Help: geen geluid meer op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
hahah dank je , voel me wel dom hoor als het om problemen met de laptop gaat.

ik maak gebruik van windows 7
als ik naar hardware en geluiden ga zie een scherm met
apparaten en printers
automatisch afspelen
geluid
energiebeheer
beeldscherm
windows mobiliteitscentrum

als ik dan op geluid klik krijg ik hetzelfde schermpje weer te zien dat er geen audioapparaten zijn geinstalleerd

'k heb even een printscreen opgezocht.

In z'n algemeenheid zou ik voor je probleem kijken bij Apparaatbeheer/Apparaten en Printers/ev. Probleemoplossing.

Maar... heb je veel programma's draaien op je laptop? Veel geïnstalleerd?
Het blijkt een taai probleem te zijn en ik zou, denk ik, toch voor een verse install gaan.
Ná backup van bestanden... (ook mail).

Mocht je kiezen voor herstel van je laptop:

Uw computer herstellen
vanaf het herstelgebied
* Op modellen met de ASSIST-knop
1 Druk op de knop ASSIST terwijl uw computer
op het punt staat VAIO Care Rescue te
starten.
2 Klik op Herstelwizard starten.
Voor een aangepast herstel selecteert u Extra
in plaats van Herstelwizard starten en klikt
u op Wizard voor geavanceerd herstel
starten.
3 Volg de instructies op het scherm op.
* Op modellen zonder de ASSIST-knop
1 Zet uw computer aan en druk een aantal
maal op F10 voordat het VAIO-logo
verdwijnt.
Druk op Enter als het venster Opstartopties
bewerken verschijnt.
2 Selecteer Herstelwizard starten.
in plaats van Herstelwizard starten en klikt
u op Wizard voor geavanceerd herstel
starten.
3 Volg de instructies op het scherm op.
Herstelmedia maken De computer herstellen

Uw computer herstellen
vanaf Herstelmedia
1 Als uw computer niet is uitgerust met een
ingebouwd optisch station, sluit u een extern
optisch station (niet meegeleverd) aan op de
computer en op een stopcontact.
2 Plaats de eerste van de Herstelmedia in het
optische station terwijl de computer in de
normale stand staat, schakel de computer uit
en schakel hem weer in.
3 Als u het externe optische station gebruikt,
drukt u een aantal op de knop F11 voordat
het VAIO-logo verdwijnt.
Het venster Windows Opstartbeheer wordt
geopend.
4 Druk op de toets [pijl omhoog] of [pijl omlaag] om Start VAIO Care
Rescue te selecteren en druk op Enter.
5 Selecteer Herstelwizard starten.
in plaats van Herstelwizard starten en klikt u
op Wizard voor geavanceerd herstel starten.
6 Volg de instructies op het scherm op.

Laatst bewerkt:
Hoi chopra, bedankt voor de uitleg. Sorry dat ik zo laat reageer maar ben net thuis van werk.

Ik zal de stappen doornemen en hoop dan dat ik gewoon weer geluid heb :)
Nogmaals bedankt dat je hier de tijd voor heb genomen.

Hallo Meisje35
Klik op de windows startknop en type in de zoekbalk msconfig
Klik op tabbladje services
Controleer daar eens of Windows audio aangevinkt is.
Doe dit ook eens:
Rechtsklik op het geluidsicoontje in de taakbalk
Klik bij afspeelapparaten, wat staat daar aangevinkt?

Laatst bewerkt:
Nogmaals bedankt dat je hier de tijd voor heb genomen.
Een welkome afwisseling omdat ik met een blessure thuis zit :rolleyes:

@ Seniorke: het punt is juist dat er geen hardware gevonden wordt. Dus drivers en services zijn mogelijk wel op orde en actief, maar het apparaat wordt eenvoudigweg niet gevonden.

@Chopra, dat is wat minder dat je thuis zit met een blessure
@ seniorke, zoals chopra hierboven aangeeft. Alles staat goed maar heb steeds de melding dat er geen apparaten zijn geinstalleerd voor geluidsweergave.

Ik heb nu iemand gevonden die dit weeknd er naar gaat kijken dus hopelijk wordt het opgelost.

Meisje35, de geluidskaart in apparaatbeheer verwijderen. Daarna de laptop heropstarten, en dan zul je te zien krijgen onderaan in beeld. Nieuwe hardware gevonden , stuurprogramma's worden geïnstalleerd. En kijk ook eens voor alle zekerheid of deze niet uitgeschakeld staat.

Laatst bewerkt:
Inderdaad. Als je de thread geheel doorleest zie je dat dit allemaal al geprobeerd is.

Ach Meisje, even onthaasten is wel 'ns goed voor me... ;)

Hoop dat je dit weekend tot een oplossing van je probleem komt. :thumb:

Het is helaas niet gelukt. Ik had het naar een pc monteur gebracht en hij heeft alles geprobeerd. Dacht dus dat een herinstallatie ook wel zou helpen maar dat lukte ook niet. Wat ik dus ook niet wist was dat mijn usb poorten het ook niet meer deden. Ze hebben zelf naar de printplaat gekeken maar daar zag alles er goed uit.
Volgens hem is er iets mis in de southbridge....maar dit gaat nogal veel kosten zegt hij aangezien men daar heel voorzichtig mee moet zijn. En geen garantie dat het wordt opgelost. Ben de eerste bij wie hij dit probleem ziet en niet kan oplossen tenzij ik iemand naar de southbridge laat kijken.
Ik weet nu niet meer wat ik kan doen en of het wordt opgelost. Financieel wordt het me te duur als ik voor een paar honderd euro dit moet gaan oplossen. Jammer en baal er wel van want heb nu geen geluid meer :(

Wil iedereen bedanken die met me mee heeft gedacht en met oplossingen kwam. Misschien dat iemand nog iets meer weet hierover?

Oei, de Southbridge vormt samen met de Northbridge het hart van het moederbord, waarbij je zou kunnen zeggen dat de Southbridge de slagader is.
Iets mis is nogal vaag, maar zoiets komt al gauw op een nieuw moederbord (wat op zich niet enorm prijzig hoeft te zijn, maar wel enigszins op maat moet zijn en compatibel met de huidige componenten).
Paar honderd euro hoeft echt niet, denk dat je onder honderd euro klaar kunt zijn.

Ik laat het even aan de 'speurders' op dit forum over om strakke prijzensuggesties te geven. Geluid wil je idd gewoon hebben.

Hoi Chopra,

Bedankt voor je antwoord. Tegen mij werd gezegd dat het een paar honderd euro zou gaan kosten, maar als het onder de honderd euro is dan zou ik toch nog willen laten repareren. Ik hoop dat iemand dit voor me kan uitzoeken? En heb ik dan echt mijn geluid weer terug? Ik vind het zonde om een nieuwe laptop te kopen want deze ziet er nog goed uit en verder helemaal geen problemen mee behalve dat ik nu geen geluid heb.

Ik wacht de reacties af.

Ach ja, het is een laptop. Sorry, maar dat is inderdaad een lastiger (en dus prijziger - arbeidsloon, maar ook qua onderdelen) verhaal.

Reken maar op een paar honderd euro voor een nieuw moederbord vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan