HELP Geen geluid meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Melinda88

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2008
Beste mensen .. ik heb een geweldige uitdaging voor jullie. :D

Zelf ben ik niet technisch en ik wordt er gek van aangezien ik niet weet waar het aan ligt.!! Tijd geleden heb ik volgens mij op de een of andere manier mijn geluid stuurprogramma verwijderd ( kan dit??):shocked:.. Op dit moment heb ik veel te veel lopen *****n met de PC, en nu heb ik egt geen idee meer wat ik in godsnaam heb gedaan..Ik heb gelezen dat je everest home kon downloaden , geen idee waar het voor dient .. Om een lang verhaal kort te maken ik heb geen geluid meer en ik heb geen idee waar of wat een geluidskaart is waar die zit en wat ik kan doen om ervoor te zorgen dat er weer geluid op mijn PC krijg .. Help pls....

alvast bedankt !!:thumb:

de makkelijkste manier voor jou is denk ik systeemherstel:thumb:

O mijn god .. dat klinkt heel ernstig.!! Ik heb zelf geen cd's of wat dan ook een kennis heeft er windows op gezet..wat moet ik doen?:shocked:

Systeem herstel

> Start
> Alle Programma's
> Bureau Acessoires
> Systeemwerkset
> Systeemherstel

volg de instructies en ga terug na de datum waarop je je geluidskaart stuurprogramma hebt verwijderd

ps: je kan me ook de merk en de type van je geluidskaart geven en dan probeer ik(en andere helpmijer :P) wel een driver voor je te zoeken:D

En als ik de datum nou niet meer weet? Heb het uitgevoerd maar het herstelpunt kon niet worden voltooid...tevens kan ik ook niet verder terug als december 2007 :(:(

dan gaan we naar een andere optie :)

jij zorgt ervoor dat je je geluidskaart merk en type weet en wij proberen je zoveel mogelijk te helpen:)

Ok hier de volgende info als jullie er wat aan hebben :

Moederbordnaam FUJITSU SIEMENS D1521

Grafische kaarttype Intel Extreme Graphics

AC'97 Audio apparaat

Type audio-apparaat Intel 82801DB(M) ICH4

Intel 82801DB ICH4 - AC'97 Audio Controller [A-1] PCI

Geluidskaart Intel 82801DB ICH4 - AC'97 Audio Controller [A-1]

CPU Type Intel Pentium 4, 2666 MHz (20 x 133)

Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional

OS Service Pack Service Pack 2

geen idee wat het allemaal betekend ..:(

Bedankt voor de links .. denk alleen dat er een groter probleem is dan zich eerst voor deed namelijk hij geeft aan tijdens de installatie dat er geen geldige of legetime bblabla op zit toen heb ik desondanks toch op doorgaan geklikt en de pc werd opnieuw opgestart na het opstarten gaf die aan dat de PC van een grote fout was hersteld,maar als ik naar spraak,geluiden ect ga dan geeft ie tevens ook aan dat er geen mixapparaat ofzo is .. any idea??

Thanxxxx:D

Bedankt voor de links .. denk alleen dat er een groter probleem is dan zich eerst voor deed namelijk hij geeft aan tijdens de installatie dat er geen geldige of legetime bblabla op zit toen heb ik desondanks toch op doorgaan geklikt en de pc werd opnieuw opgestart na het opstarten gaf die aan dat de PC van een grote fout was hersteld,maar als ik naar spraak,geluiden ect ga dan geeft ie tevens ook aan dat er geen mixapparaat ofzo is .. any idea??

Thanxxxx:D

nee eigenlijk niet :( ik weet half niet wat een mixapparaat is ik laat het verder aan andere helpmijers

Nou heb het nogmaals geprobeerd..als ik de pc opstart geeft ie aan dat de hardware niet geinstalleert kan worden omdat de benodige software niet gevonden is .. ik ben egtg ten einde raad k heb geen cd's ect ...ideeen??

Misschien een hele domme vraag maar waar kan ik het model vinden ...:confused:

Bedoel je dit soms? Product: SCENIC N300 (i845GE)

Laatst bewerkt door een moderator:
d1521

stond al in je lijst in een eerde post van je

als ik dat invul krijg ik een hele lijst met de drivers

de 2de is de audio en de derde is de chipset

O mijn god je bent een echte HELD ..!! Ik hoor weer geluid geweldig :D:D:D:D:D:D:D

HIJ DOET HET ECHT SUPER BEDANKT :d:d:d:d:d

dat heb je snel gedaan!

dank je en graag gedaan:thumb:

zet je vraag rechtsonder op opgelost?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan