al lang hetzelfde probleem met de foutmelding,en yes het werkt
 
Let de volgende keer op de datum van het topic waar je in reageert. Dit topic is al een aantal jaren oud, om die reden gaat er dan ook een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan