'Help en ondersteunig' probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lybaert

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2007
Totaal geen idee of ik dit in het juiste topic post (denk het niet :confused:)

Eigenlijk is het totaal niet belangrijk wat ik nu post, maar wil toch even weten of ik het op kan lossen.

Ik heb in de winkel (legaal dus) Windows XP Media Center Editon gekocht, het installeren ging in het begin een beetje ***, omdat ik de drivers in het begin van de installatie niet had geladen via diskette. Maar dat is nu allemaal opgelost en de XP installatie staat er goed op.

Maar als ik nu naar 'Start' ga en dan naar 'Help en ondersteuning' dan is het bovenaan in beeld donker blauw (links zou er normaal moeten staan 'Zoeken' met daarachter een witte balk om dingen op in te tikken, en rechts zou er moeten staan 'Help en ondersteuning' met daaronder 'Windows XP Media Center'), nu staat dat er ook wel allemaal, alleen is dat in het Duits :confused:
Echter daaronder is het wel allemaal gewoon in het Nederlands, alleen de zoekfunctie bovenaan in beeld is in het Duits :confused:

Alle andere programma's die op mijn pc geinstalleerd zijn met de XP cd-rom zijn ook gewoon allemaal in het Nederlands, dus alleen de zoekfunctie van 'Help en ondersteuning' niet.

En nu ben ik een precies iemand, en kan er totaal niet tegen dat dat in het Duits staat :rolleyes:

Ik heb dezelfde XP nu al 3 keer geinstalleerd, de 1e en 2e installatie was niet helemaal goed gegaan omdat ik dus de juiste HDD drivers niet had, toen was de zoekfunctie in Help en ondersteuning ook al in het Duits bij beide installaties, dus XP opnieuw installeren zal niet helpen, en dat zie ik ook totaal niet zitten.

Haha, nu denken jullie misschien waar maak je je druk om ... maar toch :D
Hoe krijg ik de Help en ondersteunig functie bovenaan in beeld in het Nederlands, iemand een idee ?

Ik vermoed dat enkele bestanden op je systeem in de duitse taal zijn gesteld.

Probeer eens het volgende: Zoek deze bestanden individueel op in je Windows map, zie de lijst in welke submap precies, klik er rechts op, en kijk bij tabblad Versie, en daar weer op Taal klikken (zie bijlage voor een voorbeeld). Kijk of ergens de taal Duits is ingesteld.

in APPPATCH submap:

ACGENRAL.DLL

in PCHEALTH\HELPCTR\BINARIES submap:

HELPHOST.EXE

in SYSTEM32 submap:

ADVAPI32.DLL
CLBCATQ.DLL
COMCTL32.DLL
COMRES.DLL
CRYPT32.DLL
DNSAPI.DLL
GDI32.DLL
HNETCFG.DLL
IMM32.DLL
IPHLPAPI.DLL
KERNEL32.DLL
LPK.DLL
MLANG.DLL
MSACM32.DLL
MSASN1.DLL
MSCTF.DLL
MSI.DLL
MSV1_0.DLL
MSVCRT.DLL
MSWSOCK.DLL
MSXML3.DLL
NETAPI32.DLL
NTDLL.DLL
OLE32.DLL
OLEAUT32.DLL
RASADHLP.DLL
RASAPI32.DLL
RASMAN.DLL
RPCRT4.DLL
RSAENH.DLL
RTUTILS.DLL
SECUR32.DLL
SENSAPI.DLL
SERWVDRV.DLL
SHELL32.DLL
SHIMENG.DLL
SHLWAPI.DLL
SXS.DLL
SYNCOR11.DLL
TAPI32.DLL
UMDMXFRM.DLL
URLMON.DLL
USER32.DLL
USERENV.DLL
USP10.DLL
UXTHEME.DLL
VERSION.DLL
WININET.DLL
WINMM.DLL
WS2_32.DLL
WS2HELP.DLL
WSHTCPIP.DLL
WSOCK32.DLL
XPSP2RES.DLL

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• taalinstelling-van-dll.JPG
    taalinstelling-van-dll.JPG
    30,9 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt voor je reactie !

Ik heb alles gecontroleerd (duurde wel ff :D), en overal staat er gewoon óf Nederlands óf Engels ingesteld.

Alleen het volgende bestand heb ik niet kunnen vinden:
- syncor11.dll

En bij deze 2 bestanden stond er 'Taalonafhankelijk' als ik op Taal klikte:
- msi.ddl
- msxml3.dll

Die syncor11.dll kan genegeerd worden, is nl. onderdeel van mijn Soundmax driver installatie.

Verder heb ik nu even geen tips meer... Kom ik op iets om te onderzoeken, dan hoor je het meteen.

Hopelijk heeft in de tussentijd iemand anders nog een tip voor je.

Tijs.

Oke, toch bedankt !

Ik heb het vermoeden dat dat misschien een foutje is op de XP cd-rom.

Je kunt natuurlijk altijd proberen: Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow
(Wel de XP cd met het juiste Service Pack geïntegreerd in de juiste taal in de buurt houden).
Wellicht komt daarna alles wél goed te staan.

Succes,

Tijs.

Ik heb even een print screen gemaakt, nu zien jullie precies wat ik bedoel:
helpenondersteuningtm8.png

Doe, voor de zekerheid, even de volgende zaken, via plakken in Start -> Uitvoeren:

regsvr32.exe RPCRT4.dll
regsvr32.exe ole32.dll
regsvr32.exe OLEAUT32.dll
regsvr32.exe SHELL32.dll
regsvr32.exe USERENV.dll
regsvr32.exe CLBCATQ.DLL
regsvr32.exe msi.dll
regsvr32.exe rsaenh.dll
regsvr32.exe urlmon.dll
regsvr32.exe hnetcfg.dll
regsvr32.exe msxml3.dll
regsvr32.exe MSCTF.dll
regsvr32.exe mlang.dll

Die commando's moeten allen een positieve terugemelding geven. Indien niet, dan zeker die sfc /scannow uitvoeren.

Tijs.

Ik heb de vraag voor je verplaatst. Nieuwe mail bevat links naar de nieuwe plaats.:)

Doe, voor de zekerheid, even de volgende zaken, via plakken in Start -> Uitvoeren:

regsvr32.exe RPCRT4.dll
regsvr32.exe ole32.dll
regsvr32.exe OLEAUT32.dll
regsvr32.exe SHELL32.dll
regsvr32.exe USERENV.dll
regsvr32.exe CLBCATQ.DLL
regsvr32.exe msi.dll
regsvr32.exe rsaenh.dll
regsvr32.exe urlmon.dll
regsvr32.exe hnetcfg.dll
regsvr32.exe msxml3.dll
regsvr32.exe MSCTF.dll
regsvr32.exe mlang.dll

Die commando's moeten allen een positieve terugemelding geven. Indien niet, dan zeker die sfc /scannow uitvoeren.

Tijs.
^ Is gebeurt, bij allemaal krijg ik een melding terug met 'geslaagd' in de melding, dus dat zal dan wel goed zijn :)

Je kunt natuurlijk altijd proberen: Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow
(Wel de XP cd met het juiste Service Pack geïntegreerd in de juiste taal in de buurt houden).
Wellicht komt daarna alles wél goed te staan.

Succes,

Tijs.
Als ik dat doe, installeert hij 'Help en ondersteuning' dan opnieuw ofzo ?
Omdat je zegt houd de XP cd in de buurt.

Het is niet meer nodig !
Gister avond tijdens het afsluiten van mijn pc installeerde hij (automatische) updates, en vandaag keek ik nog eens terug in Help en ondersteuning en kwam ik tot de ontdekking dat de zoekfunctie nu wel gewoon in het Nederlands is, zal dan toch wel aan de updates liggen dat mijn probleem nu opgelost is :D

Fijn:) Klik je dan even rechts onderaan op 'de vraag is opgelost'? :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan