Help een virus ... of?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bamekipa

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Ik ben bang geinfecteerd te zijn. Vorige week vond ik al dat de pc (laptop) wat trager werd en een enkele keer viel de pc uit en startte opnieuw op met een of andere melding dat het een crash oid betrof. Die bewuste pagine was snel weer weg dus ik kon de tekst eigenlijk niet lezen. Ik dacht het met servicepack 1 (vista) op te lossen. Groot probleem die er op te zetten. Na de virusscanner te hebben uitgezet lukte het uiteindelijk toch wel, maar nu krijg ik geregeld meldingen dat er weer een prg corrupt is enz. Overigens na herinsa=talleren van de virusscanner vanaf originele cd lukte het ineens niet om de virusscanner erop te zetten. De rest lukte wel. Via internet ging ook niet. Vandaag weer geprobeerd en nu krijg ik de melding dat die cd coorupt is oid.
Geen verstand van maar het lijkt mij een vervelend virus. Op een externe harde schijf de documenten gezet. Wilde toen online een virusscanner proberen (Trend micro) maar die lukt dus ook niet. Virus zeker voor afgeschermd?

Kreeg zojuist bij de zoveelste poging de virusscanner te installeren de melding dat de installer niet werkt en de installatie dus niet kan worden uitgevoerd.

Wat nu? Alles opnieuw? Hopelijk niet

Ik begrijp je tips, maar zodra ik het internet op ga (met de laptop) dan krijg ik de melding dat internet explorer niet meer werkt. Vreemd genoeg doen bepaalde sites het dan weer wel. Bijvoorbeeld anwb of marktplaats, zommar twee geprobeerd, die lukken wel. Maar helpmij, of de sites met onlinevirusscanners geven gelijk een wazig scherm met de eerder genoemde foutmelding over explorer.
Zoals je zult begrijpen doe ik dit via een andere (vaste) pc.

Ik download de prg eerst op de andere pc en probeer ze dan via een usb op de laptop te zetten en te draaien.
Je hoort nog wel hoe dat is verlopen

installeer op de laptop dan eens firefox en kijk of je dan wel bij genoemde sites kunt komen.

Zit nu in veilige modus en draai nu dat malware prg. Ook de virusscanner (??) draait. Heeft dit overigens zin in veilige modus?
Zodra e.e.a. klaar is probeer ik firfox te downloaden en te installeren. Wel vreemd trouwens dat bijv anwb.nl en marktplaats.nl wel kunnen worden geopend en andere sites weer niet??

Vond in het antivirusprg wel een volgende melding over een proces dat schade kan toebrengen oid:

C:\...\...\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\content.IE5\Z9LH9R58\mvtapp[1].exe

Kan dat het probleem geven?

Dacht dat het probleem was opgelost maar helaas. In veilige modus gedraaid geen infecties. Opnieuw opgestart en alles zelfs de virusscanner doet het ....maar toen gebeurde weer hetzelfde als gisteren en de dagen ervoor. Crash dump oid.

Wel achter het volgende verhaaltje gekomen:

Gebeurtenis probleem: Blue Screen
aanvullende info:

BCCode: 1000007e
BCP1: C0000005
BCP2: 821FCOBC
BCP3: 88757B70
BCP4: 8875786C
OSversion: 6_0_6001
ServicePack: 1
Product: 768_1

C:\windows\minidump\min092208-03.dmp
C:\......AppData\localtemp\wer-65692-0.sysdat.xml
C:\...AppData\local\temp\werD345.tmp.version.txt

Wie o wie kan hier iets mee?
Ik kon ook online zoeken naar oplossingen, maar als ik dat doe dan stopt die link.

Geen virus! Wel wat rommel en blijkbaar teveel prg bij opstarten die met elkaar problemen gaven. Systeembeheerder van mijn werk heeft het voorlopig opgelost en met behulp van de vista cd enkele prg vervangen. Nu even afwachten. Opstarten verloopt in ieder geval al een stuk sneller dan eerst.

Ik kreeg wel na opstarten de volgende melding ... Hostproces voor windows services werkt niet meer en is gesloten. Er is een probleem opgetreden waardoor de toepassing niet goed meer werkt. U krijgt een melding als een oplossing beschikbaar is.

Ik zal nog eens zoeken wat dat betekent.

Voorlopig ga ik er vanuit dat eerder probleem is opgelost

ik zou dit nog wel even doen ( dan kom je hoogstwaarschijnlijk van die melding af)

je kan dan als titel van je topic daar doen ''infectie weg?''

link 2: http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=12 (even 3 berichte naar beneden scrollen, daar staat ''Handleiding Hijack'' die moet je even volgen

Helaas, wilde vanmiddag je advies opvolgen maar nu start de pc ineens helemaal niet meer op.
Aangezien ik hier vraag opgelost had aangegeven en het probleem nu van andere aard is heb ik de "opstartvraag" verplaatst naar "besturingssystemen" "Windows Vista" "opstarten lukt niet"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan