Help..een moderator, o nee een update probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

wvm

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2006
Berichten
302
Hallo,

Tik dit stukje, voor mijn vriendin, die het zelf niet meer kan tikken.

Computer gecrashed.

En wel na het installeren van updates van microsoft.

crash on line team van microsoft gaf als antwoord na opsturen van dingen :
dat computer gecrashed was op stuurprogramma van videokaart.

Nu wilde zij XP opnieuw installeren.

Computer vroeg om installatie cd - rom

Toen werd activereringscode gevraagd.

Ze tikte het netjes in.

En iedere keer wordt er gezegd.........wordt niet geaccepteerd.

Ze is ten einde raad.

Is er iemand die een suggestie,of wat nog mooier is.........DE OPLOSSING....heeft.

Dat zou mooi zijn, als ik haar dat kan mededelen.

Alvast bedankt voor lezen en meedenken...
 
Geen idee wat je met activeringscode bedoelt, maar bij de installatie heb je alleen de cd-key nodig. Die kan er ongeveer als volgt uitzien:

xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx

Let ook op dat je de juiste cd-key bij de juiste variant van XP gebruikt, dus niet een XP Home code proberen bij een XP Professional en andersom.

Succes,

Tijs.
 
Denk dat daar ook activeringscode mee bedoeld wordt.

Tis wat erop strookje staat op doos va cd rom, zal ik maar zeggen.

En voor zover ik weet heeft zij maar een XP.

Ze heeft meerdere malen nummer ingetikt...........omdat ze dacht, heb ik iets verkeerd getikt.....maar steeds die mededeling......wordt niet geaccepteerd.
 
Het spijt me te moeten zeggen, maar je vorige post bevatte geen enkele aanleiding om je nu wat meer tips te kunnen geven.
Ga dus bij je vriendin te rade, laat haar haar boekjes lezen die bij de computer zaten, en kijk na of ze nu wel of niet XP Home of XP Professional op haar computer moet hebben of dat ze eigenlijk alleen maar recht heeft op bijv. Windows ME.
Kijk ook na of de code die zij gebruikt overeenkomt met het format dat ik gegeven heb:
5 keer 5 getallen & cijfers (gemixed), met een streepje tussen elk blok.

Tijs.
 
Ze heeft maar een vorm van XP.

En die heeft ze er al opgehad. Het betreft een herinstallatie.

Dus kan ze toch niet de verkeerde willen activeren????
 
Nogmaals: Praten we hier over activatie (dat is vér na het invullen van de CD-key), of over het installeren, waarbij de cd-key gevraagd wordt en het proces wordt gestopt omdat de CD-key niet klopt????

Gaat het over activeren, kan ook gewoon gekozen worden dat in een later stadium te doen. Je hebt 30 dagen om te activeren, met de keuze dit via Internet of via telefoon te doen (gratis nummer).

Tijs.
 
Het gaat hier om het feit, dat het gevraagd wordt bij installeren.

Dan niet geaccepteerd wordt...en vervolgens installatie gestopt wordt.

Dus, het eerste geval,waar je het over hebt.
 
Ok, de vraagstelling lijkt nu duidelijk: De cd-key klopt niet op de een of andere manier.

We kunnen hier geen codes beschikbaar gaan stellen. En of die cd-key wel of niet klopt, dat kunnen we vanhieruit ook niet nagaan, noch of die goed is ingeklopt, noch of de installatie wel van de XP versie is waar de cd-key op van toepassing is...

Het enige wat dus overblijft is op een rijtje te zetten wat na te kijken:
1. Kijk na in de brochure, het bijgeleverde boekje en/of factuur of XP Home of XP Professional was bijgeleverd als licentie.
2. Kijk na of je een overeenkomstige CD gebruikt bij de installatie. Dus:
a indien bij 1. XP Home: of bij de installatie ook een XP Home installatieCD gebruikt wordt.
b indien bij 1. XP Professional: of bij de installatie ook een XP Professional installatieCD gebruikt wordt.
3. Of de gebruikte CD-code wel van de juiste soort is: xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx
Staat vaak op de systeemkast op een sticker met certificaat van echtheid.

Bel desnoods de leverancier/helpdesk op om klaarheid te krijgen in bovenstaande zaken.

Succes,

Tijs.
 
Bedankt voor het meedenken en reageren.

Maar deze opties zijn al in praktijk gebracht.

Op laatste na, de helpdesk van de computer zelf,....die wordt nog geraadpleegd.
 
of te wel, de cdkey..
al eens geprobeerd ipv een nul (0) een O (o) te typen, datzelfde heb je met de letter L en I

het lettertype dat gebruikt word geeft weleens verwarring.
 
Hallo allemaal,

Tis mijn vriendin gelukt om de comp weer draaiende te krijgen.
Tezamen met Dell - desk.
Maar ze heeft toch heel veel zelf moeten uitvinden.

Ben trots op haar.

Bedankt allemaal voor het meedenken.

:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan