Help externe harde schijf niet groot genoeg? HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.

carozine

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2009
Ik heb gisteren een externe harde schijf gekocht van 350 GB.
Nu dacht ik mijn hele systeem wel te kunnen back-upen via buroaccessoires-> systeemwerkset->backup.

Krijg ik dus een melding dat mijn externe harde schijf niet groot genoeg is. "Er is onvoldoende schijfruimte beschikbaar., of het bak-up bestand (bkf) is te groot voor het opgegeven station. Wanneer het station met FAT32 is geformateerd, is de maximale grootte voor het back-up bestand beperkt tot 4 GB".

Ik heb zelf nog even mijn laptop nagekeken en deze verbruikt geen 350 GB. En waarom die melding tot 4 GB?
Wie kan mij een tip geven hoe ik wel mijn hele computer bestand kan back-upen.

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken. Dank Dank!!!!

Beste mrmusi,

Bedankt voor je antwoord, ik heb na aanleiding van de uitleg gekeken naar o.a mijn c schijf maar dit bestandsysteem is al NTFS. Dus geen FAT32.
Kan ik nog verder iets doen???

Nogmaals dank!

Het gaat toch om je externe harde schijf!!
Die moet dus van Fat32 naar NTFS!

Ohw Ok Mario en mrmusic,

Ja inderdaad mijn externe harde schijf is FAT32. Sowwy :confused: ben niet zo erg snugger met computers. Dat blijkt wel.

Ik laat weten of het is gelukt.

Nogmaals dankt voor de snelle reactie.

Eh nu krijg ik dat zwarte schermpje (voor het converteren) en er staat 'Voer het huidige volumenaam in voor station F:"
Wat moet ik hier achteraan invullen???

De naam zoals de externe harde schijf wordt aangegeven

De naam die deze schijf nu heeft (bijvoorbeeld data).

Kijk hiervoor bij deze computer hoe de schijf heet.

Het volgende gedaan krijg ik het zwarte schermpje:

Het type bestandsysteem is FAT32.
Voer de huidige volumenaam in voor station F: FREECOM HDD
Het volgnummer is 13FZ-363c
Controleren van bestanden en mappen...
De bestanden en mappen zijn gecontroleerd.
Windows heeft fouten op de schijf gevonden,
maar zal de fouten niet herstellen omdat de schijfcontrole werd uitgevoerd
zonder de parameters /f (fix).
Verloren ketens omzetten in bestanden (J/N)?"

Nu heb ik eenmaal ja en eenmaal nee geantwoord. Ook de computer weer opgestart maar de F schijf is nog steeds FAT32.

Oef oef

Ja die stonden er al op. Namelijk MAC PC en START MAC en START PC

Klik rechts op de externe harde schijf en kies dan voor eigenschappen. Daarna tabblad extra.

Bij foutcontrole klik je op "nu controleren" en in het nieuwe venster vink je beide opties aan en laat de schijf naar fouten scannen.

Hoi Mario,

Zo te zien duurt het nog wel even de schijfcontrole. Als deze gedaan is kan ik dan een volgende stap nemen?

Ik wil je nog wel alvast erg hartelijk danken voor alle moeite die je hebt genomen.

Groetjes,

Caroline

Als dat klaar is kun je weer converteren naar NTFS.

Dank je wel Mario en Mrmusic,

Ik krijg nu dan wel geen melding meer dat de schijf vol zit......Yeh
Maar nog wel een melding dat ik een discette moet plaatsen, dat het niet gelukt is.
Er staat nu wel op mijn externe harde schijf een back up bestand van windows met heel wat KB's.
Nu hoop ik maar mijn computer kaduk gaat dat ik deze back up best kan gebruiken om mijn bestanden terug te plaatsen.

Nogmaals dank, Jullie verdienen een :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan