Help en beginner op weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker14

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2005
Hallo, ik ben zojuist nieuw in "Access land" maar wil mij hier graag in verdiepen.

Voor mijn werk ben ik opzoek naar de volgende mogelijkheden:

In Access haal ik een externe tabel binnen (koppelen) d.m.v. ODBC. Hierin staan klant-gegevens.
Nu wil ik dus een formulier maken waarin ik d.m.v. het klantnummer in te tikken/opzoeken de overige gegevens kan opvragen. Mijn idee is om het klant nummer te kunnen opzoeken in een keuzelijst met invoervak.

De tabel heet "_DE_Debiteur"
De kolom met het klantnummer heet "Debiteur-nr"
De kolommen met de overige gegevens zijn
"Naam1"
"Postadres"
"Postplaats"

Nu ben ik zelf al uren aan het tobben geweest, maar krijg het niet voorelkaar. Ik denk dat ik toch enige basis kennis mis. Ik hoop dat iemand mij op weg kan (wil) helpen. :confused:

Hoi,

Ik heb deze link voor je gevonden. Helaas weet ik van acces alleen dat er veel mee mogelijk is.:rolleyes: LINK

Succes.

Groeten Oossie

maak een tekstvak (txt_Klantnr) het nummer invoert.
maak een keuzelijst (lst_Klant) nvoervak.
maak ook een query (qry_Klant) aan waarin je alle gegevens uit de tabel '_DE_Debiteur' die je nodig hebt stopt.
maak dan een AfterUpdate procedure aan en gooi hieronder de volgende code:
Code:
Me.lst_Klant.RowSource = "SELECT * FROM qry_Klant WHERE [Debiter-nr]  = " & Me.txt_Klantnr

ik hoop dat ik je hiermee opweg heb geholpen

Laatst bewerkt:
:D Okay, ik heb het voor elkaar.
Gewoon even met de wizzard een keuzelijst met invoervak gemaakt en bij de keuze dot's de onderste gebruikt.

Ik heb nu 2 van deze keuzelijsten met invoervak gemaakt, debiteurnummer en zoeknaam.
Nu kan ik dus een selectie maken op debiteurnummer of op zoeknaam. Alle gegevens worden dan netjes in de andere tekstvakken getoont.

Alleen loop ik tegen het volgende aan, als ik nu op de tekstvakken ga staan en vervolgens ga scrollen verspringen de tekstvakken wel, maar blijven de keuzelijsten stilstaan. Is het mogelijk om deze keuzelijsten te updaten als de tekstvakken veranderen?

keuzelijst 1: Debiteurnr
keuzelijst 2: Zoeknaam
tekstvak 1: Naam1

Het zou :thumb: zijn als iemand dit weet.

Ewoud

Ben al weer even aan het rommelen, maar euh :o dat VB gebeuren vat ik nog niet helemaal.

Als ik de keuzelijst met invoervak "Debiteurnr" heb aangemaakt (met de wizard), staat er bij de eigenschappen onder de tab "gebeurtenis" bij de regel "Na Bijwerken"
"[gebeurtenisprocedure]". Als ik dan op de drie ... klik kom ik in VB terecht. Hier staat dan het volgende:

Private Sub Debiteurnr_AfterUpdate()
    ' De record zoeken die overeenkomt met het besturingselement
    Dim rs As Object

Set rs = Me.Recordset.Clone
    rs.FindFirst "[Debiteur-nr] = " & Str(Nz(Me![Debiteurnr], 0))
    If Not rs.EOF Then Me.Bookmark = rs.Bookmark
End Sub

Hoe voeg ik nu op de juiste manier die "Afterupdate procedure" in dit geheel?

Ik heb de volgende elementen in mijn formulier:
 keuzelijst met invoervak: Debiteurnr
 keuzelijst met invoervak: Zoeknaam
 Tekstvak: Naam1

Mijn query heet: Query_DE_Debiteur en heeft de kolommen: Debiteur-nr, Zoeknaam en Naam1

Het is dus de bedoeling dat alle velden synchroon blijven

Ik hoop dat niet hele domme dingen vraag :o

Ik ben in iedergeval al op weg, dat is echt al :thumb:

Post anders ff je database.
Hou er wel rekeing mee dat er geen persoonsgegevens inzitten zoals adres en email.

Sorry voor het niet snel reageren, maar moet zo nu en dan ook eens werken...

maar,

:cool: Opgelost..... :cool:

kijk bij de afterupdate procedures....
heb een dlookup gebruikt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Perfect :thumb: , precies wat ik zocht !

Bedankt voor je tijd.

Het zijn net die dingen die je even moet weten.
Weet je misschien of er een boek of een site is waar al dit soort functies zijn beschreven?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan