gebruiker14
Gebruiker
- Lid geworden
- 25 nov 2005
Hallo, ik ben zojuist nieuw in "Access land" maar wil mij hier graag in verdiepen.
Voor mijn werk ben ik opzoek naar de volgende mogelijkheden:
In Access haal ik een externe tabel binnen (koppelen) d.m.v. ODBC. Hierin staan klant-gegevens.
Nu wil ik dus een formulier maken waarin ik d.m.v. het klantnummer in te tikken/opzoeken de overige gegevens kan opvragen. Mijn idee is om het klant nummer te kunnen opzoeken in een keuzelijst met invoervak.
De tabel heet "_DE_Debiteur"
De kolom met het klantnummer heet "Debiteur-nr"
De kolommen met de overige gegevens zijn
"Naam1"
"Postadres"
"Postplaats"
Nu ben ik zelf al uren aan het tobben geweest, maar krijg het niet voorelkaar. Ik denk dat ik toch enige basis kennis mis. Ik hoop dat iemand mij op weg kan (wil) helpen.
Voor mijn werk ben ik opzoek naar de volgende mogelijkheden:
In Access haal ik een externe tabel binnen (koppelen) d.m.v. ODBC. Hierin staan klant-gegevens.
Nu wil ik dus een formulier maken waarin ik d.m.v. het klantnummer in te tikken/opzoeken de overige gegevens kan opvragen. Mijn idee is om het klant nummer te kunnen opzoeken in een keuzelijst met invoervak.
De tabel heet "_DE_Debiteur"
De kolom met het klantnummer heet "Debiteur-nr"
De kolommen met de overige gegevens zijn
"Naam1"
"Postadres"
"Postplaats"
Nu ben ik zelf al uren aan het tobben geweest, maar krijg het niet voorelkaar. Ik denk dat ik toch enige basis kennis mis. Ik hoop dat iemand mij op weg kan (wil) helpen.